פסטיבל צוללן 2022 אמנות חיה רב תחומית Enter the Pool 25.6-10.7.2022

שתי בנות בפרסום לפסטיבל צוללנים 2022

לראשונה, הפסטיבל מתרחש בשני חללי אמנות פלסטית- מוזיאון בת- ים וה -CCA בתל אביב ומציע הופעות חיות שהן תערוכה. שילוב של אמנות פלסטית, מחול ומוזיקה במרחב המוזיאון הדומם. הפסטיבל עוסק בשיקום הטקסיות של עולם התרבות והאמנות המתאושש מהמגיפה הפיזית, החברתית והתרבותית שפקדה את העולם בשנתיים האחרונות.

הפסטיבל מתגייס להציע לצופים משמעות רוחנית וערכית עם "תערוכות להקתיות" מבוססות על עבודות של יוצרים שונים, שבתעוזה התגייסו לתהליך ארוך של חצי שנה, בו הם כותבים מיתוס משותף, עבור החלל המקדשי של מוזיאון בת ים, על אודות שאיפתם הטהורה של אמנים לגעת יחד בחומרים ראשוניים – פסנתר, חרב, מיקרופון, ענף, תערוכה – ולהציע מתודולוגיות עבודה חדשות. "מקדש מוזיקלי" מופעי מוזיקה המבקשים לתת קול ותנועה לרוח התקופה באמצעות התקהלות חוויתית ורוחנית. "קריאה ודיבור יחדיו" אירוע קריאה משותף המזמן כוריאוגרפיה חדשה לשיח.

כל שנה, פסטיבל צוללן, מאגד מופעי מחול ופרפורמנס בעלי קול בולט וייחודי מהארץ ומחו"ל. הפסטיבל מקדם מחול תחת המחשבה של כוריאוגרפיה מורחבת, כזו שנוצרת עם מחשבה וחזון, תוך פלישה לתחומי אומנות ודעת רבים, מקיימת קשר בין המקומי והעולמי ובין הבמה לבין המתרחש מחוצה לה. כמו במהדורות קודמות, גם השנה, יחשוף הפסטיבל את הקהל הישראלי ליצירות בבכורה מאת יוצרים עכשוויים מובילים לצד כאלו שבתחילת דרכם.

"השנה,לראשונה הפסטיבל יתקיים במרחב של מוזיאון כאשר את התערוכות הדוממות המוצגות בו יחליפו יצירות חיות עם תנועה וקול. הפסטיבל מהווה זירה לשיח על אמנות בצורה טקסית, רוחנית וערכית כאשר המוזיאון הינו המקדש הפיזי לשיקום ומחשבה מחודשת על עולם האמנות, התרבות והיצירה", אומר עדו פדר מנהל האמנותי של הפסטיבל. 

ניהול אמנותי: עדו פדר

ניהול כללי: איריס לנה, משה שכטר אבשלום ועדו פדר

מייסד: משה שכטר אבשלום

יעוץ אמנותי: מיכל הלפמן, הילה כהן-שניידרמן וגלעד רטמן

תומכים: מוזיאון בת ים לאמנות, CCA, משרד התרבות, עיריית תל אביב.

תוכנית הפסטיבל:

 

פסטיבל צוללן 2022

אמנות חיה רב תחומית

 

Enter the Pool

 

25.6-10.7.2022

 

תערוכה להקתית 1: pool-khan (בכורות)

מאת אור אשכנזי, אורי דובדבני, תמיר פרידריך, כרם שמי, ועדו פדר.

חמישה מופעים: יום שבת 25/6, יום רביעי 29/6, יום חמישי 30/6, יום שבת 2/7, יום רביעי 6/7 

18:00-20:30

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

כשמסתכלים על האופק, על קו המים, מזהים תשוקה לפולחן חדש. לכן אנו מתאמנים, עושים חזרות על דרכי עבודה וערכים לאלף הזה. יש להדגיש, הפולחן המדומיין עדיין איננו בהיר לנו, והוא אף מעורר שאלות וחרדה. אבל השוחים בבריכה יודעים שיש לאמנות מה להציע, שהיא יכולה לברך את בני האדם מן הידע שלה על אודות עבודה, יופי ומוות. עם זאת, בענווה אנו מסתפקים לעת עתה, ב״פול-חאן״: מקום וזמן שהם בדרך אל, בין לבין, פונדק רוחות ובו משתכשכים ומתגפפים במים טובים, חשים באימון בכלכלה של להקות וכנופיות אמנים אשר ניזונות מאותה באר ותחת ערכים ומוסדות משותפים. 

 

תערוכה להקתית 2: POOL-KAN (בכורות)

מיכל הלפמן, גלעד רטמן, חביב קפצון, תומר רוזנטל ואחרות

יום שישי 1.7 בשעה 19:30

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

 

התערוכה הלהקתית מבקשת להסתכל על עולם האמנות כאן, ומציעה טקס, משחק והשקה של פנזין, במרחב פרפורמטיבי בינדורי של אמנים פלסטיים.  

 

טקס המשדר מאת מיכל הלפמן, גלעד רטמן, קובי סויסה, תמר אבן חן ועמית טינה

בשנת 1993 הוטבעה אוניית השידור "קול השלום" מול חופי תל אביב. תחנת השידור הפיראטית הראשונה בישראל הוקמה על ידי אייבי נתן ב 1973 ושידרה במשך 20 שנה. השמש נטתה לערוב והשמיים נצבעו ארגמן. עשרות אלפי תקליטים עושים את דרכם למצולות. ביניהם, הלהיט הפופולרי Twilight Time של הלהקה The Platters. טקס המשדר הוא חיה המגיחה בשעת הדמדומים כשעטנז היברידי הנע בחופשיות בין מערך התצוגה המוזיאלי לבין המופע החי. הוא עבודה תלויית חלל שנוצרה תוך שיחה עם המבנה של מוזיאון בת-ים לאמנות.

 

גלויות ונסתרות מאת תומר רוזנטל

משחק הכולל 240 גלויות. המשתתפים מוזמנים ליצור מערך-גריד ייחודי מתוך מאגר הדימויים תוך שימוש באופני חיבור שונים בין דימויים כגון: קומפוזיציה, תוכן, חומריות וצורה. המערך הסופי מציג מעין פריסת טארוט/רורשאך לנפש המשתתפים דרכה ניתן לגלות חיבורים מפתיעים ורבדים נסתרים החוטאים במכוון לתפיסה הלינאריות של תולדות האמנות כפי שהיא מסופרת על פי רוב. המשחק מתייחס לשימושים היסטוריים ברפרודוקציות בחקר תולדות האמנות: המוזיאון הדמיוני ומוזיאון ללא קירות של אנדרה מלרו (Malraux) – מוזיאון מחשבתי שאינו פיזי אלא מוצג כספר; ואטלס מנמוסיה של אבי ורבורג (Warburg) – פלטות מחקר המציגות חיבורים בין דימויים אשר מגלים תובנות חוצות תרבויות על אמנות.

 

צד ג' – מאת חביב קפצון, פלורה דבורה, אוליביה הילד, עומר שיזף ויואב וינפלד

הצוות עבד על פרויקט חדש המשלב טקסט, מיצג, דימוי ומרחב. כל אחד מחברי הצוות יצר התרחשות-הופעה-אירוע-טקס במרחב הציבורי, בחיפוש אחר זרמים תת קרקעיים שמתקיימים בלילות תל אביב. ההתרחשויות תועדו על ידי כותבים ואמנים שהוזמנו במיוחד להתבונן, ולעבד בכתיבה או דימוי. הטקסטים והדימויים נאספו בפורמט פאנזין, המעבד את החוויות מהאירועים לכדי תוצר פיזי בר דפדוף. הפנזין יראה אור בסביבה מעורפלת שנוצרה במיוחד לתערוכה הלהקתית.

 

תערוכה להקתית 3: Pull-down (בכורות)

מאת מעיין כהן מרציאנו, עודד קוממי ונעה יצחקי

שני מופעים: יום חמישי 7.7 יום שישי 8.7  בשעה 19:30

 CCAתל אביב-יפו (המרכז לאמנות עכשווית), צדוק הכהן 2, תל אביב-יפו

 

שלושה יוצרי פרפורמנס עכשוויים יורדים למקלט באמצע העיר, במרכז העניינים. הם נמשכים למטה, להתחבא ולגונן על אמונתם, אומנותם, נבואותיהם באמצעות תערוכה פרפורמטיבית.

 

Whom of a kind מאת מעיין כהן מרציאנו

הגוף העירום הוא שאלת יסוד אמנותית עבור המחול והפרפורמנס. הפעם עם הגוף הגברי. כיצד ניתן לפרק אותו, 'לצמצם' אותו לחומר וללוש אותו, בכדי לייצר בזמן אמת אפשרויות מבט חדשות ושונות עליו. זהו דיון ויזואלי מתמשך, מעמיק, מכביד, ומשחרר, בגוף הגברי, בתפיסות וזהויות גבריות, וביחסים של אלה עם אומנות.

 

neo g מאת עודד קוממי

אווירת נעורים ממכרת מרחפת באוויר, בהווה הנצחי שבו נערה מחליטה להציע ולהדגים התארגנות חברתית חדשה. היא שואבת את מקורותיה מסמלי תרבות קנוניים אבל בוחרת למקם אותם אי שם בעתיד לא ידוע. התוצאה היא מעין הווה סמיך שבו הנוסטלגי והנבואי מתמזגים לכדי מציאות מטרידה – עידן נעורי-פסטורלי של שימוש ממכר בשפה ההולכת ומתפרקת, זו הקורסת אל מקורותיה, מאבדת את משמעותה ומבקשת להיברא מחדש עבור ציוויליזציה חדשה.

 

Trio Hey! מאת נעה יצחקי

שלוש רוקדות – אוסף של גופים לא מאורגנים נפגשים בלב העיר בערות מלאה. העולם שלנו הוא ריקוד (a dance). הריקוד הוא פעולה נאמנה של חיים, תנועה שאינה מוסדרת. Trio Hey! משוחחת עם איבון ריינר ועם 'NO manifesto' שכתבה ב1964. ומשיבה לה – כן! כן לריקוד, כן לריגוש, כן לבשר, לתשוקה, לסכנה, ליחד. הגרביטציה היא כוריאוגרפיה.  והכוריאוגרפיה היא גרביטציה בואו  איתנו למטה.

 

מקדש מוזיקלי 1: הפולחן הנכון

תומר דמסקי והמקהלה הקוונטית

יום שבת 25/6 בשעה 21:30

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

 

אנסמבל קולי הבונה גשרים רעועים בין העתיק לחדש ובין מוסיקה ליטורגית למוסיקה כבדה. 

קונצרט המשלב מזמורים לטיניים של פולחן המוות, יצירות עכשוויות ומרקמים של המאה ה-21. 

 

 

 

 

מקדש מוזיקלי 2: טרובדור

מאת ובביצוע הילה גלוסקינוס

יום רביעי 29.6 בשעה 21:30

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

 

קונצרט פרפורמנס פנטסטי חרדתי. ערב של נעימות חצר מינימליסטיות, שירי הלל לפניות החדות שהיקום לוקח, לאיים הנשכחים עם הזמן, לדמיון, שמגיע כמורה דרך, ונותן את אותותיו למלאך ההיסטוריה, שתוהה בעיקר על סופה.     

 

מקדש מוזיקלי 3: פיי שפירו וה-sacred servixx

מאת פיי שפירו ושותפים

שני מופעים: יום חמישי 30.6 ושבת 2.7 בשעה 21:30

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

 

מקדש לביטוי וריפוי. מרחב בטוח לקולות להדהד ולהיפגש. שדה הקשבה אימננטי. מזבח. מקישים הכל למען תרבות המאפשרת ביטוי חופשי של הגוף והקול, העזה לשחק ולתעל ארכיטיפים, תפילות, נבואות לטובת הקולקטיב.  אפשר להיות בפנים או בחוץ, לשתוק או לשיר – בכל מקרה אנחנו ביחד. 

כל השירים, כל הביטויים מובילים לאותה האמת – אהבה. מאוהבים אנחנו ביחד. הכל אחד. 

ובכל זאת כדי לחוות את מלוא הדברים, עלינו ללהתמודד עם הפחדים שלנו, לתת קול לכאב שלנו, לצללים שלנו. איך נוכל להרגיש בטוחים מספיק כדי לעשות זאת? 

 

מקדש מוזיקלי 4: ספינת הוד מעלתה

מאת חיים ויטלי כהן, מקס גרצן ושרון ראובני

יום רביעי 6.7 בשעה 21:00

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

 

ספינת הוד מעלתה החלה את מסעה לפני כשנתיים, עם תחילתה של מגיפה עולמית, באולפן הביתי של אדמירל חיי הלילה חיים ויטלי כהן. ההרכב מנגן מוזיקה אינסטרומנטלית מקורית, המושפעת מפסקולי קולנוע מדע בדיוני ומערבונים, מיצירות קלאסיות לגיטרה של יוצרים כגון באך ופרנסיסקו טראגה, לצד מלחינים בני זמננו כגון אניו מוריקונה, פיליפ גלאס ומייקל ניימן. ספינת הוד מעלתה נושאת עמה בשורה מוזיקלית לעידן העכשווי הלחוץ והחרד. מטרתה, לעורר רגש באמצעות נעימות גיטרה וכלי מיתר עם מלודיות מלטפות וארפג׳יאוז רומנטים, מוזיקה אפופה בהדהודים והחזרי קול היוצרות הרמוניות מורכבות בהן ניתן לשייט בתחושת אופוריה ולצלול עמוק אל תוך הצלילים.


קריאה יחדיו 1: הכובד והחסד

מאת אנה ווילד ויוהנה מרקרט

שני מופעים:

יום שבת 9.7 17:00 וב-19:00

CCA תל אביב-יפו (המרכז לאמנות עכשווית), צדוק הכהן 2, תל אביב-יפו

 

מחזה לקריאה בחוץ. ״מי יתן ואעלם, כדי שכל אותם דברים שאני רואה, יהפכו מושלמים ביופיים, משום שיחדלו להיות דברים שאני רואה… לראות נוף כפי שהוא, כשאני אינני… כשאני נמצאת במקום, אני מפריעה את דממת השמיים והאדמה, בצליל נשימותיי ופעימות ליבי.״

(סימון וייל, הכובד והחסד)

 

קריאה יחדיו 2: פזורה: קבוצת קריאה

מאת לי לוריאן

יום שבת 9.7 בשעה 21:00

CCA תל אביב-יפו (המרכז לאמנות עכשווית), צדוק הכהן 2, תל אביב-יפו

 

 

 

פזורה מחפשת לגלם דרכי התארגנות לא-היררכיים ומעוניינת להתנסות בייצוג של גוף פגיע, נזיל, פתוח, חלקי, מדבק. מושג הפזורה ישמש אותנו כמפתח למחקר כוראוגרפי ורעיוני (פוליטי, תיאורטי, פילוסופי) על אודות גוף ומצבי חיים – בזיקה לטריטוריה, בביקורת על מדינת לאום, בתפיסות של זמן והיסטוריה, בשמיטה של קצב, בהאחזות זו בזו. במפגש הקריאה ניגע בשלושה מאמרים מאת אמנון רז-קרקוצקין: “גלות בתוך ריבונות” (שני חלקים) ו”מי אני ללא גלות?”. אירוע ומופע של קריאה, דיון, תנועה ומחשבה משותפת.

 

אירועי שיח:

 

יש בבריכה מציל! מתודולוגיות עבודה להקתיות

מופע אנסמבל נוער מאת תמי לבוביץ

ולאחר מכן: הילה כהן שניידרמן משוחחת עם פיי שפירו, תמי לבוביץ, עומר שיזף 

יום שישי 1.7 בשעה 12:00

מובי: מוזיאוני בת ים, סטרומה 6, בת ים

 

LocaHoly Rhetoric 

אנה ווילד ועדו פדר

יום ראשון 10.7 בשעה 20:00

ת״א תרבות המחוגה, המחוגה 13, תל אביב-יפו

 

 כרטיסים באתר: www.diverfestival.com

לפרטים נוספים: יוליה ארדורונאי פורטוס/ דולפין יחסי ציבור 0523854447

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן