עצמאי – יש לך זכויות

קרן כהן

במדינתנו היקרה כמעט כל בן אדם שני הוא… עצמאי!

הרבה מהעצמאים עובדים עם ספק עבודה יחיד או מרכזי ולעיתים הופכים להיות תלויים בו. לדבר יש יתרונות וחסרונות כאשר לכל עצמאי חשוב לדאוג לעצמו ולעסקו.

אני רוצה לשתף אתכם בתופעה הולכת וגדלה שבה בית הדין לעבודה מכיר בפרילנסרים, עצמאים, כעובדים לכל דבר ועניין – כלומר שהם זכאים למגוון רחב של זכויות כשל עובד  שכיר בהתקיים תנאים מסויימים.

רק לאחרונה, בית הדין לעבודה בתל אביב הכיר בעצמאי שסיפק שירותים כמנהל פרויקטים לחברת בנייה במשך  כחודש וחצי בלבד מכוח הסכם שחתמו ביניהם הסכם קבלן עצמאי לתקופה של 5 חודשים בלבד – כעובד על פי דין,– וזיכה אותו ב – 18,185 ₪ מתוכם כ- 10,000 ₪ בגין פיטורין שלא כדין והיתרה – פדיון חופשה וחלף הודעה מוקדמת.

כך לדוגמא – שיר(שם בדוי), מעצבת גרפית סיפקה שירותי עיצוב גרפי לבית דפוס במשך שנים כעצמאית (באמצעות חשבונית). בית הדפוס היה מקור הפרנסה העיקרי שלה. לאחר לידת ביתה המתוקה – בית הדפוס ללא כל הודעה מוקדמת אמר לה – אנחנו לא ממשיכים לעבוד איתך (לקחו מעצבת גרפית אחרת).

מסתבר כי שיר הייתה זכאית לכל הזכויות של עובד ולאחר פניה למעסיק הגענו לפשרה בה שולם לה סכום כסף לא מבוטל שסייע ומסייע לה ולמשפחתה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן