"קונצרט מחווה לאלן שטרנפלד"

תמונה אלן שטרנפלד

מפגש שישי בסדרה 'השראה' באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
21.2 יום רביעי, אולם נבון, קמפוס גבעת רם, ירושלים.
מנחה: ד"ר רון רגב
בהשתתפות:
פרופ' אלן שטרנפלד פסנתר.
שמואל מגן צ'לו.
בתוכנית:
שוברט סונטה לפסנתר בלה מז'ור ד.664
פרנק סונטה לצ'לו ולפסנתר בלה מז'ור (במקור לכינור ולפסנתר).
מוסורגסקי תמונות בתערוכה.
כרטיסים: 80 ₪. לרכישה: רינתיה נסים [email protected] 052-3836601
לפרטים נוספים: חנה אנגלרד [email protected] 02-6759907

הסדרה 'השראה' מוקדשת ליצירות שהולחנו בהשראת סגנונות, מלחינים ויצירות אחרות.
פרופ' רון רגב, עורך הסדרה ומנחה המפגש: "מאז עלייתו לארץ בשנת 1976, פרופ' אלן שטרנפלד תפס את מקומו כאחד מגדולי הפסנתרנים, המוסיקאים והפדגוגים שפועלים בארץ בעשורים האחרונים. פרופ' שטרנפלד מגלם בעצמו את אותה "השראה" חמקמקה, בה הקונצרטים בסידרה שלנו דנים: כחבר בצוות ההוראה של האקדמיה למוסיקה למחול בירושלים, הוא העמיד דורות של פסנתרנים, מנצחים ומלחינים מובילים. כפסנתרן, הוא אחד מבכירי הפרשנים הישראלים של מוסיקה קלאסית, אולם הוא התפרסם גם כמבצע יוצא מגדר הרגיל של מוסיקה עכשווית, וכפרשן חשוב של מוסיקה של מלחינים אשר ניספו בשואה.
פרופ' שטרנפלד יצא בשנה החולפת לגימלאות, והאקדמיה רואה זאת ככבוד רב להקדיש קונצרט לאדם שהוא מאושיות המוסד, ולהכיר בתרומתו של אמן גדול, אשר מהווה השראה לכולנו".

אלן שטרנפלד – פסנתרן
נולד בארה"ב. הוא למד בקונסרבטוריון פיבודי עם פרופ' וולטר האוציג, ואח"כ השתלם אצל ליאון פליישר ו-ווילהלם קמפף. הוא הופיע רבות בארה"ב, באירופה, בישראל, בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק.
מאז עלייתו ארצה בשנת 1976, הוא פעיל מאד בחיי המוסיקה בארץ: מופיע כסולן עם תזמורות, מנגן בקונצרטים קאמריים וברסיטלים, ובהקלטות ל"קול ישראל".
אלן שטרנפלד השתתף בפסטיבל ישראל בירושלים, בימי המוסיקה הקאמרית בגליל העליון בכפר בלום, ובפסטיבלים בינלאומיים ברומניה, צ'כיה, הונגריה, לטביה וארגנטינה.
בשנת 1989 קיבל פרס ביצוע מצטיין של יצירות ישראליות, המוענק ע"י משרד החינוך והתרבות, עבור ביצוע מסה 1 מאת יוסף טל. בשנת 1995 חזר וזכה בפרס זה עבור ביצוע "הדי ילדות" מאת אהרון חרל"פ.
הוא מרבה לנגן יצירות מאת מלחינים שנספו בשואה, ובמיוחד אלה שפעלו בגטו טרזין.
אלן שטרנפלד לימד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים משנת 1976 עד לפרישתו השנה. הוא כיהן שלוש קדנציות כראש החוג לכלי מקלדת ושתי קדנציות כדיקן הסטודנטים.

שמואל מגן, צ'לו
פרופסור אמריטוס באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים הוא בוגר הקונסרווטואר הלאומי של פאריס ואוניברסיטת ייל בארה"ב. בין מוריו נמנים: עוזי ויזל, פול טורטליה ואלדו פאריסו,
כיהן כצ'לן ראשי בתזמורת הקאמרית הישראלית, בתזמורת הקאמרית הקיבוצית ובתזמורת האופרה של ליון-צרפת, כמו כן היה חבר התזמורת הפילהרמונית הישראלית. הופיע כסולן עם תזמורות רבות, ביניהן: התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הקאמרית הקיבוצית, התזמורת הסימפונית של מאסי (צרפת) והתזמורת הקאמרית של בומביי.
היה בין מייסדי שלישיית המיתרים הירושלמית, רביעיית ירושלים החדשה ושלישיית עידן . שמואל מגן מוזמן לכתות אמן בבתי הספר המובילים בארה"ב כגון "מנהטן סקול אוף מיוזיק", אוניברסיטת אינדיאנה בבלומינגטון, אוניברסיטת ייל, "קליבלנד אינסטיטוט אוף מיוזיק" אוניברסיטת מישיגן באן ארבור ועוד.
הוא השתתף בפסטיבלים רבים בארץ ובחו"ל וביניהם: פסטיבל ישראל, פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון, פסטיבל המוסיקה בוואן, פסטיבל הסתיו בנים ופסטיבל שטרסבורג, שלושתם בצרפת. פסטיבל המוסיקה סאמיט במדינת ניו יורק, פסטיבל אנקור באוהיו והבכחנליה בסינסינטי שלושתם בארה"ב וכיום הוא חבר הסגל הקבוע של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה בבורגוס אשר בספרד.
רבים מתלמידיו תופסים עמדות בכירות בארץ ובעולם כמורים וכנגנים ראשיים בתזמורות.
שמואל מגן הוא מייסדו ומנהלו האמנותי הראשון של פסטיבל המוסיקה "צלילים בעמק" ושל הסמינר הבינלאומי לכלי מיתר המתקיימים תחת חסותם של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ושל המועצה האזורית עמק יזרעאל.
פרופסור מגן מילא תפקידים רבים באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ביניהם: דיקן הפקולטה לאמנויות הביצוע, ראש מחלקת כלי מיתר ודיקן הסטודנטים.

Tribute to Allan Sternfield . Concert in the series "Inspiration", The Jerusalem Academy of Music and Dance.
Wednesday 21.2 at 20:00, Navon Auditorium in Givat Ram.
Tickets: 80 NIS. Reservations at 052-3836601 or [email protected]
More info: Chana Englard: 02-6759907, [email protected]
Lecturer: Dr. Ron Regev
With:
Prof. Allan Sternfield Piano.
Shmuel Magen Cello.
Program:
Schubert Piano Sonata in A Major D. 664.
César Franck Sonata for Cello and Piano in A Major (originally for violin and piano).
Mussorgsky Pictures at an Exhibition.

ענת מרומי יחסי ציבור 03-5076032, עדי שטרסמן 052-8564444, ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן