פנסיה, חסכון פנסיוני, מה זה כל הקללות האלה??

פנסיה-תומר-גלס

פנסיה, חסכון לגיל פרישה, איזה שיעמום, ובכלל בשביל מה אני צריך את זה, אני בסה"כ כרגע בן 26 חזרתי מהטיול הגדול של אחריי הצבא ואני הולך לפרוץ לחיים ולעשות את המיליון הראשון ….
תעזבו אותי משטויות כרגע, זה ממילא לא רלוונטי כרגע ….
ככה בדיוק גם אני חשבתי פעם בגיל 27 ומיד בעבודה הראשונה שלי לאחר כמה שבועות בעבודה חתמתי מייד לסוכן הביטוח של הבוס שלי, על כל הטפסים שהוא הביא לי לחתימה, היה זה עוד שלב ביורוקרטי ולא מעניין בדרך למשרה הניהולית הראשונה שלי.
מכיוון שעברו כבר כמה שנים מאז, ליתר דיוק כמה עשרות שנים, אני כבר מתקרב לגיל 50 כיום.
היכולת שלי להסתכל על הדברים קצת השתנתה. לכן אנסה כאן להסביר ממבט מקצועי אך בשפה פשוטה מהי הפנסיה ומדוע היא כל כך חשובה לכל אחד ואחת מאיתנו.
פנסיה, או חסכון פנסיוני, זוהי תכנית חסכון משולבת בביטוח שאליה נכנסים, רצוי בגיל צעיר וממנה יוצאים בד"כ לפרישה בגילאי 60+.
הפנסיה בנויה רובה מחסכון שנצבר חודש בחודשו וצובר כסף ובנוסף רווחים כך שבסוף הדרך אותה פנסיה תוכל לשלם לנו משכורת חודשית בממנה נוכל להתקיים בכבוד גם כשאיננו קמים כל בוקר לעבודה.
בנוסף מכילה הפנסיה בתוכה גם פנסיית נכות – פנסיית הנכות נותנת פיצויי כספי למי שנמצא במצב של אבדן כושר עבודה ולא מסוגל מסיבה בריאותית להמשיך ולתפקד בעבודתו כפי שעשה קודם.
בנוסף מכילה הפנסיה גם פנסיית שארים – פנסיית שארים היא פנסיה שמשולמת לאלמן, או אלמנה שנותרים לאחר מוות פתאומי של המבוטח לבן הזוג שנשאר וליתומים עד גיל 21 .
מי היא הפנסיה ומה עומד מאחוריה?
הפנסיה היא מכשיר חסכון כלכלי שנמצא כיום באחריות חברות הביטוח השונות ונמצא בפיקוח יומיומי הדוק על ידי משרד האוצר, הפנסיה היא מכשיר חסכון חובה כיום לכל שכיר או עצמאי במשק.
כפי שכל אחד מאיתנו נדרש לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי, כך אנו נדרשים כיום להפקיד לפנסיה או דרך המעסיק בהיותנו שכירים או באופן עצמאי בהיותנו עצמאים בעלי עסקים.
למעשה הפנסיה היא כיום הנכס הכלכלי מס 2 שלכל אחד ואחת מאיתנו.
למה 2 ? כי בד"כ לחלק גדול מאיתנו תהיה ביום מן הימים דירה כזו או אחרת וזו הנכס הכלכלי מס 1.
הנכס הכלכלי מס 2 שלנו היא הפנסיה והיא תכיל קרוב לוודאי בין 1-2.5 מיליון ₪ בהגיענו לגיל הפנסיה, כל אחד בהתאם למשכורתו במהלך השנים .
משום שזה נכס כלכלי כזה חשוב, ומשום שהוא הולך לפרנס אותנו בשליש האחרון והלא קצר של חיינו, חשוב להשקיע בו קצת ולנסות להבין איפה אנחנו חוסכים והאם הפנסיה היא באמת המכשיר הנכון והכי מתאים כרגע עבורנו. זה הזמן לספר שלפנסיה קיימים עוד אופציות חסכון בדמות ביטוח מנהלים וקופ"ג, כל מכשיר ויתרונותיו הוא.
זכרו הפנסיה היא הנכס הפיננסי מס 2 ולעתים מס 1 שיש לרובנו, ולכן מאוד חשוב לקחת פעם בכמה שנים, יועץ או מתכנן פנסיוני שיבדוק עבורנו האם הפנסיה שלנו היא אכן טובה עבורנו והיא הפתרון הכי נכון עבורנו. בדיוק כפי שלא כל דירה תתאים לכל דייר
כך לא כל פנסיה מתאימה לכל חוסך. וזה נושא ששווה להשקיע ולבדוק פעם אחת במהלך החיים לפחות.
רוצים לדעת עוד פרטים להבין מה יש לכם והאם זה מתאים
מוזמנים לפנות אליי ולקבל שירות בדיקה מקצועי
שתהיה לנו פנסיה נעימה
שלכם
תומר גלס

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן