פסטיבל הקומדיות האיטלקיות פיניטה לה קומדיה 2021

פיניטו-לה-קומדיה

מיטב סרטי הקומדיות האיטלקיות העכשוויות בהקרנות בכורה בישראל לצד מחוות וקלאסיקות מפתיעות של הקולנוע האיטלקי  

החל מ-18 בדצמבר 2021 בסינמטקים בכל רחבי הארץ

פיניטה לה קומדיה 2021 – פסטיבל הקומדיות האיטלקיות מציג השנה תכנית מגוונת של סרטים חדשים בהקרנות בכורה בארץ קומדיות רומנטיות, קומדיות לכל המשפחה וסטנד אפ, עיבודים קולנועיים לספרים ומחזות וקלאסיקות איטלקיות על זמניות

הפסטיבל יערוך השנה מחווה לענק הקולנוע האיטלקי – ויטוריו דה סיקה ויחשוף בפני הקהל בישראל, את הצד הפחות מוכר שלו כשחקן וקומיקאי גדול בהקרנות של חמישה סרטים קלאסיים בכיכובו לצד סופיה לורן, ג'ינה לולוברידג'ידה, מרצ'לו מסטרויאני ועוד.

סרט הפתיחה של הפסטיבל -"השדים שלנו" (I nostri fantasmi)    סרטו של הבמאי האיטלקי אלסנדרו קפיטני (לטייל עם אדל), בכיכובה של השחקנית הישראלית הדס ירון, יוקרן באירוע חגיגי בנוכחות היוצרים  

 

פסטיבל הקומדיות האיטלקיות, פיניטה לה קומדיה 2021, ייפתח ב 18 בדצמבר עם הקרנות בכורה בארץ לצד קלאסיקות של מיטב סרטי הז'אנר מכל הזמנים, בסינמטקים ברחבי הארץ: ירושלים, תל אביב, חיפה, אופקים, ראש פינה ושדרות.

הפסטיבל מציג השנה תוכנית אמנותית מגוונת של סרטים מהנים ומלאי קסם, העוסקים גם בנושאים חשובים ומורכבים, כמו יחסים בין הורים לילדים וגילוי מיניות אצל מתבגרים, המטופלים בעדינות ובקלילות האופייניים לקומדיה האיטלקית.  

קומדיות איטלקית חדשות בהקרנות בכורה בישראל  

 

הקומיקאים – עיבוד קולנועי של הבמאי האיטלקי זוכה האוסקר גבריאלה סלבטורס (מדיטרנאו) למחזה של טרבור גריפית'ס הנחשב לאחד מההצלחות הגדולות של התיאטרון הבריטי המודרני. באיטליה של ימינו, העלילה נותרה דומה: חבורה של סטנדאפיסטים מתאחדים לחזרה לקראת הופעה בפני סוכן שחקנים. דרמה קומית מוצלחת שמפנה מבט אינטליגנטי על תפקידה של קומדיית הסטנד-אפ כתופעה חברתית.

לינק לצפייה בטריילר

 

הקומדיה שירלי של הבמאית אליסה אמורוסו, החתומה על כמה סרטים תיעודיים מוצלחים בעשור האחרון. סרטה העלילתי מבוסס על זיכרונות ילדותה ברומא של שנות השמונים, ומתבונן בצורה אלגנטית ומרגשת בתהליך התבגרות של נערה על רקע חברות , הגירה, גזענות וחיי משפחה בפרברים. נינה בת ה-13 עוברת לגור בפרברים של רומא. מפגש פתאומי עם נערה בת גילה, אך ששונה ממנה בתכלית, משבשת הכל.

לינק לצפייה בטריילר

 

בסרט הפתיחה של הפסטיבל השדים שלנו, מגיש הבמאי אלסנדרו קפיטני קומדיה חברתית מרירה-מתוקה. השחקנית הדס ירון בתפקיד אמא  חד הורית צעירה השוכרת דירה רדופת רוחות רפאים ושכנים מסתוריים -אלמן צעיר ומובטל ובנו שמנסים להבריח את ה"פולשים". "השדים שלנו" נוגע במשברים משפחתיים ואישיים ועוטף אותם באריזה דקיקה של פנטזיה שאותה מנסים ההורים לשמר עבור ילדיהם.

לינק לצפייה בטריילר

 

הסרט אני משנה הכל, עיבוד איטלקי עכשווי לקומדיה צ'יליאנית, בודק מה קורה כשמחסומים ונימוסים נעלמים ובמקומם הלשון והרצון משתחררים לחופשי. הסרט חושף את החיים המלחיצים והתמודדויות היום יומיות של אישה צעירה בעיר הגדולה. ג'וליה על סף התמוטטות עצבים. היא מחליטה לבקש עצה ממאמן אישי מוזר. ברגע שהיא חוצה את מפתן דלתו, כל ההשפלות והכעס פורצים מתוכה ללא גבולות.

לינק לצפייה בטריילר

 

דוקטור ללילה – קומדיה קלאסית על חילופי תפקידים והרפתקאות ליליות ברומא הקסומה. רופא חירום דורס שליח על אופניים תוך כדי משמרת. השליח נפצע ולרופא נתפס הגב. מכיוון ששתי העבודות שלהם בסכנה השליח נהיה רופא ללילה אחד כשהרופא מנחה אותו בשלט רחוק ובמקביל מבצע את השליחויות במכוניתו.

לינק לצפייה בטריילר

 

גירושין נוסח לאס וגאס – קומדיה רומנטית מקסימה של הבמאי אומברטו קרטני – בגיל 18 ילנה ולורנצו נפגשו בטיול לימודים בארה"ב. הם התחתנו בצחוק בלאס וגאס ומאז לא ראו זה את זו כמעט 20 שנה. כעת ילנה היא אשת עסקים ולורנצו כותב נאומים עבור פוליטיקאים. ילנה עומדת להתחתן באמת עם אחד האנשים העשירים באיטליה ולכן על השניים לטוס ללאס וגאס כדי להתגרש. משימה בירוקרטית שהופכת להרפתקה מלאת הפתעות עלילתיות.

לינק לצפייה בטריילר

קומדיות לכל המשפחה

 

המוסקטרים של המלך 2  – עיבוד חדש להרפתקאות המוסקטרים, הקלאסיקה מאת אלכסנדר דיומא. המלכה אנה מאוסטריה מגייסת את דארטניין, פורטוס ואתוס למשימה חדשה (הפעם בלי ארמיס), ללוות את הנסיכה ג'ינרבה. המשימה תעמיד במבחן את הרעות בין הגברים.

לינק לצפייה בטריילר

 

אני סנטה קלאוס – קומדיה לכל המשפחה על חברות וערכן של אהבה ונדיבות. אטורה בילה חמש שנים בכלא על שוד. עם שחרורו אין לו לאן ללכת, חברתו עזבה אותו ולא נותנת לו לפגוש את ילדתו. לבד ומיואש הוא מסתובב ברחובות רומא ופוגש זקן מוזר. הוא מחליט לשדוד אותו, אבל מתחיל להבין שהאיש הוא לא אחר מאשר סנטה קלאוס.

לינק לצפייה בטריילר

 

מחווה לויטוריו דה סיקה

 

העבר המפואר של הקולנוע האיטלקי מיוצג השנה בפסטיבל הקומדיות האיטלקיות במחווה  לויטוריו דה סיקה. במסגרת המחווה החושפת את גדולתו של גאון הקולנוע כשחקן וקומיקאי יוקרנו חמישה סרטים בכיכובו לצד סופיה לורן, ג'ינה לולוברידג'ידה, מרצ'לו מסטרויאני ועוד.

 

תחת סימן ונוס (איטליה 1955)

בימוי: דינו ריזי

משחק: סופיה לורן, ויטוריו דה סיקה, ראף ואלונה, אלברטו סורדי

קומדיה מרירה-מתוקה על חייהן וחלומותיהן של נשים בחברה האיטלקית השוביניסטית. סופיה לורן מגלמת את אגנזה שמושכת גברים למרות שמעדיפה להימנע מקשר איתם. ואילו פרנקה ולרי מגלמת את בת דודתה הלא אטרקטיבית ודווקא מחפשת גבר. 

 

אני אתן מיליון (איטליה 1935)

בימוי: מריו קמריני

משחק: ויטוריו דה סיקה, אסיה נוריס, לואיג'י אלמירנטה

התסריט הראשון שכתב צזרה זבטיני, שותפו של דה סיקה ליצירת סרטי הנאו-ריאליזם הקלאסיים.

מיליונר מאוכזב מניסיונות של חבריו ובני משפחתו לסחוט ממנו כסף. אחרי שהוא מציל חסר בית ממוות הוא בוחר להפוך לחסר בית בעצמו על מנת לפגוש בן אדם הגון שיאהב אותו לא בזכות כספו. קומדיה מוצלחת שמנצלת את היפוך התפקידים לטובת שפע של הומור ואבחנות חברתיות על איטליה של ימי הפאשיזם.

 

לחם, אהבה וחלומות (איטליה 1953)

בימוי: לואיג'י קומנצ'יני

משחק: ויטוריו דה סיקה, ג'ינה לולוברידג'ידה, מריסה מרליני

דה סיקה ולולוברידג'ידה מככבים בקומדיה רומנטית שלעולם לא שוכחת את המגע האנושי. מרשל אנטוניו נשלח לפקד על תחנת משטרה בכפר דמיוני במרכז איטליה. הוא אמנם כבר לא צעיר, אבל הוא בטוח שיש לו עוד מה להציע, והוא אינו יכול להישאר אדיש ליופייה של מריה, המאוהבת בשוטר הצעיר שתחת פיקודו.

 הסרט זכה בפרס דב הכסף בפסטיבל ברלין.

 

אבות ובנים (איטליה 1957)

בימוי: מריו מוניצ'לי

משחק: ויטוריו דה סיקה, מרצ'לו מסטרויאני, אנטונלה לוארדי, מריסה מרליני

קומדיה עממית ורחבת לב על הפערים בין דורות באיטליה שלאחר מלחמת העולם. סיפור האהבה של שני תיכוניסטים – סנדרו ומרסלה, סוחט תגובות הפוכות מאבותיהם. אביה של מרסלה, חייט אלמן, נדיב ומעודד, אביו של סנדרו ,רופא אמיד, קפדן ומתנשא אינו מרוצה מהשידוך.

מריו מוניצ'לי מביים קומדיה המצליחה להגניב אירוניה מחויכת לגישה המורליסטית של גיבוריו.

הסרט זכה בפרס דב הכסף על בימוי בפסטיבל ברלין.

 

שוטר תנועה (איטליה 1960)

בימוי: לואיג'י זאמפה

משחק: ויטוריו דה סיקה, אלברטו סורדי, מריסה מרליני

סאטירה חברתית המייצגת את ז'אנר הקומדיה נוסח איטליה של שנות החמישים והשישים, שמצליחה ללעוג לשחיתות ולאופן שבו בחברה האיטלקית המאבק הוא תמיד בין הציבורי לאישי.

סיפורו של מובטל ולוזר, שזוכה ללעג מהסביבה ונתמך ע"י אשתו, ההופך לשוטר תנועה בעיירה קטנה וחווה מהפך. אך מכיוון שהוא נכנס לעבודה בהתלהבות יתר, הוא מצליח להסתבך עם אנשי השררה והממסד במקום, כולל ראש העיר.

 

 

 

 

פסטיבל הקומדיות האיטלקיות ״פיניטה לה קומדיה״ 2021, מתקיים בתמיכת המכון לתרבות איטליה בחיפה

ובתל אביב. בשיתוף  עם הסינמטקים בירושלים, תל אביב, חיפה, אופקים, ראש פינה, שדרות.

מנהל אמנותי : רוני פלוס.

 

לינקים לרכישת כרטיסים לסרטי הפסטיבל:

סינמטק תל אביב

סינמטק ירושלים

סינמטק חיפה

סינמטק שדרות

 

יחסי ציבור: הדס שפירא   050-886274  [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן