קוטפים חוויות במדבר – פעילויות פסח בהר הנגב

זוג חקלאים מחזיקים תוצר חקלאי

פסטיבל "משקים פתוחים בפתחת ניצנה", המסלולים הנסתרים של כביש 10, סדנאות בטבע  – באגם, במכתש, בגב או ביקב. מרחב הר הנגב מזמין את כל המשפחה לבחור מבין עשרות פעילויות במרחב הבטוח של המדבר הפתוח.

הפעילויות יתקיימו בימי החג 29.3-2.4 מועדים מדויקים, שעות ועלויות באתר תיירות הר הנגב

פסטיבל "משקים פתוחים":  בואו להכיר ולחוות מקרוב את החקלאות המדברית המפוארת במדבר הנסתר של פתחת ניצנה – לגלות מהו צמח ה"סליקורינה", לקטוף אוכמניות, פרחים וירקות אורגניים ולקנח בסדנאות ומלאכות עתיקות ובנייה בבוץ!           
 
בארבעת ימי הפעילות תוכלו לבחור חבילה לבילוי יומי מושלם לכל המשפחה. לרשותכם חבילות מסובסדות בעלות סמלית (20 ₪ למשתתף ליום מלא של פעילויות), וגם חבילות רומנטיות ואיכותיות כגון חבילת הפרימיום היוקרתית. בואו לקטוף צרור חוויות ולגלות את המדבר הנסתר של פתחת ניצנה, דרך המשקים החקלאיים המתקדמים שהמוניטין הבינלאומי שלהם ידוע בעולם כולו.

כל חבילה כוללת 3 פעילויות שונות מבין עשרות סיורים, סדנאות וחוויות: מקטיף אוכמניות, או טעימות לאבנה אורגנית, סדנת ארומתרפיה ריחנית או סדנת בוץ חוויתית ועוד ועוד. היצע מסחרר של צבעים, ריחות וטעמים שזור בסיפורים המרתקים של אנשי האדמה  – החקלאים שהפריחו בידיהם את המדבר. הסיורים יתקיימו במושבי פתחת ניצנה – קדש ברנע, כמהין, באר מילכה ובמשק החקלאי של הקהילה החינוכית ניצנה.      

טעימה מהמדבר: המשפחות שתבקשנה ליהנות מהחוויה המובילה והמשפחתית שלנו, מוזמנות "לטעום" מההיצע העשיר של החקלאות המדברית ולבחור מבין 3 חבילות בילוי מסובסדות במחיר חסר תקדים של 20 ₪ בלבד למשתתף ליום שלם עמוס בטעמים, טיולים, סדנאות וחוויות.
חבילות ה"טעימה המדברית" כוללות בין השאר: סיור וקטיף במטע עגבניות שרי צבעוניות, ביקור בחוות אורגניות, במשקים להפקת שמנים ויין, סיור מודרך בחמוקי ניצנה, וסדנאות חוויותיות שלא ישאירו אף ילד משועמם – מסדנת מלאכות קדומות, סדנת פצצות זרעים או סדנת בנייה בבוץ.  
מחיר מסובסד: 20 ₪ למשתתף. 

מגלים את המדבר הנסתר: למבקשים להעמיק קצת יותר במשקים המסתוריים והמרתקים של האזור ניתן לבחור מבין 2 חבילות עומק הכוללות בין השאר הצצה אל הרפואה העתיקה, צמחי המרפא, יצור מרקחות השמנים והסבונים הקדומות, ביקור בחוות תבלין ייחודית בעולם, סדנת ארומתרפיה לתהליכי המיצוי והזיקוק של השמנים האתרים, טעימות יין ועוד…         
המחיר :  90 ₪ למבוגר / 60 ₪ לילד

 

טעמי המדבר הנסתר של ניצנה: לחובבי החוויות והקולינריה, מוצעת חוויה אקסלוסיבית שתכלול טעימות יין מתוצרת מדברית, שמן זית, זיתים ולאבנה אורגניים, קטיף אוכמניות וסיור בעקבות הפרי הסגול, הכרות עם צמח הסליקורניה "שעועית ים", באחד מהמשקים המובילים בעולם לגידול צמחי תבלין – סיור מלא בריחות וטעמים שבסופו יקבלו המשתתפים טעימה מהסליקורינה מוקפצת עם ירקות טריים.          
המחיר:  150 ₪ למבוגר / 100 ₪ לילד

 

להשלמת החוויה מומלץ לרכוש סלסילת פיקניק מדברית ייחודית מתוצרת מקומית עמוסה טעמים, צבעים ופינוקים לכל המשפחה (190 – 310 ₪)           
מתי: 29.3-1.4 
כל הפעילויות מחויבות בהרשמה מראש

סרטון על קצה המזלג


לצד פסטיבל המשקים הפתוחים בניצנה, מציעה תיירות הר הנגב שלל פעילויות נוספות במהלך חול המועד פסח:

מכתש רמוןבאזור מכתש רמון מחכים לכם אינספור מסלולים מרהיבים עם פריחה מדברית אביבית ועם מים קרירים בגבים. נוסף על כך, סגירת שטחי האש במהלך ימי החג, והפתיחה של כביש 10 פותחים בפנינו הזדמנויות להגיע לכמה מסלולים ארוכים ומאתגרים במיוחד, הסגורים בשאר ימות השנה, ובראשם הר כרכום.  

לאלה שאינם מבקשים להזיע בפעילות אתגרית בחג מצפים הסיורים החינמיים של  Inside Mitzpe המציעים הצצה להווי החיים השוקק והייחודי בתוך מצפה רמון. ואילו סביב למצפה רמון פזורות חוות חקלאיות הפורחות בלב המדבר ומציעות טעימות מתוצרת מקומית חוות האלפקות עם חגיגה דרום אמריקאית לכל המשפחה. עונת האביב מסמלת גם את פתיחת פעילות הלילה באזור, אז הישארו עירניים לסיור אסטרונומי במכתש רמון וכדאי גם להביט למטה על הקרקע ולייחד ערב לבדוק את חיי הלילה המדבריים עם סיורי העקרבים.

לא רחוק משם, בירוחם יתקיימו לאורך כל ימי החג משעות הבוקר ועד אחרי השקיעה, מגוון נרחב של פעילויות בסביבת פארק אגם ירוחם המתחדש, במכתש המרהיב וברחובות היישוב.  מסביב לאגם יתקיימו פעילויות ספורטיביות, אתגר "מרחב בריחה", סיורי טבע, צפרות, אסטרונומיה ומגוון עצום של סדנאות יצירה שונות. באזור המכתש יתקיימו סיורים, סיורים מוזיקליים ובלילות תצפית כוכבים. ברחבי הישוב יתקיימו סיורים בפינות קסומות וטעימות לצד סדנאות יצירה לכל המשפחה. כל הפרטים באתר תיירות ירוחם       

כל הפעילויות מאורגנות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולמתווה התו הסגול.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן