שגרה חזרתית מול בחירה

אשה רודפת אחרי עצמה במעגליות

השיר "החיים" של שלמה ארצי מתחיל במילים:

"החיים, הם לקחו אותי הם לקחו אותי

לכל מקום איתם…."

האם גם אותנו החיים לוקחים, האם אנחנו נותנים להוויה לשלוט בנו או שאנחנו לוקחים את ההגה בידיים ומובילים את החיים שלנו בהתאם לרצונות ולתכנון שלנו?

לכל אחד מאיתנו בכל רגע נתון קיימת זכות הבחירה. בספר שלי "נגיעות מסע של תובנות" התייחסתי באחד מהטקסטים לנושא:

"אנחנו בוחרים כמעט בכל רגע.

אצל הירקן – ירקות ופירות.

בסופרמרקט – מצרכים.

ברמזור – אם לעבור בצהוב מהבהב או לעצור. …"

האם קיימים תחומים או נושאים בהם אנחנו מוותרים על הבחירה ופועלים על האוטומט שלנו? מה שעשינו או עשו אחרים לפנינו בעבר הוא מה שנעשה בהווה וכנראה גם בעתיד.

בדקו עם עצמכם מהם הפעולות שאתם פועלים בהם בשגרה על אוטומט למרות שאנחנו לא ממש מרוצים מהתוצאה ומרגישים לעיתים בלגן, תסכול, אכזבה… 

האם אנו מבינים שלא חייבים לחזור על הדפוס שאימצנו ולתת לחיים להוביל אותנו  כמו ששלמה ארצי מתאר בשירו, אלא עומדת לנו זכות הבחירה ואנו משתמשים בה. האם אנו מתמודדים עם דברים שהתוצאה שלהם לא מוצאת חן בעינינו ומחפשים דרכים חלופיות לפתרונות נעימים ומוצלחים יותר עבורנו. 

אלברט איינשטיין הפיזיקאי הגאון היהודי הגדיר אי שפיות "ניסיון לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות"

חשבתם פעם למה אנחנו חוזרים על אותה התנהגות למרות שבתוך תוכנו אנו מבינים שהיא תביא לתוצאה שאנחנו לא מרוצים ממנה. האם הסיבות להתנהגות זו היא חסמים הקיימים בנו ומעכבים אותנו מיצירת שינוי? או שהמוכר והידוע נוטע בנו תחושת ביטחון, אני לא צריך לשנות או להחליט, אומנם, ניסיתי בעבר וזה לא צלח אבל אני מכיר את התוצאה ואת דרכי ההתמודדות איתה. 

לעיתים כדי לעזור לעצמנו לקבל את ההתנהגות החזרתית הזו אנחנו מפתחים הגנות שגם הן חוזרות על עצמן. בכדי להתמודד יותר בקלות עם התסכול והאכזבה נכעס, נצעק או אולי נקפא בתגובה.

בדקו עם עצמכם האם אתם חזרתיים בנושא מסוים כמו זוגיות למשל או חזרתיים באופן כללי ואיך אתם מתמודדים עם אותה ביקורת עצמית שמתחילה לפעול בכם אני לא טוב, לא אצליח לעולם, אין באמת מוצא, כך נגזר עלי לחיות ועוד…

למקרה שאתם מרגישים שהמאמר עונה על תחושתכם דעו שניתן לשנות על ידי שחרור תפיסת העבר, לקיחת אחריות על תהליכי החיים ובחירה בשינוי של לקחת את ההגה לידיים ובמקום להיות מונעים להניע.

בהצלחה, דעו שזה אפשרי.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 132
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן