ריח רע מהפה

דר-גסאר-חאלד

מאת: ד"ר גסאר חאלד – 03-950-6975

תופעה זו נפוצה ונגרמת בעיקר בגלל חיידקים . לרוב הסיבה הוא מתוך הפה ורק לעתים רחוקות מהגרון, סינוסים(,)או קיבה. התופעה גם אצל מבוגרים וגם אצל ילדים.
בתוך הפה ישנן הרבה סיבות משונות שיגרמו לריח רע:
לאנשים עם שיניים בפה עששת בשיניים, אבנית(,)דחיסת מזון בין השיניים .או רקבון מתחת לכתר וגם הצטברות שאריות אוכל ללא נקיון .יכולים בוודאי לגרום להופעת ריח רע. בשל פעילות החיידקים יש שיחרור גזים גופריתיים, שהם בעלי ריח רע וחזק מאוד.
לאנשים עם תותבות: התותב הנייד יכול לצבור ריחות ולגרום לריח רע. וגם יובש בפה יכול לגרום לריח רע . ולמתרפאים שעוברים יישור שיניים המכשור עצמו יכול לצבור חיידקים ולגרום לאותן תוצאות.
לעתים בעיות רפואיות מסוימות כגון סוכרת או טיפול כימותרפי או הקרנות יכולים לגרום ליובש פה שמופיע איתו ריח רע מהפה.
בד"כ אנחנו לא מריחים את הנשימה שלנו ואנשים מסביב לא מעזים לתת הערה כשיוצא ריח רע מהפה וניתן להימנע מאי נעימות על ידי עזרה ברופא שיניים או שיננית ובהמשך ניקוי ייסודי ויומי.
אם הסיבה עששת הטיפול הוא ביצוע שחזור . כתר לר מתאים אפשר להחליף . הצטברות שאריות מזון ואבנית אפשר לנקות על ידי שיננית .. וכהגורם הוא תותבת או מכשיר ליישור שיניים מומלץ להשתמש בתכשירי הגינה מתאימים ולנקותם בתדירות מתאימה.
ובוודאי אם יש יובש מסיבה רפואית כלשהי מומלץ לטפל או לאזן המצב הרפואי ולהשתמש בשטיפת פה.
ובוודאי ההמלצה החשובה ביותר היא: נקיון יומי ומעקב רפואי. הניקיון המומלץ הוא 3-2 פעמים ביום כולל מברשת מתאימה ומשחת שיניים, חוט דנטלי או קיסמים דנטלים לניקוי בין השיניים, שטיפת פה וגם כלים מתאימים לניקוי מתחת לגשרים כתרים . המעקב הרפואי הוא על ידי השיננית והרופא בתדירות מתאימה לפי החלטת הרופא.
ההתמדה על הגינה יומית וטיפול בזמן ומעקב רפואי יכולים בהחלט לשנות מצב של ריח רע .

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן