רביעיית היידן הישראלית מארחת את עלי אבן, בסלון למוזיקה קאמרית בקיבוץ נען, יום ה' 19/11/2015

רביעיית היידן

רביעיית היידן הישראלית מארחת את עלי אבן

אייל קלס – כינור Eyal Kless
סבטלנה סימנובסקי – כינור Svetlana Simannovsky
טלי קרביץ – וויולה Tali Kravitz
שירה מאני – צ'לו Shira Mani
עלי אבן – קלרנית Eli Eban

היצירות

היידן – רביעייה אופ. 76 מס. 2, "הקווינטות" HaydnQuartet op.76 No 2, "Fifths"
צבי אבני קשתות קיץ
הפסקה

ברהמס – חמישיית קלרנית אופ.115 BrahmsClarinet quintet op. 115                

יום חמישי – 19/11/2015 בשעה 20:00. פתיחת דלתות: 19:15

הקונצרט מתקיים במועדון החברים בנען, חנייה בשפע
לפני הקונצרט מזנון שתיה חמה ויין עם כיבוד מתוק ומלוח
לפרטים ורכישת כרטיסים ב 80 ₪: יעקב 052-2232556

בלב הפרדסים אשר בשפלה, במרכזו של קיבוץ נען שוכן מועדון החברים, מקום שקט ואינטימי אשר אחת לחודש משנה את פניו והופך ל "סלון למוזיקה קאמרית" המארח את מיטב ההרכבים הקאמריים בארץ ובעולם. חווית ההאזנה בסלון שונה ואינטימית. במרחק נגיעה מן הנגנים.

בקונצרט השני של העונ יציג הסלון את רביעיית היידן הישראלית המארחת את נגן הקלרנית עלי אבן.

נגן הקלרינט עלי אבן הוזמן לשמש כקלרניטן ראשי בתזמורת הסימפונית ירושלים מייד עם סיום לימודיו ב Curtis Institute of Music וזמן קצר לאחר מכן עבר לשמש כנגן קלרינט ראשון בתזמורת הפילהרמונית הישראלית למשך 13 עונות, בנוסף, הופיע כסולן עם הסימפונית של לונדון ברויאל פסטיבל הול, תזמורת הקאמרטה אקדמיה של המוצרטאום בזלצבורג, סולני הקונצ`רטו של פילדלפיה והתזמורת הקאמרית האנגלית במרכז ברביקן. אבן סייר רבות כנגן מוסיקה קאמרית והופיע בישראל, צפון אמריקה, המזרח הרחוק ואירופה. הוא ניגן עם סולנים כמו שלמה מינץ, צ`-ליאנג לין, פטר פרנקל, מנחם פרסלר וג`וזף סילברסטיין. הקלטותיו לחברת מרידיאן זכו לשבחים. ניגן בין השאר כאורח עם רביעיות המיתרים: אלכסנדר, סנט. פטרסבורג, תל אביב ובפסטיבלים מרלבורו, סרסוטה, פראג, קראקוב ווינדזור. כיום, עלי אבן חבר בהרכב הקאמרי מיריאד ומשמש כנגן קלרינט ראשי בתזמורת הקאמרית של אינדיאנפוליס.

בחמשת עונותיה, ניגנה רביעיית היידן הישראלית עשרות קונצרטים באולמות כגון מוזיאון תל אביב, צוותא תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת ירושלים, אוניברסיטת חיפה, מוזיאון טיקוטין בחיפה ומוזיאון ראלי בקיסריה. כמו כן הופיעו בפסטיבל צלילים במדבר, פסטיבל המוזיקה הישראלית, ובעוד עשרות מקומות במרכז, בתוכניות מיוחדות בפריפריה בעזרת "תרבות לישראל" ועמותת "מאסטרו". רביעיית היידן הישראלית משתפת פעולה עם מוזיקאים מהשורה הראשונה בארץ כגון יאיר קלס, תומר לב, הלל צורי, צביקה פלסר, אורית וולף, רון רגב, דניאל שס, אסף זהר ואחרים. הרביעייה חזרה לא מכבר מסיור ראשון ומוצלח בקוריאה.

הכנר הישראלי אייל קלס, בנו ותלמידו של יאיר קלס, הופיע ולימד ברחבי העולם כמוזיקאי דינאמי ורב גוני. בשנותיו הרבות באירופה הופיע עם מוזיקאים כגון ג׳ון אוקונור, אדריאן ברנדל, מרטין רוסקו ואחרים. עם חזרתו ארצה ב-2010 הקים אייל את רביעיית היידן הישראלית. הוא מלמד באקדמיה למוזיקה ע"ש בוכמןמהטה באוניברסיטת תל אביב. טרם חזרתו ארצה לימד באקדמיה המלכותית באירלנד, בקולג׳ המלכותי במנצ׳סטר. תלמידיו זכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות והוא מוזמן דרך קבע לכיתות אמן ברחבי העולם. הרומן הראשון שלו, ״הכינור של רוקה״, פורסם בהוצאת קוראים. ספרו המקצועי ״זן ואומנות האימון בכינור״ התקבל בחום על ידי מוזיקאים ברחבי העולם. כמו כן, פרסם לאחרונה את מאמרו הראשון בסדרת מאמרים על יצירותיו של י. ס. באך לכינור סולו. המאמר הראשון עוסק באינטרפרטציה ביצועית של השאקון.

זוכה בפרס מיוחד בתחרות ע"ש צ'ייקובסקי לנגנים צעירים, סבטלנה סימנובסקי היא בעלת תואר Performance in Violin מ – Roosevelt University, שיקגו, ארה"ב, שם למדה בהדרכתו של ואדים גלוזמן. את לימודי התואר הראשון והשני סיימה בהצטיינות באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל אביב בכיתתה של אירנה סבטלובה. השתתפה בפסטיבלים שונים תחת חסותם של גדולי המוסיקאים כדוגמת וולרי גרגיאב, דניאל ברנבוים, יויו מה ואחרים. כיום סבטלנה נמנית על סגל ההוראה בבית הספר למוסיקה ע"ש בוכמןמהטה באוניברסיטת תל אביב. כמו כן, היא מלמדת בקונסרבטוריון למוסיקה בגבעתיים והינה חברת סגל ההוראה בסמינרים של קשת אילון. תלמידיה זוכים במלגות ופרסים יוקרתיים, ומופיעים כסולנים עם תזמורות שונות בארץ ובחו"ל.

הויולנית הישראלית טלי קרביץ היא בעלת תואר שני מ– Manhattan School of Music, שם למדה אצל פנחס צוקרמן ופטינקה קופק. בישראל למדה אצל שמעון אוסטרובסקי. כיהנה כמורה במחלקה המכינה ב– Manhattan School of Music, בפסטיבל Summit בניו יורק, ובתכנית לנגנים צעירים של מרכז האומנויות הלאומי (NAC) באוטאווה, קנדה. כיום נמנית על צוות המורים בקונסרבטוריון האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובקונסרבטוריון הסדנה בירושלים. הופיעה בפסטיבלים שונים לרבות הפסטיבל למוסיקה קאמרית ב– Kronberg Academy בגרמניה, שם ניגנה עם גדעון קרמר ופרנץ הלמרסון, פסטיבל רביניה שבשיקגו (Steans Institute), ובפסטיבל למוסיקה קאמרית של יצחק פרלמן בניו יורק. כנגנית מוסיקה קאמרית הופיעה עם מיקהיל קופלמן, טימות'י אדי, דמיטרי ברלינסקי, טימות'י קוב, בוריס סלוצקי, ניקולאס מאן, דניאל אפשטיין, דיוויד גייבר ואחרים. טלי היא גם בעלת תואר MS במדעי המוח וחינוך מאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק.

הצ'לנית שירה מאני היא בוגרת תואר שני מה-New England Conservatory שבבוסטון, ארה״ב, מכיתתו של מר לורנס לסר ובוגרת תואר ראשון, בהצטיינות, מביה״ס למוסיקה ע״ש בוכמןמהטה שבאוניברסיטת ת”א, מכיתתו של מר הלל צרי. כמו כן ניגנה בתזמורת ה-New World Symphony שבמיאמי בניהולו האמנותי של מאסטרו מייקל טילסון תומס ובפסטיבלים יוקרתיים רבים ברחבי העולם. לאחר חזרתה לארץ בשנת 2009 ניגנה עם אנסמבלים רבים ביניהם אנסמבל מיתר, אנסמבל סולני תל אביב ואנסמבל המאה ה 21. כיום שירה מכהנת כצ'לנית הראשית של התזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה ומופיעה רבות בקונצרטים קאמריים בארץ ובאירופה. כמו כן, יזמה והפיקה את קונצרט ״צלילים לחיים״ במוזיאון ת”א לאמנות קונצרט התרמה עבור האגודה למלחמה בסרטן בו נאספו למעלה מ-100,000 ש”ח לצרכי מחקר. שירה מני היא זוכת מלגות מקרן התרבות אמריקהישראל ללימודים בארץ ובחו"ל ומלגות מטעם קרן רונן.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן