קיץ של תקווה במוז"א Hope צילום עכשווי

צילום שחור לבן 3 גברים

תערוכת צילומים של פרס פִּיקְטֶה (Prix Pictet)
הפרס היוקרתי בעולם לצילום וקיימות

פתיחה: 30 ביוני

 

מוזיאון ארץ ישראל גאה להציג את תערוכת פרס פִּיקְטֶה (Prix Pictet) – הפרס היוקרתי בעולם לצילום ולקיימות. מטרתו של הפרס היא להסב את תשומת הלב העולמית לנושאים שמולם ניצבות האנושות והסביבה, והוא עושה זאת באמצעות כוחו של הצילום. לאחר הצגת הבכורה במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון (V&A Museum) התערוכה יוצאת לסיור בגלריות ובמוזיאונים נבחרים ברחבי העולם. במסגרת העונה הבינלאומית של מוז"א, לרגל מלאת עשור להכרזה על תל אביב כעיר עולם, התערוכה HOPE במוז"א תציג את מיטב תצלומיהם של זוכי פרס פִּיקְטֶה.

הצלמים מכל רחבי העולם שנבחרו להציג בתערוכה, מציגים את הנושא הנבחר מנקודות מבט מגוונות ובינלאומיות. חבר השופטים בחר את עבודותיהם המצוינות מתוך מבחר של מעל 4,800 תצלומים, בעזרת רשת בינלאומית של ממליצים: מומחים מובילים באמנות חזותית, מנהלים ואוצרים של מוזיאונים נחשבים.

סדרות התצלומים המוצגות בתערוכה ממחישות התקדמות ושינוי חיובי במאבק המתמשך להציל את כדור הארץ. התצלומים חושפים רגעים של ניצחון אל נוכח מצוקה, ניסיונות מוצלחים לתקן ולשקם את עולם הטבע ודרכים שבהן הלך רוח של אופטימיות יכול להניע אותנו לעבר שינוי.

 

"ייתכן שהתקווה עבור כולנו טמונה ביכולתנו להמשיך ולפעול בשעת מצוקה. התקווה, שעל אף הנזק העצום שגרמנו לעולם הטבע ולחייהם של תושביו הפגיעים ביותר, אין זה מאוחר מכדי לתקן."

קופי אנאן (2018-1938), נשיא של כבוד, פרס פִּיקְטֶה, 2017

 

מידע אודות הצלמים וסדרות הצילומים המשתתפים בתערוכה:

ז'ואנה שומאלי, חוף השנהב – 'Ça va aller'

שומאלי היא הזוכה הגדולה של התערוכה. היא קיבלה את פרס פִּיקְטֶה על הסדרה 'Ça va aller'  (יהיה בסדר) המציגה תצלומים שצולמו שלושה שבועות לאחר מתקפת הטרור בגראן־בסאם, שהתרחשה ביום ראשון, 13 במרץ, 2016. שומאלי רוקמת על תצלומיה, וכך משלימה את הפעולה של יצירת דימוי מצולם במחווה איטית ומדיטטיבית. מנימוקי הפרס: "מחשבה מקורית מבריקה על יכולתה של רוח האדם לשאוב תקווה וחוסן אפילו מהאירועים הטראומטיים ביותר".

מרגרט קורטני-קלארק, נמיביה – 'בוכה עצבות אל פני הגשם הקרב'

מרגרט קורטני-קלארק, בסדרה המתעדת את חזרתה לנמיביה ואת עיסוקה בתושביה ובארץ הנמצאת במשבר, מסמנת שלב חדש בעבודתה של האמנית. הקשרים שהיא יוצרת מאפשרים לה לגלות, על אף הנוף היבש, עולם נסתר של שאיפות מטופחות – הבעת תקווה.

רנה אפנדי, אזרבייג'ן – 'טרנסילבניה: בנויה על עשב'

סדרתה של רנה אפנדי פותחת צוהר לעולם זה, הקשור באופן הדוק לאדמה, מוגדר על ידי מערכת אמונות מסורתית ומכבד את הסביבה; מקום שבו קיימת עדיין תקווה, שאורח חיים זה יישמר באופן כלשהו.

לוקאס פוליה, ארצות הברית – 'טבע האדם'

תצלומי הסדרה בוחנים את הצורך שלנו במקומות "טבעיים", גם אם מקומות אלה נבנו בידי אדם.

ג'אנל לינץ', ארצות הברית – 'דרך אחרת להתבונן באהבה'

סדרה זו מבקשת לחשוב מחדש על הקשרים שלנו זה עם זה, על הקשר שלנו לכדור הארץ ועל האפשרויות היצירתיות של הרגע.

אייבור פריקט, אירלנד – 'סופה של הח'ליפות'

בסדרה צילומי זוגות צוחקים על גדת נהר החידקל וסטודנטים שבים לאוניברסיטה. עבודתו של פריקט משמשת תזכורת לכוחם של בני האדם להחזיק מעמד ולשרוד.

רובין רוד, דרום אפריקה – 'עקרון של תקווה'

בסדרה רוד משתמש בקירות הרוסים בעיר יוהנסבורג, דרום אפריקה, כאילו היו בדי ציור.

אבויסקה ון דר מולן, הולנד – 'בשמים השחורים'

בעת יצירת סדרה זו בילתה אבויסקה ון דר מולן תקופות ארוכות בבדידות מוחלטת באזורים מרוחקים בטבע, בניסיון להגיע לטבעו האמיתי והטהור של המקום. כשהיא נמנעת מהסחות דעת, חוותה את סביבתה.

אלכסיה וובסטר, דרום אפריקה – 'סטודיו רחוב'

במרץ 2011 החלה ובסטר להקים סטודיו לצילום בפינת רחובות ברחבי העולם. בכל קהילה שאליה הגיעה הזמינה ובסטר את העוברים ושבים להצטלם. התצלום הודפס בו־במקום והוענק לכל אחד מהמשתתפים. הסטודיו הפתוח, אך עם זאת אינטימי מאוד, יצר מרחב להפגנת אהבה וזהות.

רוס מק'דונל, אירלנד – 'גפיים'

הסדרה מתעדת את הרגליים התותבות שהושארו בבית החולים האורתופדי בג'לאלאבאד, אפגניסטן, לאחר התאמת תותבות אישיות בסיוע הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. בית החולים משרת את מזרח אפגניסטן, שהפך רובו ככולו מרחב לחימה במהלך 40 שנות סכסוך.

 

פרס פיקטה: צילום ומגפת הקורונה

ארבעת המציגים בחלק זה של התערוכה – עילית אזולאי, אורי גרשט, פבל וולברג ונדב קנדר, הם כולם צלמים שהביוגרפיה שלהם קשורה בישראל, אשר פועלים בעיקר בשדה הצילום האמנותי הבינלאומי. הצגתם במוזיאון מסמנת לשדה הצילום בארץ אופק בינלאומי. חלק זה של התערוכה נאצר בשיתוף פעולה בין פרס פיקטה למוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל.

 

קיץ של תקווה במוז"א

במסגרת התערוכה שתפתח ב־30 ביוני 2021 יתקיימו אירועים מיוחדים, סיורים מודרכים, שיחי גלריה, ו"לילות מוז"א" – מוסיקת אינדי על קו הרקיע של תל-אביב עם יוצרים ישראלים. שילוב רחב של ז׳אנרים וכיוונים מוזיקלים, כולם מלאי אנרגיה ותקווה.

 

מוזיאון ארץ ישראל, מוז"א
חיים לבנון 2, רמת אביב

שעות פתיחה:

שני ורביעי: 10:00-16:00

שלישי וחמישי: 10:00-20:00

שישי: 10:00-14:00

שבת: 10:00-18:00

http://www.eretzmuseum.org.il

לפרטים נוספים: גלי זנדר ומנור גרא, [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן