פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר ה-39

צילום פורטרט נערה בשחור לבן

8 הצגות תיאטרון ישראלי ו- 9 מופעי רחוב ישתתפו בתחרות הפסטיבל

חוויית התיאטרון הגדולה בישראל תתקיים זו השנה ה-39, בין התאריכים ה-24 עד ה-27 בספטמבר ותכלול:
הצגות שת"פ בינלאומי, הצגות במסגרת בינלאומית, הצגות אורחות, עשרות מופעי רחוב לכל המשפחה, דמויות שטח, פסלים חיים, ערב ספוקן-וורד ועוד

מנכ"ל פסטיבל עכו, אלברט בן שלוש: "פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, הינו אחד מהאירועים המובילים עבור שוחרי תרבות בארץ. השנה תוכלו לראות בפסטיבל הצגות בועטות, מופעים מרעננים, חדשניים ובעלי אמירה המעלים על סדר היום את נושא האחר והשונה".

זוהי השנה ה-39, בה פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר יתקיים בחוה"מ סוכות, בין התאריכים 24-27.9.18 בעיר. הפסטיבל כולל מאות משתתפים, הרמות מסך ועשרות הצגות חדשניות ובועטות מהארץ ומהעולם, מהן 17 עולות לראשונה, ואף ישתתפו בתחרות הפסטיבל.

הפסטיבל יתקיים בנופיה של העיר עכו היוצרים תפאורה מגוונת של היסטוריה בת אלפי שנים יחד עם נוף מודרני. כל אלו מספרים את סיפורה של עכו ותושביה – יהודים וערבים, חילונים ודתיים, עולים חדשים וותיקים שחיים יחד בדו קיום של קבלה והכלה הדדית.

המנהל האמנותי של הפסטיבל הוא השחקן והבמאי שלום שמואלוב. הועדה האומנותית כוללת את אילנית סויסה, נטע הקר, ארז שפריר ומייסרה מסרי.
מאז שנוסד, הפסטיבל מעודד יצירות חדשניות, מאתגרות ופורצות דרך. הצגות הפסטיבל השנה מציעות להפנות את המבט אל האחר בחברה. ההצגות מביאות שפה בימתית לא שגרתית, הפסטיבל השנה משרטט את הלך הרוח והמציאות בחברה הישראלית.

במרכז הפסטיבל 8 הצגות בכורה אשר מתחרות ביניהן על ההצגה הטובה ביותר. ההצגות המתחרות השנה:

 גירוש, הגירה, בריחה – מופע תיאטרון פיזי ללא מילים של היוצר הישאם סולימאן על חבורת אנשים שמהגרים מתוך תקווה למקום יותר בטוח
 שמיימים – מופע תאטרון-מחול טרגי-קומי נטול מילים של היוצר אופיר נהרי.
 תשע נפשות מחפשות עשירי למניין. מסע יהודי אבסורדי מעולמה של התורה אל עולמה של הבמה.
 רעב – אירוע תאטרוני של היוצרת מאיה ביתן המנסה לתאר תמונת מצב הקיימת בארץ ובעולם סביב השולחן ופולחן האכילה. הקהל מצטרף אל שולחן האוכל במסעדה יוקרתית, שם מתעורר לחיים סיפור בגידה ונקמה אכזרי.
 המקום ינחם אתכם –מופע תיאטרון דוקומנטרי של היוצרת מאיה בואנוס, המחבר בין פרשת ילדי תימן הנעדרים למנהג השבעה. חומרי המופע מבוססים לחלוטין על עדויות וחומרים דוקומנטריים העוסקים בפרשה.
 הטקס שלא היה – קומדיה מוזיקלית של היוצרים עמנואל לוי ויונתן פרץ, המתרחשת בבית המקדש, במאה הראשונה לפנה"ס ומתארת את משבר האמונה והספקנות האובססיבית של הגיבור, אשר מובילה אותו לטקס שלא היה. קומדיה של חוסר אמון
 דרקונים וזונות – פנטזיה קומית פרועה של היוצרים בועז דבי וערן בן צבי, על מציאות שלא מאפשרת לחלום. העלילה מתרחשת בלב ממלכה קסומה, אך קמלה, אשר אהבת האמת הוצאה בה אל מחוץ לחוק.
 זולה 2000 – טרילוגיית מדע ביזיוני של היוצרים אריאל בראון ומיה לנדסמן – בצל פלישת האייקונים, ילדי המילניום (2000) סוללים את דרכם תחת מערכת השמש הרותחת. בין טלאי הרשת, מרצדים קוויהם של מִינֵי חלוצים. במה שנראה כשדה הבין עירוני האחרון, הם מבקשים להיאחז ולהקים את הזולה האולטימטיבית. (אריאל בראון, מיה לנדסמן).
 עטלפים בלי כנפיים – קומדיה עגומה של היוצר דניאל זהבי, המציגה את המפגש של דמויות השוליים הישראליות עם הממסד אשר מיוצג על ידי פקחי העירייה הכל יכולים.

שת"פ בינלאומי
גם השנה יוצגו בפסטיבל הצגות במסגרת שיתוף פעולה בינלאומי מיוחד של הפסטיבל ויוצרים בולטים בחו"ל:
 Un Dorra (ספרד) – הפקת בכורה מיוחדת לפסטיבל עכו.
תיאטרון תערוכה מוקומנטרית של היוצר ברק בן דוד המצייר סיפור על זרות ורצח-עם ומציבה מראה של היחס כלפי האחר בחברה של היום, דרך המציאות של היוצרים.

 Red Couch (ארה"ב) – שני אנשים, אוהבים….אולי יותר מאוהבים. יש להם פרפרים בבטן. הם רוצים לגעת, נרתעים ואז מתרצים. פסיביים – אגרסיביים. מתח ואי נוחות שמתחלפים בפרץ של תנועה ומגע. הכול קורה על ספה אדומה. הצגה של היוצר Tommy Lewey. זוכת פסטיבל indifringe 2017.

הצגה אורחת
 חלב ציפור- הצגה בהפקת התיאטרון העירוני רהט – 'אלמהבאש'. ההצגה מעלה את סיפור הכפרים הבדואים הלא מוכרים בנגב דרך קונפליקט משפחתי בסגנון סוריאליסטי. הקונפליקט הידוע עם הרשויות חוצה את המשפחה לשניים (קאיד אבו לטיף, איסי ממנוב נוריאל, מיכאל גמליאל).

פרויקטים מיוחדים בפסטיבל

 כתפיים – 20 רקדנים יוצאי אתיופיה מכל הגילאים בשיאו של טקס חגיגת החיים. היצירה של שקד מוכיח מדגימה שימוש בריקוד האתיופי המסורתי ופרקטיקות החיים הקהילתיות ליצירה בימתית עכשווית.

 ועידת חריגים – ערב ספוקן וורד חד פעמי בו יעלו בזה אחר זה משוררים שיטיחו מילות מחאה בסגנון הספוקן וורד (שירה מדוברת) כשמוסיקאי ילווה אותם בצלילים מאולתרים פרי מוחו הקודח (יוסי צברי, סמירה סרייה, יעל טל, נטע ויינר, אוריה ויצטום)

יתקיים דיון בנושא 'מהו ומיהו האחר?' – על היחס של החברה הישראלית לאחר ולייצוג של האחר בתיאטרון, בהנחיית מרט פרחומובסקי ובהשתתפות, משה פרלשטיין, ד"ר איתן בלום ורקפת א. ידידיה.

השנה תתקיים תערוכה 'מבט אחר' – מקבץ סרטי וידאו ואנימציה קצרים של בוגרי המחלקה לאומנויות המסך בבצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.

"זרות" – המסגרת בינלאומית

במסגרת הבינלאומית השנה יוצגו הצגות בועטות ופורצות דרך דרך מחו"ל, כאשר המוטיב שמלווה את כל אחת מההפקות הללו היא "תלישות" ו"זרות"; מפגש והתמודדות של פליטים ומהגרים בעיר הזרה.

 VOX IN DESERTO (ארה"ב ואוזקביקסטן) – הפקת בכורה מיוחדת לפסטיבל עכו, יצירה של Nabi Abdurakhmanov, במאי התיאטרון הלאומי של אוזבקיסטן, הפועל ויוצר היום בניו יורק. שני שחקנים מפורסמים, מוצאים את עצמם פליטים בעיר הגדולה והמודרנית, במדינה זרה. הטרגדיה המפורסמת של 'המלך ליר' פוגשת את העולם המודרני ויוצרת תאטרון אבסורד. על במה קטנה ברחוב סואן של עיר גדולה, שני אמנים פליטים ,אבודים בעיר זרה, ומתוך הייאוש עולה זעקתם לאותו 'קול במדבר'.

 Dancing to the end (גרמניה) –מופע ריקוד סוחף ומתמשך של היוצר ניר דה-וולף שמתמודד עם תופעת המוות והאבל המתלווה אליה.

 Miss AmeriKa (צ'כיה) – מופע משולב טקסט, מוזיקה, שירה, ראפ, סטנד-אפ ועבודה וידאו של Spitfire Company, המציגים את סיפורה של אישה מהגרת שנשבית בקסמו של התפוח הגדול. שחקנית צ'כית שמגיעה לארה"ב, לניו יורק ומנסה להצליח ומתמודדת עם הקשיים של שחקנית בעיר זרה.

 My Teacher's Living Room (גרמניה) – מופע של וידאו ומשחק של Mathias Max Herrmann המשלב את ההיסטוריה של התאטרון הישראלי כפי שהוא ניבט בעיניו של השחקן והבמאי יוסף מילא ז"ל.

פרויקט נוער יוצר
במסגרת פרויקט נוער יוצר, זו השנה השלישית בה ניתנת לקבוצות תיאטרון נוער מרחבי הארץ הזדמנות להעלות בבכורה את יצירתם בפסטיבל עכו. השנה יעלו ההצגות הבאות. (לבדוק מול שלום)
 ניתוח לב פתוח – הצצה נדירה אל עולמם הפנימי של נערים ונערות, שלא עושה הנחות וחותכת בבשר החי. הפקה של קבוצת התיאטרון של פרויקט היל"ה- ביחידה לקידום נוער באריאל ליצירה תיאטרונית, כתיבה ובימוי של אלה לוי.
 בום – במדינה רווית מלחמה, תשעה נערים ונערות מוצאים מקלט בתוך תיאטרון נטוש ומחליטים להקים את "בום" – הרפובליקה הראשונה ללא מבוגרים. מבוסס על המחזה "הרדופים" מאת מאור זגורי. הפקה של אנסמבל יפו, ע"ש אתי הילסום פועל תחת עמותת קול הנוער ובתמיכת עיריית תל – אביב יפו, בימוי של ליאון מורוז.
 ללא מוצא – ההצגה מבוססת על סיפור אמיתי. קבוצת נערים נקלעת למצב בעייתי שלא ניתן לעצור בעקבות שתייה מרובה. הפקה של תיאטרון ילדי הפרחים – מרכז הנוער והצעירים יוספטל פתח תקווה (מסקי שיברו). כתיבת מחזה בימוי ועבודה עם הנערים – מסקי שיברו.

חגיגת תיאטרון רחוב ענקית

זוהי השנה השלישית של מרטין עדין וזוהר מרקמן מקבוצת פירומניה בתפקיד הניהול האמנותי של אירועי תיאטרון הרחוב והיצירה במרחב הציבורי בפסטיבל עכו.

בפסטיבל יעלו בפסטיבל כ-40 מופעי תיאטרון רחוב וכ-400 הרמות מסך במתחמים המרשימים של העיר העתיקה, מתוכן 9 מופעי רחוב בבכורה יתחרו בתחרות הפסטיבל. בין ה-25 עד 27 בספטמבר, יתקיימו ברחבי העיר עכו יתקיימו מופעי רחוב, מיצגים, פסלים חיים, וידיאו-ארט, מופעי מוזיקה ומחול, מופעי קרקס ולהטוטנות, מופעים לכל המשפחה – כל זאת ועוד יחכו לבאים לפסטיבל.

מופעי הרחוב המתחרים השנה:

 מפה לאוזן בעיר העתיקה – הזדמנות נדל"נית שלא תחזור! בואו לבחור את דירת הנופש הבאה שלכם ולחיות כמקומי אסלי בעכו העתיקה. קבוצת הרכישה תצא לסיור במרחבי השוק והסמטאות, בהן נגלה את הפנינים הנסתרות שרק ממתינות למשקיע הנכון. יצירה של שרון גומבוש וצליל-חן זקס.
 תחבושות – טיול בין סיפורים נשיים העוסקים בכמיהה לאהבה, כבלים חברתיים, נשיות, מיניות וכאב, לצד צלילי זהב של אלביס, אטה ג'יימס ולואי ארמסטרונג. יצירה של שחף סגל.
 מקאם – יצירת טריו ל-2 רקדנים ומוסיקאי, של היוצרת אורית שאול, העוסקת בשאלת המרחב ובתהליך היווצרותו לסביבה נושאת תרבות ומארג יחסים דינאמי, דרך מפגש טרנספורמטיבי בין גופים, חומר ומרחב עולה השאלה על מעורבותו של האדם בכינון הסביבה .
 בין הקורים– קורי העכביש הם מבצרה של אשת העכביש הקטלנית. אך מה קורה כאשר מישהו זר חודר אל תוך הקורים?
זוג רקדנים אקרובטים התלויים על מתקן מתומן מציגים מזווית חדשה את המתח, האתגר, היופי ועוצמות הרגש שבינו לבינה. יצירתה של לאנה יוכין.
 תופס רגע –מה אנחנו מגלים כשאנחנו לוקחים את הזמן, מאטים ומתבוננים סביבנו? אנשים לעיתים רחוקות מרימים את הראש ומסתכלים. מה מושך את תשומת ליבי? מה יגרום לי לעצור? איך אני משנה ומשפיע על מה שקורה סביבי?
קבוצת רקדנים יוצרים מופע אימפרוביזציה שמבקש לחקור את מהותו של הרגע. יצירה של שרון גל.
 עיר האלוהים – מופע קרקס בינלאומי בשיתוף קרקסY – בחזרה אל העבר וסיפורי תנ"ך ידועים מחפשת יוצרת המופע, ים דוייב, תשובות למצבים, רגשות ותחושות שרובנו חווים בחיים מודרניים אלו. חבורת אמני קרקס עכשווי יוצרים מופע העוסק בעולם המודרני והשפעתו על החברה האנושית באמצעות אקרובטיקה אווירית, אביזרי קרקס, ריקוד, תיאטרון ויזואלי ומוזיקה חיה.
 מלחמת המיקרופונים – מופע יחיד מוסיקלי של היוצר בועז פינקוביץ בהשתתפות הקהל. רוקי קריוקי, אלוף ישראל בקריוקי כבר 70 שנים ברציפות, קורא תיגר על הקהל הישראלי ומזמין אותו לעלות לבמה ולהילחם נגדו בקרב קריוקי חסר מעצורים.
 אדמה – Teatro Clowndiscopio יצירה משותפת ישראלית -ספרדית.
מיצג חוץ רב-תחומי – טקס אמנות אינטימי-אפי של אדם ואדמה. מסע אל תוך החומר הראשוני, המחבר, מאחה ופועל על הפצעים והשברים הארכאיים והעכשוויים שבין אדם לאדמה – לעצמו, למשפחתו, לאחר, לסביבה, לשורשים התרבותיים שלו ולאלוהיו. יצירה של שחר דור.
 אשת אש – מופע אש של היוצרת נוי קדוש, בהשראת אלת האש המיתולוגית, אלת הבית והמשפחה.
האישה, שומרת את אש הרוחניות, ההשתוקקות, השמחה והחום בבית, כמו כוהנת במקדש המאחלת לאיחוד רוחני, מסורה לתפקידה. האש גם עלולה לסחוף אותה בדרמטיות ולשרוף סביבה. מופע שהוא טקס לאש שבאישה (נוי קדוש).

אוהד שגב, מנכ"ל עיריית עכו: "פסטיבל עכו הבינלאומי לתאטרון אחר, שחוגג השנה 39 שנות פעילות, מיוחד בזה שהוא מעלה על נס את נושא האחר והשונה וההתייחסות אליו בחברה. תאטרון שבימים רגילים לא זוכה לחשיפה מעל בימות מרכזיות, תאטרון המציג ומאיר פינות לא שגרתיות בחברה הישראלית. אנו גאים בסדר היום השונה והאחר של הפסטיבל, בייחוד הערכי והאומנותי שלו. אנו מקדמים בברכה את היוצרים, המחזאים, הבמאים, המפיקים והשחקנים הרבים הנוטלים חלק בפסטיבל, ומודים להם על הבחירה לקחת חלק בהצלחתה של העיר ובפיתוחה."

אלברט בן שלוש, מנכ"ל פסטיבל עכו: "פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, הינו אחד מהאירועים המובילים עבור שוחרי תרבות בארץ. הפסטיבל מראה את היסודות האיתנים של העיר עכו והקשר ההדוק עם עולם התרבות בארץ ובעולם. גם השנה תוכלו לראות בפסטיבל הצגות בועטות, מופעים מרעננים, חדשניים ובעלי אמירה המעלים על סדר היום את נושא האחר והשונה. אני מזמין את כולם להתרגש וליהנות ממופעי תרבות שלא נראו כמותם".

שלום שמואלוב, המנהל האמנותי: "פסטיבל עכו מבקש לגלות, לעודד ולטפח יוצרים מכל חלקי החברה הישראלית. הצגות הפסטיבל, השנה, מציעות להפנות מבט אל האחר בחברה, החלש, המודר ועוסקות בייצוג הבימתי שלו. אני מאחל לבאי הפסטיבל חווית תיאטרון מרתקת ובילוי נעים.

מרטין עדין וזהר מרקמן, קבוצת פירומניה, ניהול אמנותי תיאטרון הרחוב:
"המוטיב המלווה אותנו בשלוש השנים האחרונות הוא הרצון לחבר את הרחוב אל אולמות התיאטרון ואת אולמות התיאטרון אל הרחוב וליצור תרבות נגישה, חיה ותוססת. אנחנו רוצים לייצר עבור האמנים קרקע פורייה ליצירת מגוון מופעי אמנות מרגשים, בועטים, מרתקים, המדברים לכל אחד ואחת מאתנו ומותאמים לכל המשפחה ולכל הגילאים".

מוני יוסף, מנהל אמנותי של המסגרת הבינלאומית:
"כל אחת מההפקות השנה מתמודדת באופן כזה או אחר עם נושא התלישות והזרות. אני גאה שפסטיבל עכו הבינלאומי נותן במה ליצירות אלו ומעלה על סדר היום את הנושא ולא מטאטא אותו מתחת לשטיח. נושא שרבים יכולים להזדהות איתו".

להלן פירוט של הצגות הפסטיבל

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר לשנת 2018, הצגות התחרות

גירוש הגירה בריחה – طرد، تهجير ،هروب… ملخص المسرحية
תאטרון פיזי

מה עושים גירוש והגירה לעם? איך הוא מרגיש ומה עובר עליו אחרי שיד האלימות והכוח הכריחה אותו לעזוב את מולדתו? מאיפה יברח ולאן? מצבים קשים וכואבים שהאנושות סבלה מהם מאז הימים הראשונים ותקופת הנביאים ועד העידן המודרני.

תמונות כבדות אלה עולות בהצגה תנועתית המספרת את סיפורם של הפליטים ללא מילים, כפי שנחרטו לנו בזיכרון.
באמצעות שפת הדממה, העמימות והאופקים הדו-משמעיים, אנו יוצאים למסע דמיוני של חבורת אנשים, אף אחד מהם לא יודע איפה הכל התחיל או איך יסתיים . חבורת האנשים מבטאת את מצוקת העמים, חלומותיהם ותקוותם לשלווה וגאולה לאחר שנעקרו , נזרקו ממולדתם, מהציפורים והעצים, ומכל מה שקשור לאנושות.
בעיית ההגירה היא עולמית והשתיקה עליה היא כמו בגידה באנושות.

במאי | הישאם סולימאן
כוריאוגרפיה | ראביעה מורקוס
עיצוב תפאורה ותלבושות | נרדין סרוג'י
מוזיקה | מועין דניאל
עיצוב תאורה | ווסים סלאח
הפקה | אנסמבל פרינג' נצרת
מנהלת הפקה | אליאנה פראניש
בהשתתפות | מלינה נג'אר, רחיק חג' יחיא סלימאן, טארק שקור, עלי עלי, מילאד קניבי, ווסים ח'יר, זמזם איסמאעיל

שמיימים
תיאטרון מחול

תשעה נפשות מחפשות עשירי למניין.
מסע יהודי אבסורדי מעולמה של תורה אל עולמה הבמה. מופע תיאטרון מחול טרגי-קומי ללא מילים, המתאר את המסע של תשעה נפשות המחפשות עשירי למניין.

אי-שם קיימת חסידות עליה מעולם לא שמעתם, חסידות 'שְׁמֵימִי', החסידים שבה נקראים 'שְׁמֵימִיִּים'.

הסיפור מתחיל כאשר תשעה "שְׁמֵימִיִּים", שטים בכדור פורח, וזועקים "מניין, מניין", נואשים למצוא את האחד -"העשירי למניין", שאיתו יהפכו מתשעה לעשרה, וכך יזכו שתשרה עליהם השכינה.
מסע החיפוש אחר "העשירי" גובה מחיר קשה והם מתרסקים במקום שומם ללא נפש אדם, תקועים ללא מצפן וללא אוכל ומים וכל שנותר להם אלה ספרי הקודש אשר אותם נשאו כל הדרך. ה'שְׁמֵימִיִּים' מנסים להילחם בייאוש הגובר עליהם מרגע לרגע דרך לימוד התורה, תחנון ותפילה. האם העשירי יגיע? האם אפשר למצוא אותו? למה בכלל זקוקים לו?

יוצר | אופיר נהרי
אמנים משתתפים | אנסמבל "לִשְׁמָהּ": בן-איש רביבו, ידידיה אנקרי, גלעד גורל, אריאל מרדכי, נעמן שלצר אלכסנדרוני, שחר שמואלוב, בן קובי, שי גלאור, מתן אנחייסי
הפקה | טלילה רודין
עיצוב תפאורה | ניר זאבי
עיצוב תאורה | איתמר גלעד
מוסיקה | אופיר נהרי ומתן ביטון
עיצוב תלבושות | מתן אנחייסי
עוזרת הפקה | סיון ניר

ר ע ב
אירוע תאטרוני

יצירה בימתית בהשראת סרטו הקלאסי של פיטר גרינאווי ״הטבח, הגנב, אשתו והמאהב״. הקהל מצטרף אל שולחן האוכל במסעדה יוקרתית, שם מתעורר לחיים סיפור בגידה ונקמה אכזרי. דרך המפגשים השונים בין הדמויות נבדקים גבולות ההתנהגות האנושית בחברה צרכנית וחסרת שובע.

עיבוד ובימוי | מאיה ביתן
שחקנים | רותם כ״ץ, רותם נחמני, אילון קורח, מעין רחמים, גסטון ריברו
הפקה | עומר אלשייך
ע. במאית והפקה בפועל | איתי לאור
דרמטורגיה | נטלי צוקרמן
עיצוב חלל ותלבושות | שי אהרון, ארנה ברנט שמעוני
מוזיקה | דניאל ספיר
תאורה | עמיחי אלהרר
שותפה לעיבוד | יעל שגב
ליווי טכני | אלעד גולדבלט

המקום ינחם אתכם
תאטרון דוקומנטרי

בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל הפכו אלפי הורים, יוצאי תימן, המזרח ומדינות הבלקן ל"הורים שכולים". בשקט בשקט נעלמו אלפי פעוטות ממשפחות העולים ולהורים נמסר כי יקיריהם נפטרו. אלא שההורים מעולם לא זכו לראות את גופת ילדיהם, להביאם לקבורה ולדעת מה באמת עלה בגורלם.

המופע "המקום ינחם אתכם", הוא מופע תיאטרון דוקומנטרי, המחבר בין פרשת ילדי תימן הנעדרים למנהגי האבלות שבמרכזם השבעה.
למעשה, המופע מזמין את הקהל לשבת שבעה על אנשים חיים ובכך לשאול על מקומם הנעדר בחברה, להעניק מעמד פומבי לפרשה שנדחקה הצידה ולתהות על מקומה בנרטיב הזיכרון הישראלי.
חומרי המופע מבוססים לחלוטין על עדויות וחומרים דוקומנטריים העוסקים בפרשה. יחד עם המבנה הריטואלי של השבעה, אשר כולל גם קטעי שירה ומוזיקה חיה, יחווה הקהל את הפרשה מזווית אחרת, אישית וכואבת, שבסופה יבקש לאחל: "המקום ינחם אתכם בין שאר אבלי ציון ולא תוסיפו לדאבה עוד".

במאית ויוצרת | מאיה בואנוס
בהשתתפות | מאיה בואנוס, רגב ברוך, מרי אן גנין, אור חסון, עדי מסעוד-הלוי וצליל רובינשטיין
לחן וניהול מוזיקלי | דניאל פיין
ע. במאית ותנועה | שי קסל
ייעוץ מוזיקלי | הילה תם
עיצוב תאורה | אמיר קסטרו
עיצוב חלל ותלבושות | הדס טובל

הטקס שלא היה
קומדיה מוזיקלית

'הטקס שלא היה' קומדיה מוזיקלית, המעירה לתחייה את בית המקדש השני, במאה הראשונה לפנה"ס בזמן חג הסוכות: תפילות וקרבנות, טקסים רבי רושם והמנוני פופ סוחפים לאל. אלא שמתחת למעטה החגיגי, מתגלה קומדיה של חוסר אמון.

לוי, ראש מקהלת הלויים וכוכב מוזיקלי דועך, סובל ממשבר אמונה ומפקפק בנאמנותה של אשתו ומבקש להעמידה למבחן הסוטה שמושאל מספר 'במדבר'. הטקס אמור למחות את הספק – החשודה בניאוף נבחנת מול האל בשתיית 'מים מרים': אם אכן בגדה היא סובלת ממיחושים שונים ומשונים, ואם לאו – מתחולל נס, והיא יוצאת בלא פגע ויולדת בן. כשלוי מתקשה להאמין גם במחולל הנס עצמו, הוא נקלע לפארסה של טעויות שמסכנת את בית המקדש כולו.

בהשראת ספרו של ישי רוזן צבי, 'הטקס שלא היה'

יוצר | עמנואל יצחק לוי
בימוי ודרמטורגיה | יונתן פרץ
שחקנים יוצרים | עמנואל לוי, נטע טמשה, אלעד קונפינו, עומרי צדוק, שרוליק (ישראל) פניאל, ענבר ליבנה בר און
מוזיקה | עמנואל והכיסופים
ניהול מוזיקלי | אוריה שני ויובל אונהוז
מעצבת תפאורה | אורה קמומיל
מעצבת תלבושות | יעל סקידלסקי
מעצב תאורה | אמיר הנדלמן
ע. במאי ומפיקה | טל גרוץ
נגנים | אוריה שני, יובל אונהוז, איתמר וינשטין, נתיב טל

דרקונים וזונות
פנטזיה קומית

הממלכה כבר התעייפה.
הקוסמים, האבירים וכל בעלי המקצועות החופשיים הופכים לאט למיותרים.
אריק, נושא כליו של האביר פרדיננד, מנסה לשמור על זהותו בעולם המשתנה
כשברקע נשמעת זעקתו של הדרקון האחרון בממלכה.
פנטזיה קומית פרועה על מציאות שלא מאפשרת לחלום.

*ההצגה כוללת תכנים מיניים

כותב | בועז דבי
במאי | ערן בן צבי
שחקנים | יובל סטוניס, אילה דנגור, איציק לילך, ירון אדלשטיין, בהט קלצ'י
הפקה | תיאטרון 'נוצר'
ליווי אמנותי | ערן בוהם
ע. במאי | דנה שטנדל
עיצוב תפאורה | מושיק יוסיפוב
עיצוב תלבושות | מיכל לאור
עיצוב תאורה | ג'ודי קופרמן
מוסיקה | בעז ברקת
כוריאוגרפיה ויצור תפאורה | ערן לביא
צוות תיאטרון נוצר | בארי טווינסטרא, דניאל כהן בוונסי, מאי הלר

זולה 2000: טרילוגיית מדע ביזיוני
פרפורמנס

בצל פלישת האייקונים, ילדי המילניום (2000) סוללים את דרכם תחת מערכת השמש הרותחת. סהרוריים מאור הירח של פסטיבל מוזיקה תמידי, על רקע נופים מתחלפים, הם משנים זהויות. אין נקודה לא מבוקרת תחת הלווין ואין חוף בתולי. יש פרחי אספלט וארכיאולוגיה של התערבות אנושית. בין טלאי הרשת, מרצדים קוויהם של מִינֵי חלוצים. במה שנראה כשדה הבין עירוני האחרון, הם מבקשים להיאחז ולהקים את הזולה האולטימטיבית.

יוצרים ושחקנים | אריאל סרני בראון ומיה לנדסמן
דרמטורגיה | ג'ייסון דנינו הולט
עיצוב חלל | עומר שיזף ואורי זמיר
עיצוב תאורה | עומר שיזף
עיצוב וביצוע פסקול | יובל גור
וידיאו | אור טוביאס
רובוטיקה | עוז מלול ושי-לי עוזיאל
עיצוב תלבושות | דור וקנין
הפקה | אלה וינברג
ע. הפקה | ליזה סטרוסלסקי

עטלפים ללא כנפיים
קומדיה עגומה

הסיפור שלי מתחיל בקיץ אחד, לפני שנים רבות. אמי אז הייתה בהריון ואני הייתי מוקסם מהמראה של הבטן התופחת ומהמחשבה המטרידה כמעט ששם בפנים גדל לו יצור חי. אז עוד לא היה לי מושג קלוש לאן, בדרכיו הפתלתלות של הגורל, עתידה אותה בטן ענקית ובועטת להוליך אותי. כשנולדתי קראה לי אמי "רחמים", מתוך אמונה שמישהו מקשיב שם למעלה. בסופו של אותו הקיץ, כשנולדו אחיותיי התאומות, היא קראה להן "סליחה" ו"מצטערת". אימא הסיקה כנראה ש"רחמים" לא היה מספיק ספציפי בשביל אלוהים (מתוך המחזה).

דמויות השוליים של החברה הישראלית מתנגשות בפקחי העירייה הכול יכולים.

מחזה ובימוי | דניאל זהבי
שחקנים | ירון עצמון, ריימונד אמסלם נידם, מאיר אשרף, שחר שלום, מאי סלע
עיצוב תלבושות | רונה משעול
עיצוב פסקול | רוני רשף
עיצוב תפאורה | מאי סלע
עיצוב תאורה | שי סקיבא
תנועה | מאיר אשרף
ע. במאי ומפיקה | חנה רוז כץ
בתמיכת תיאטרון האינקובאטור

שת"פ בינלאומי

UN DORRA (ספרד) – בכורה!

שיתוף פעולה ספרדי ישראלי.
תיאטרון – תערוכה מוקומנטרית המציירת סיפור על זרות ורצח עם, ומציבה מראה לחברה על היחס שלה כלפי האחר..

היצירה מבוססת על מחזה מאת מקס פריש, בדגש על מערכת היחסים בין שתי דמויות המרכזיות בו. היצירה מציגה מדינה דמיונית בה הקולקטיביזם הפאשיסטי שולט ודמות האאוטסיידר נדחקת, באופן טרגי, לקבלת הסטריאוטיפ על עצמה..

ההצגה בספרדית בליווי תרגום לעברית.
בימוי ועיצוב | ברק בן-דוד
שחקנים | אנדריאה טרפאט, חוליו רוחאס, מריוס פראניאוסקס, פסקואל לבורדה
וידאו-ארט | ניתאי שלם
תלבושות | פדה פוסו
אימג' | מריה די. אלבה
הפקה | פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר

Red Couch (ארה"ב)

שני אנשים, אוהבים….אולי נכון יותר לומר מאוהבים. יש להם פרפרים בבטן. הם רוצים לגעת, אך נרתעים ואז…מתרצים. פסיביים – אגרסיביים. מתח ואי נוחות שמתחלפים בפרץ של תנועה ומגע. והכול קורה על ספה אדומה.

ההצגה, זוכת פסטיבל 'Indyfringe' , באינדיאנפוליס לשנת 2017.
העיר עכו והעיר אינדיאנפוליס במדינת אינדיאנה בארה"ב, הן חלק משותפות 'ביחד' של הסוכנות היהודית, שמטרתה קידום קשרים חברתיים ארוכי טווח בין הקהילות היהודית בארץ ובין קהילות יהודיות בעולם.

כריאוגרפיה, בימוי והפקה | Tommy Lewey
שחקנים | Tommy Lewey, Morgan Skiles

הצגה אורחת

חלב ציפור
כשלורקה פגש את צ'כוב בכפר בדואי לא מוכר.
'אלמהבאש' התיאטרון העירוני רהט בהפקה 'חלב ציפור' מעלה את סיפור הכפרים הבדואים הלא מוכרים בנגב דרך קונפליקט משפחתי בסגנון סוריאליסטי. הקונפליקט הידוע עם הרשויות חוצה את המשפחה לשניים.

כפר לא מוכר. אדמה. שני אחים, חסן וחסין, שני הפכים. כלה. עץ שרוף נוקם. לאכול את האדמה. רצון של אב המשפחה להמשך השושלת. האח הצעיר, נאדי, שוטה הכפר. מבוך ללא מוצא.

ההצגה בשפה הערבית ומלווה בכתוביות בעברית

لبن العصفور

عند لقاء لوركا وتشيخوف في قرية بدوية غير معترف بها

يسرد "المهباش"، المسرح البلدي رهط، من خلال انتاجه الجديد لبن العصفور قصة القرى البدوية غير المعترف بها في النقب من خلال صراع عائلي بأسلوب سريالي. الصراع المعهود مع المؤسسة الاسرائيلية الذي يقسم العائلة إلى قسمين.

رية غير معترف بها. أرض. اخوان اثنان، حسن وحسين، صراع الأنداد. عروس. شجرة محروقة ناقمة. أن تأكل الأرض. رغبة الوالد في استمرار السلالة. الاخ الصغير، نادي. مجنون القرية. متاهة دون مخرج.

כתיבה | קאיד אבו לטיף, איסי ממנוב נוריאל
בימוי | מיכאל גמליאל
בהשתתפות | סהל אלדבסאן, היתאם אלעסיבי, נסרין ג'ועבה, לינה פאעור, אסמעיל קשאעלה, עלי אבו גאנם, סדיק אבו דוגוש.
ריקוד | להקת הדבקה העירונית רהט "קאן זמאן"
ייעוץ אמנותי | מחמוד אלעמור
עיצוב תאורה | שמואל מור
עיצוב תפאורה | דלית ענבר
מוזיקה | מורסי ביאדסה
כוריאוגרף דבקה | פאדי אלזיאדנה

פרויקטים מיוחדים

כתפיים
שימוש בריקוד האתיופי המסורתי ופרקטיקות החיים הקהילתיות ליצירה בימתית עכשווית.
20 רקדנים יוצאי אתיופיה מכל הגילאים בשיאו של טקס חגיגת החיים. הקהל מוזמן להשתתף בחתונה מסורתית, החורגת מגבולות המציאות, והופכת להתרחשות סוערת וסואנת. הקצב הולך ומתגבר, הצפיפות גוברת והמרחב מצטמצם. משהו הולך להתפוצץ. היחידים, ספק חסרי אונים, ספק רוכבים בהנאה על גלי ה'יחד'. הקהילה ממשיכה להחזיק את האנרגיה והטקס חייב להמשך.

יוצרת | שקד מוכיח
מוזיקה | יונתן קורן
רקדנים מובילים | אווקה סמלין, מיניבל דסה, אלמוורק איילה, יוהנס אזנאו, גודאדו פנטה, תמר מטיקו, בלאיינש אמארה, אמרץ', זבדר אמרה
ליווי אמנותי | רננה רז
עיצוב תאורה | מעיין שחר
עיצוב במה ותלבושות | מאיה פרת
הפקה | עידו כהן

וועידת חריגים – ערב ספוקן וורד חד פעמי
ערב חד פעמי ובו יעלו בזה אחר זה משוררים שיטיחו מילות מחאה בסגנון עדות הספוקן וורד (שירה מדוברת) כשמוסיקאי מוכשר וקשוב, ילווה אותם בצלילים מאולתרים פרי מוחו הקודח.
כך ייצרו המשורר והמוסיקאי יצירה חדשה לחלוטין, מפתיעה ומרתקת לעיתים מצחיקה לעיתים עוקצת אבל תמיד מרגשת, אשר כמו פרפר, תכלה את ימיה מיד בתום הערב ולא תשוב עוד לעולם.

משתתפים | יוסי צברי, סמירה סרייה, יעל טל, נטע ויינר
מוזיקה | אוריה ויצטום

"זרות" – המסגרת הבינלאומית

VOX IN DESERTO (אוזבקיסטן וארה"ב) – בכורה!

שיתוף פעולה בין פסטיבל עכו ,אסנס סטודיו – ניו יורק והתאטרון הלאומי של אוזבקיסטן
הפקה מיוחדת לפסטיבל עכו הבינלאומי

שני שחקנים מפורסמים מוצאים את עצמם פליטים בעיר גדולה ומודרנית במדינה זרה. המטען היחיד אותו הביאו עימם ממולדתם הוא התפקידים אותם הם גילמו במחזה 'המלך ליר'. הם משחקים מול העוברים והשבים ברחוב, בכניסה לתיאטרון המקומי, עבור כמה פרוטות שזורקים לכובעם, אך כמעט אף אחד לא שם אליהם לב. הם שני אמנים עם עבר אך ללא עתיד , זרים , תלושים ,פליטים בעיר זרה . מצוקתם מוציאה מתוכם את זעקתם ותחינתם לאותו 'קול במדבר', Vox In Deserto.

היצירה VOX IN DESERTO היא פרויקט בינלאומי המחבר בין פסטיבל עכו , ESSENCE Theatre-Studio בניו-יורק והתאטרון הלאומי של אוזבקיסטן (Youth Theatre of Uzbekistan). היא מבוססת על הטרגדיה המפורסמת של "המלך ליר", כשזו פוגשת את העולם המודרני ויוצרת תאטרון אבסורד על במה קטנה ברחוב סואן של עיר גדולה.

את היצירה מביים נאבי עבדורחמנוב במאי אוזבקי-מוסלמי שבמשך שנים רבות ניהל את התאטרון הלאומי באוזבקיסטן ופסטיבלים רבים. בעקבות הזמנתו ללמד ולביים בניו יורק עבר לגור וליצור שם. לאחרונה הקים תאטרון משלו. גם הוא, כמו השחקנים במופע, זר ותלוש בעיר זרה ואת הזעקה שלו תרגם ליצירה.

ההצגה ברוסית בליווי תרגום לעברית.

דרמטורוג ובמאי| Nabi Abdurakhmanov (ניו יורק)
כתיבה | Didi Henya Tal
שחקנים | Vassa Vasileva, Obid Abdurakhmanov
עיצוב תלבושות| Vassa Vasileva
מוזיקה | Ilya Melamed
עיצוב וידיאו | Evgeniy Fuzulov

Dancing to the end (גרמניה)

מופע ריקוד סוחף ומתמשך שמתמודד עם תופעת המוות והאבל המתלווה אליה. המופע מתרחש במקום אינטימי בו משתלבים הזיכרון והניסיון של היוצר בהתמודדות מול שכול ויגון. הרקדנים מספרים בתנועה סיפור על רגש, אהבה וכאב.
מופע הריקוד כולל וידאו ארט ומעביר בעוצמה אדירה את ההתמודדות שלנו, בני האדם, עם שאלות של מוות ויגון.

ניר דה וולף הינו יוצר ישראלי שחי ויוצר בברלין. כיום הוא מהמובילים בתחום התאטרון המחול בברלין ומוזמן לפסטיבלים רבים ברחבי העולם.

יוצרים | Katharina Maschenka Horn, Nir de Volff, Francisco Bejarano Montes de Oca,
קונספט, טקסט וכוראוגרפיה | Nir de Volff
עיצוב תאורה | Asier Solana Arce
תמונות | Emilien Leonhardt

Miss AmeriKa (צ'כיה)

שחקנית צ'כית מגיעה לעיר הגדולה, ניו-יורק, מעיירה קטנה ומבודדת. היא איננה מכירה דבר ומרגישה זרות עצומה. היא מחפשת את עצמה ואת מקומה, שילוב של זהות פלואידית, קלישאה אמריקאית והרבה הומור שחור ונון-קונפורמיסטי.
השחקנית הגיעה מעולם של אנשים מיוחדים, כאלה העומדים בצל ואינם נראים. מקומם באזור האפור, בו הם מרשים לעצמם לחלום את "החלום האמריקאי" שלהם…שתכף יתגשם.

'Miss AmeriKa' הוא פרויקט מולטימדיה של תיאטרון 'Spitfire Company' הצ'כי המציג את החיים האמתיים של המהגרים החדשים במנהטן. אלו שהגיעו לארה"ב כדי להגשים את החלום הגדול שלהם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

המופע הוא שילוב של טקסט, מוזיקה, שירה, ראפ, סטנד-אפ ועבודה וידאו המציגים את סיפורה של אישה מהגרת, שחקנית צ'כית, שנשבית בקסמו של התפוח הגדול ומנסה להצליח להתמודד עם הקשיים של שחקנית זרה בעיר הגדולה והזרה.

יוצרים | Miřenka Čechová, Martin Tvrdý
מוסיקה | Martin Tvrdý
כתיבה | Miřenka Čechová aka Mckenzie Tomski
צילום | Vojtěch Brtnický
אנימציה | Martin Tvrdý
קומיקס | Chin Yew
דרמטולוגיה למופע | Petr Boháč
דרמטולוגיה לטקסט המקורי | Barbora Baronová
עיצוב תאורה | Karlos Šimek
תלבושות | Eva Judová
מפיקים | Petra Hanzlíková, Monika Horáková

My Teacher's Living Room (גרמניה)

מופע של וידאו ומשחק המשלב את ההיסטוריה של התאטרון הישראלי כפי שהוא ניבט בעיניו של השחקן והבמאי יוסף מילא ז"ל.

השחקן הגרמני מקס הרמן למד אצל יוסף מילא שיעורי משחק בגרמניה כשהיה שחקן צעיר מבלי להכיר את התרומה האדירה של מילא לתרבות התאטרון הישראלית. לאחר שני עשורים, החליט הרמן להתחקות אחרי ההסטוריה של מילא ונחשף לעולם מרתק ומלא עניין

במאי ויוצר וידאו | Mathias Max Herrmann
עיצוב במה | Maret Tamme
דרמטורגיה | Anna-Katharina Müller, Philipp Schulte
עריכת וידאו | Andreas Wilhelm Spengler
עוזר במאי | Swantje Möller

פרויקט נוער יוצר

במסגרת פרויקט נוער יוצר, זו השנה השלישית בה ניתנת לקבוצות תיאטרון נוער מרחבי הארץ הזדמנות להעלות בבכורה את יצירתם בפסטיבל עכו. השנה יעלו ההצגות הבאות:

קבוצת התיאטרון של פרויקט היל"ה מציגה:
ניתוח לב פתוח

הצצה נדירה אל עולמם הפנימי של נערים ונערות, שלא עושה הנחות וחותכת בבשר החי. הניתוח משמש כאקט בו החברה, המערכת והסביבה הקרובה מנסים לשנות את הנערים ולהוביל אותם לבחור את הבחירה הנכונה בעיניהם. הבעיה מתחילה כאשר "הבחירה הנכונה" מוטלת בספק כשהיא באה עימם במפגש .

הפקה של קבוצת התיאטרון של פרויקט היל"ה- ביחידה לקידום נוער באריאל ליצירה תיאטרונית במסגרת תאטרון קהילתי- כלי אמנותי-חברתי המאפשר תהליכי העצמה ושינוי במעגל הפרטי/ קבוצתי/ קהילתי-חברתי.

כתיבה ובימוי | אלה לוי
שחקנים יוצרים | איתמר מזרחי, כפיר דניאל, זוהר רזיאל, תאיר פרץ

אנסמבל יפו, ע"ש אתי הילסום פועל תחת עמותת קול הנוער ובתמיכת עיריית תל – אביב- יפו מציגים:
בום

במדינה רווית מלחמה, תשעה נערים ונערות מוצאים מקלט בתוך תיאטרון נטוש ומחליטים להקים את "בום" – הרפובליקה הראשונה ללא מבוגרים. הם מכתירים מנהיג וקובעים מערכת חוקים אך ככל שהזמן עובר הם מבינים שניהול רפובליקה הוא דבר לא פשוט והם נתקלים בקשיים וקונפליקטים.
מבוסס על המחזה "הרדופים" מאת מאור זגורי.

הפקה של אנסמבל יפו, ע"ש אתי הילסום פועל תחת עמותת קול הנוער ובתמיכת עיריית תל – אביב- יפו. קבוצת תיאטרון ייחודית הפועלת בלב יפו ובה השחקנים, בני נוער מכלל המגזרים, הם גם היוצרים והמעצבים ולוקחים חלק בכלל תחומי היצירה התיאטרונית.

בימוי | ליאון מורוז
עיצוב חלל ותלבושות | תלמידי האנסמבל: אוראל גבאי, סנדרה יעקובוביץ', מורידה דנה, לינוי קזז, רז בכר, בר בכר, בהנחיית: ליאת בן שושן.
שחקנים | איה חוני, אליזבטה כץ, גושה שניידרמן, דורין כוכבי, ירון אטיאס, מוריה דנה, מיכאל בלגולה, מיכאל חיימוביץ', מקס נוסיק, סופיה שמידט, סנדרה יעקובוביץ', רואי נלקין.

תיאטרון ילדי הפרחים – מרכז הנוער והצעירים יוספטל פתח תקווה מציג:
ללא מוצא

ההצגה מבוססת על סיפור אמיתי. קבוצת נערים נקלעת למצב בעייתי שלא ניתן לעצור בעקבות שתייה מרובה. הדברים מתחילים להתגלגל ללא מוצא והנערים מוצאים עצמם בפנימייה לנוער בסיכון. הצגה העוסקת במוסר, התלבטות בין המחויבות לעצמנו לבין מחויבות לקבוצה, אחריות, פחד והשפעה חברתית.

הפרויקט התחיל לפני כשנה במטרה לשחרר את הנערים מלחצים בהם הם נתונים, שלרב מובילים לאלכוהול וסמים, דרך דרמה. לעזור להם להתחבר לעצמם, לזהות שלהם ויחד ליצור מציאות חדשה ושינוי גישה.
שחקנים | דסאליי, שירה, ישיווארק, ,בוזי, מרשט, עמית, רחל, איתי.
כתיבת מחזה בימוי ועבודה עם הנערים | מסקי שיברו

תיאטרון רחוב

בכורות בפסטיבל עכו

מפה לאוזן בעיר העתיקה
סיור תיאטרלי

הזדמנות נדל"נית שלא תחזור! בואו לבחור את דירת הנופש הבאה שלכם ולחיות כ"מקומי אסלי" בעכו העתיקה.
קבוצת הרכישה תצא לסיור במרחבי השוק והסמטאות, בהן נגלה את הפנינים הנסתרות שרק ממתינות למשקיע הנכון.
נפוליאון אולי לא כבש אותה, אבל אתם יכולים.

יוצרות ואוצרות | צליל-חן זקס ושרון גומבוס
בהשתתפות תושבי עכו העתיקה
אורך הסיור כ-30 דקות

תחבושות
הצגת יחיד

טיול בין סיפורים נשיים העוסקים בכמיהה לאהבה, כבלים חברתיים, נשיות, מיניות וכאב, לצד צלילי זהב של אלביס, אטה ג'יימס ולואי ארמסטרונג.

יוצרת | שחף סגל
משך המופע | 30 דקות

מקאם مقام
תיאטרון מחול

יצירת טריו ל-2 רקדנים ומוסיקאי העוסקת בשאלת המרחב ובתהליך היווצרותו לסביבה נושאת תרבות ומארג יחסים דינאמי, דרך מפגש טרנספורמטיבי בין גופים, חומר ומרחב עולה השאלה על מעורבותו של האדם בכינון הסביבה.

דיאלוג בין גוף – תנועה –פעולה במרחב ספציפי וחומרי גלם מקומיים.
החומרים הם קמח ותבלינים, קמח כחומר שטמון בו פוטנציאל הלחם כמאכל יסוד אוניברסלי זמין ותבלינים שהם תוספת ייחודית נושאת מקומיות ותרבות ספציפית.
השילוב של קמח ותבלינים נושא את השילוב של תיעוש ,עיבוד, צריכה ומחיקת הייחודיות מחד וזיכרון ואותנטיות מאידך.
יוצרת | אורית שאול
רקדנים יוצרים | שחר בן עמי ואורית שאול
מוסיקה | בועז גלילי
משך המופע | 30 דקות

בין הקורים
מופע אקרובטי

קורי העכביש הם מבצרה של אשת העכביש הקטלנית. אך מה קורה כאשר מישהו זר חודר אל תוך הקורים?

זוג רקדנים אקרובטים התלויים על מתקן מתומן מציגים מזווית חדשה את המתח, האתגר, היופי ועוצמות הרגש שבינו לבינה.

יוצרת | לאנה יוכין
כוריאוגרפיה וביצוע | לאנה יוכין, בריאן סבסטיאן בורדמן
ייעוץ חיצוני | אורית נבו
עין חיצונית | זוהר מרקמן
משך המופע | 30 דקות

תופס רגע
תיאטרון מחול אימפרוביזציה

מה אנחנו מגלים כשאנחנו לוקחים את הזמן, מאטים ומתבוננים סביבנו? אנשים לעיתים רחוקות מרימים את הראש ומסתכלים.
מה מושך את תשומת ליבי? מה יגרום לי לעצור? איך אני משנה ומשפיע על מה שקורה סביבי?
קבוצת רקדנים יוצרים מופע אימפרוביזציה שמבקש לחקור את מהותו של הרגע.

יוצרת | שרון גל
רקדנים יוצרים | איריס נייס, גלבוע אגר, טל שיבי, טלי זבילביץ, נועה דר
מוזיקה | יואב אילן – אמן קול ואקורדיון, ירדן כהן – אמנית עוד וכלי הקשה
עיצוב תלבושות | אביה בש
משך המופע | 3 שעות

עריכה מוזיקלית | דנה אייזן
ייעוץ מוזיקלי | אופיר בר-און
אורך המופע | 30 דקות

עיר האלוהים
מופע קרקס בינלאומי בשיתוף קרקס Y

בחזרה אל העבר וסיפורי תנ"ך ידועים מחפשת יוצרת המופע, ים דוייב, תשובות למצבים, רגשות ותחושות שרובנו חווים בחיים מודרניים אלו.
דוייב מנסה להבין את מקומו של האלוהים בתוך העלילה המסורבלת הנקראת חיים – מהם חוקי החברה, מה מניע את האדם, מהי בדידות ולמה לעזאזל הגענו כולנו למצב שבעולם שכל כך הרבה אינפורמציה מוצעת לנו ועדיין יש לנו כל כך הרבה שאלות ללא תשובה וכל כך הרבה דרכים ללא מוצא.

חבורת אמני קרקס עכשווי יוצרים מופע העוסק בעולם המודרני והשפעתו על החברה האנושית באמצעות אקרובטיקה אווירית, אביזרי קרקס, ריקוד, תיאטרון ויזואלי ומוזיקה חיה.

יוצרת| ים דוייב
שחקנים | ים דוייב, Cornelius Atkinson, Danilo De Pacheco, Oliver Smith Wellnitz
עיצוב תאורה | קרקס Y
מוזיקה | אורי חן, רון גבאי

מלחמת המיקרופונים
מופע יחיד מוסיקלי בהשתתפות הקהל

רוקי קריוקי, אלוף ישראל בקריוקי כבר 70 שנים ברציפות, קורא תיגר על הקהל הישראלי ומזמין אותו לעלות לבמה ולהילחם נגדו בקרב קריוקי חסר מעצורים.
חושבים שאתם יכולים על רוקי קריוקי? המיקרופונים פתוחים.

יוצר ומבצע | בועז פינקוביץ
בימוי | נועה מורדוביץ
עיצוב במה ותלבושות | ארבל אהרוני
משך המופע | 40 דקות

אדמה ارض

הפקה של Teatro Clowndiscopio – קו-פרודוקציה ישראל-ספרד.

מיצג חוץ רב-תחומי – טקס אמנות אינטימי-אפי של אדם ואדמה. מסע אל תוך החומר הראשוני, המחבר, המאחה הפועל על הפצעים והשברים הארכאיים והעכשוויים שבין אדם לאדמה – לעצמו, למשפחתו, לאחר, לסביבה, לשורשים התרבותיים שלו ולאלוהיו.

הטקס מנכיח את כוח הריפוי דרך פעולה של הטמנה עצמית באדמה. הפעולות הפשוטות אל מול עוצמת המשמעות התרבותית שהן מייצגות חושפות את הסטיגמות, הפצעים והצלקות ומאפשרות התבוננות אינטימית על תהליך היוצר, בסופו של דבר, לידה מחדש.

במאי | שחר דור
פרפורמרים | מונמה מינגוט, אלמודנה רוביו, דויד נובל ושחר דור
עיצוב תלבושות | שחר דור ואלמודנה רוביו
עיצוב תאורה | תומר שלום
עיצוב תפאורה | שחר דור
מוסיקה | אלעד שניידרמן
Video art | שחר דור
Video live | תומר שלום
משך המופע | מופע מתמשך כשעתיים וחצי

אשת אש

ראשונית כאמא אדמה.
אשה של האישה, שומרת האש והמשפחה,
קופצת ראש אל תוך בריכות של לבה,
מתכנסת פנימה ומתוך ליבה שואבת אש חיים.

מופע אש בהשראת אלת האש המיתולוגית, אלת הבית והמשפחה.
האישה, שומרת את אש הרוחניות, ההשתוקקות, השמחה והחום בבית, כמו כוהנת במקדש המאחלת לאיחוד רוחני, מסורה לתפקידה.
האש גם עלולה לסחוף אותה בדרמטיות ולשרוף סביבה.
מופע שהוא טקס לאש שבאישה.

יוצרת | נוי קדוש
מוזיקה | אורן בן דוד
משך המופע | 30 דקות

מופעים לכל המשפחה

GLOW KIRKASUM
מופע ג'אגלינג קרקסי מאיר

מופע מקורי, קצר ודינאמי, יחיד מסוגו בארץ – החשמל האנושי בקהל הוא הכוח המניע המדליק את המופע הזה.

טכניקות מרהיבות של להטוטנות וקסמים באור משולבות בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם.
במרחב המשחקי שבין מציאות לדמיון ובשפה ליצנית מחברות הדמויות את הצופים להתרחשות התיאטרלית.

שחקנים יוצרים | דן גרודזינסקי ושירי ברויאר
תלבושות | יסמין וולק
משך המופע | 30 דקות

משחק ילדים
תאטרון פיזי בשילוב מסכות "לבלר"

״בואו לשחק איתנו, מבטיחים שיהיה לכם כיף. רק תביאו את הבובות שלכם, אחרת לא ניתן לכם להשתתף.

אח גדול ואחיותיו הקטנות יוצאים למסע למצוא בובה אבודה. בדרך הם מגלים כי בעזרת כוח הדמיון הם יוכלו לעבור את כל התלאות.

יוצרים | אנסמבל טריפלֶס – אבירן רוימי, הדס סלבסט
עיצוב תלבושות | שירה וויז
ייעוץ אמנותי | צביקה פישזון

סופר סבתא במירוץ נגד הזמן!

סיפורה של יעל, קשישה איטית ומעט חרשת מתחיל בשיחת טלפון מהנכדים.
הם מגיעים לביקור והיא רוצה לחלק להם את העוגיות מעשה ידיה שהם אוהבים.
כשסבתא מגלה שהן אזלו, היא יוצאת במסע קולינרי כושל, שנגמר בהרבה אש, מטבח שרוף וסבתא אחת מחוסרת הכרה. האם היא תצליח להכין את העוגיות בזמן?
מופע אש מדהים, הכולל מתנדבים מהקהל והרבה אהבה.

יוצרת | נורית יחיאלי
עיצוב תלבושות | דניאלה רוטמן
מוזיקה | טל בן ארי
משך המופע | 45 דקות

הקן

יום אחד נראה קן ציפורים ובו הביצה הענקית בעולם.
כל הציפורים ואדם אחד – כולם רוצים לדגור עד שתגיע האם האמיתית.
מופע ליצנות ובובות ענק קסום לכל המשפחה, המוקדש לכל מי שאי פעם רצה לעוף.
ללא מילים עם קצת ציפורית, עברית וערבית.
מומלץ לצפות בהצגה מתחילתה ועד סופה.

הפקה של תאטרון האיל המרקד
בימוי | אדם יכין
יוצרים ומשתתפים | גדי ויסמן, שלי פרידלנד, ז'ואל בהר, גבריאלה חזון, נועם יעקובי, יובל אבני, רותם לבנון, מיכל שוקרון, אדם יכין
בניית תפאורה, בניית בובות, מסכות ותלבושות | שרה סלע, אורן פלד, עמי איקן, דובה לבנון, אירנה טולמציוב, אברהם יכין, שרה בראון, תמי ורגזר אידן, יעל הרשקוביץ, גדי ויסמן, שלי פרידלנד, מיכל שוקרון, גביאלה חזון, ז'ואל בהר, אדם יכין
מוזיקה חיה | יובל פדיה
משך המופע | 25 דקות

פרויקט מיוחד

רוק על הג'יני!
מיצג רוקיסטי תיאטרלי

אל הבאר הישנה עולה חבורת נגנים בסגנון רוק כבד שמנגנת בעוצמה וכוח. לצלילי המוזיקה בוקעים אורות ועשן מתוך הבאר. כשהמוזיקה מתגברת עולה לפתע זמרת דרמטית מתוך הבאר כשהיא נישאת על מוט הידראולי ענק ומתרוממת לגובה של כ-10 מטרים מעל לקהל, מלווה בפירוטכניקה-סילוני אש ו-CO2 ויוצרת מיצג מרהיב ועוצמתי.

יוצרים | קבוצת פירומניה
משך המופע | 7 דקות

דמויות שטח, מופעים משוטטים ומופעי מוזיקה

"ליצני האופרה"
מופע רחוב נודד

אופרטה לוי היא דיווה מדופלמת. היא הופיעה עם להקתה כבר בכל הבמות הכי גדולות בעולם ועכשיו החליטה שזה הזמן לרדת לעם. שלושה ליצני האופרה מגיעים לרחובות העיר לתת באופרה. עכשיו נותר לקוות שהדיווה תהיה מרוצה.
מופע רחוב נודד בהשראת אופרה איטלקית.

יוצרת | טלי רגב
משך המופע | 40 דקות

גחליליות
מופע רחוב נודד

דמויות קסומות ומוארות המטיילות על קביים ומפזרות קסם בכל מקום בו הן נמצאות.

יוצרים | קבוצת פירומניה
משך המופע | 40 דקות

גולשים בזמן
מופע רחוב נודד

דמויות מבוססות 'סטימפאנק' תיאטרליות על הובר-בורדים שהגיעו מן העבר מנסות להבין את המציאות הנוכחית ואת העידן המטורף והטכנולוגי בו אנו חיים היום.

יוצרים | קבוצת פירומניה
משך המופע | 40 דקות

RON & THE RED BEANS – Swing Music Tap Dance &

להקת רחוב המשלבת מוסיקת סווינג עם ריקודי סטפס וירטואוזיים המופיעה עם מוזיקה חיה ורקדני סטפס ההופכים את הרחוב לאירוע שמח שכולו מסיבה מתמשכת.

המוסיקה של Ron & The red beans מגיעה משנות ה-20, 30 ו – 40, מהסמטאות של ניו אורלינס ומועדוני הריקודים שבהארלם, ניו יורק.
עם הזמן אימצה הלהקה גם סגנונות אחרים כמו הממבו הקובני והקליפסו. הרפרטואר של Ron & The red beans כולל ביצועים לקלאסיקות שמזוהות עם פאטס וואלר, אליזבת’ קוטון, ג’לי רול מורטון, בסי סמית‘, פרז פראדו, הרי בלאפונטה ועוד.

ניהול אמנותי | רון פרוינד
חברי הלהקה | רון פרוינד – שירה, גיטרה וסטפס, ג'וזט וויגאן – סטפס,
זיו גרינברג – קונטרה באס, רועי בר יהודה – סקסופון
משך המופע | 40 דקות

יוסי סווינג לייב און דיג'י מארח את גל קליין
מופע מוזיקה

יוסי סווינג, דיג'י ומפיק מוסיקלי, שגריר האלקטרו סוווינג הישראלי שמופיע בכל אירופה ודרום אמריקה מביא לעכו את המיטב של כל הזמנים- מוזיקה צבעונית ומקפיצה שחודרת לנימים ולנשמה.

יצטרף אליו גל קליין, נגן קלרינט ונשמה מזרח אירופאית טועה שמנגן מוסיקה צוענית ובלקנית לצד כלייזמר, מייסד RAMZAILECH ו-DI GASN TRIO וחבר בתזמורת הצוענית היחידה בישראל 'בלקן במחסן'.
ביחד יציגו מופע מקורי ומיוחד לפסטיבל- לייב און דיג'י של אלקטרו סווינג עם טוויסט בלקני צועני!

שם היוצר | יוסי שאולי
מעצב תלבושות | יוסי שאולי
מוסיקה | יוסי שאולי בשיתוף גל קליין
משך המופע | 40 דקות

נוּבּי
בובנאות רחוב בבכורה

נוּבּי הוא יצור שמתגורר במעבה יער קסום וסודי, מקום אשר רגל אדם מעולם לא דרכה בו, וכף רגלו של נוּבּי מעולם לא דרכה בעולם בני האדם… עד עכשיו.
הוא הגיע לעכו, סקרן אך גם חושש, לחקור את העולם המשונה שנגלה לפניו ולפגוש חברים חדשים. מופע רחוב נייד המתבסס על אינטראקציות עם הקהל ועם המרחב.

יוצרת, שחקנית ומעצבת | שחר אור
מאפרת | מיכל מור
משך המופע | 40 דקות

הפנטומיקאי – THE PANTOMIDIAN

מופע פנטומימה מוזיקלי לכל המשפחה בו לוקח האומן את הקהל אל העולם המילולי של השירים. מיצירות קלאסיות שכולנו מכירים ואוהבים ועד ללהיטים עכשוויים. בעזרת ווירטואוזיות, שנינות והומר מראה את היצירות באור חדש ושונה.

יוצר | עידן אלימלך
עיצוב תלבושות | עידן אלימלך
משך המופע | 30 דקות

פסלים חיים

דרושה נסיכה

אביר יצא למסע למצוא נסיכה להציל, למרבה הצער הוא נתקל בדרקון שאותו לא הצליח להפיל. אז…. דרושה נסיכה אמיצה שתציל את האביר האציל.

פסל פמיניסטי, יצירתי, הומוריסטי המאתגר את האגדות והסטיגמות עליהן גדלנו ובהן תמיד האביר יציל את הנסיכה. האביר, לכוד בין שיני הדרקון הנורא והאביר הוא זה שזקוק לעזרת הנסיכה.

יוצר ומעצב | שחף ביר
משך המופע | 40 דקות

עולם המים

מופע פסל חי – מזמינים את כל המשפחה לבוא לרחף עם סוסונית הים בין האלמוגים. קחו אויר וצללו פנימה

יוצרת | נורית יחיאלי
משך המופע | 40 דקות

Fish Band

להקת דגים השוחה נגד הזרם. שוחים ומגנים אחד על השני על אף הלחץ והסכנות האורבות במעמקי הים.

יוצרת | מירב אלבז
משך המופע | 40 דקות

בייבי בום
שני תינוקות בלול, משחקים, מגלים את העולם ועושים גם מלא בלאגן! כשתראו אותם, תבינו מה באמת חשוב בחיים.

יוצרת | רינת גליקו
משך המופע | 40 דקות

We Can Do It

כרזת הגיוס המפורסמת מתעוררת לחיים!

יוצרת | מיטל ילניק
משך המופע | 40 דקות

ועדת היגוי

יו"ר הנהלת הפסטיבל | שמעון לנקרי

חברי ועדת ההיגוי | ליזו אוחיון | | מאור בן-זינו | אלברט בן – שלוש | אביבה גלעד |עו"ד אדהם ג'אמל | עו"ד כנרת הדר | ראובן ויצמן | אסתי זקהיים | עו"ד מיכה ינון | דניאל כהן הלוי | זאב נויימן | עופר עמרם |דר' ג'אנאן פארג' פלאח | יובל פורת | רודיה קוזלובסקי | אורי רשתיק | אוהד שגב | קובי שמעוני | קרן שפט .

צוות הפסטיבל

מנכ"ל ומפיק ראשי | אלברט בן שלוש
מפיקה | אתי שפיצר

מנהל אמנותי | שלום שמואלוב
ועדה אמנותית | מיסרה מסרי ,אילנית סויסה, ארז שפריר, נטע הקר .
עוזרת למנהל אמנותי | ירדנה אסולין

מנהל אמנותי מסגרת בינלאומית | מוני יוסף.
עוזר למנהל אמנותי | יוחאי אדרי .

ניהול אומנותי תיאטרון רחוב | מרטין עדין , זהר מרקמן .
מפיק בפועל | ליטל לוגסי
הפקה טכנית | נועם כהן
מנהלת מטה | יפעת לייבוץ

מנהל לוגיסטיקה ורישוי | פטל בנימין
מתאם הפקות ראשי | מאור בן זינו
מזכירת הפקה | שני גפסון
ניהול מטה | שרון מויאל
מנהל שטח | עסכרי חאליל
עוזר הפקה | אופיר אזולאי

הפצת כרטיסים | איוונטים ישראל
יחסי ציבור | ספוט תקשורת

עיצוב תכניה ואימג'| סיגי לנדאו
תרגומים לאנגלית | הרווי פרנקל
צילומי תכנייה | אילן בשור
ביטחון ובטיחות | לבטח הנדסה ובטיחות

אתר הפסטיבל- www.accofestival.co.il
כתובתנו בפייסבוק- https://www.facebook.com/Festival.Acco/
כתובתנו באינסטרגם – https://www.instagram.com/acco_festival

כרטיסים ומבצעים
מחירים להצגות טרום
מחיר להצגה – 40 שח
מחיר הצגה לתושבי עכו – 30 שח'

מחירים להצגות הפסטיבל
מחיר להצגה – 75 שח'
לצעירים (עד גיל 21), תלמידי בתי ספר למשחק, סטודנטים, חיילים ותושבי עכו – 40 שח'
רכישה מוקדמת לקבוצות וועדים – 60 שח'
אזרח וותיק – 60 שח'
הצגות פרויקט נוער יוצר לעכו – 20 ש"ח

הפצה ראשית –איוונטים כרטיסים www.eventim.co.il/akko
טל: *9066 / 03-5111777
מבצעים מיוחדים לוועדים, ארגונים ומוסדות.

לפרטים נוספים לעיתונאים בלבד- משרד "ספוט תקשורת ואסטרטגיה":
רעות יעקבי- [email protected], 054-5212052

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן