עונה 2018-2019 אנסמבל המאה ה-21 בעונה חדשה לסדרה תגליות

נגנים בהופעה

העונה ה- 28 של אנסמבל המאה ה-21 כוללת תכנית מרתקת ועשירה עם מגוון רחב של יצירות, חלקן כבר הפכו לקלאסיקה, כמו יצירותיהם של קסנאקיס וליגטי, לצד יצירות חדשות שנכתבו זה עתה.
שני קונצרטים מיוחדים בתכנית השנה אשר מוציאים את האנסמבל מחוץ לאולם הקונצרטים המסורתי: ביצוע המוסיקה לסרט האילם "עיר ללא יהודים" (1924) מאת המלחינה האוסטרית המפורסמת אולגה נויוורית'. הסרט המבוסס על ספר שניבא באופן מצמרר את עליית הנאצים לשלטון, יוקרן בסינמטק ת"א. בקונצרט שיחתום את העונה, יבצע האנסמבל בבכורה ישראלית אופרה קאמרית "הדרקון המוזהב" של המלחין ההונגרי פטר אטווש, באולם תיאטרון גשר, עם זמרים מישראל, אנגליה והונגריה.
עונה 2018-2019 של אנסמבל המאה ה-21, בניהולו המוסיקלי של המלחין דן יוהס, כוללת תכנית מרתקת ועשירה עם יצירות חדשות לצד יצירות שחלקן כבר הפכו לקלאסיקה, שיתופי פעולה עם תיאטרון גשר ועם סינמטק ת"א, הפקה של אופרה קאמרית בבימוי מלא, בה משתתפים זמרים מהונגריה, אנגליה וישראל, מנצחים ואמנים אורחים מחו"ל ויצירות שיבוצעו בבכורה עולמית. גם העונה כל הקונצרטים יתקיימו במוזאון תל אביב לאמנות ובמרכז למוסיקה משכנות שאננים בירושלים, מלבד שני קונצרטים שיצאו מחוץ לאולם הקונצרטים המסורתי ויתקיימו בסינמטק תל אביב ובתיאטרון גשר ביפו.
שיתופי פעולה חדשים מאפיינים את תכנית העונה ה-29 של אנסמבל המאה ה-21: עם הסינמטק תל אביב, שם יערך קונצרט בניצוחו של אילן וולקוב Ilan Volkov)). בקונצרט ביצוע חי של יצירתה החדשה של המלחינה האוסטרית המפורסמת אולגה נויווירת (Olga Neuwirth) לסרט אילם באורך מלא מ-1924: "עיר ללא יהודים". הסרט הוא לפי רומן מאת הוגו בטאאואר המנבא באופן מצמרר את עליית הנאצים לשלטון. היצירה תבוצע בבכורה עולמית בחודש נובמבר השנה בוינה בפסטיבל "וין מודרן".
שיתוף פעולה נוסף לעונה הוא עם תיאטרון גשר, שם תעלה בבכורה ישראלית אופרה קאמרית בבימוי מלא – "הדרקון המוזהב" של המלחין פטר אטווש (Peter Eötvös) על פי ספרו של Roland Schimmelpfennig (רולנד שימלפניג). האופרה העלתה לראשונה בפרנקפורט בשנת 2015. היא עוסקת בנושא שנמצא על סדר היום החדשותי: הפליטים באירופה, ועל כן היא עוררה הדים רבים. ביצוע הבכורה נערך בפרנקפורט על-ידי אנסמבל מודרן (גרמניה) והאופרה של פרנקפורט. עם אנסמבל המאה ה-21 יופיעו זמרים מאנגליה, הונגריה וישראל וינצח עליה ז'ולט נאג'. אנסמבל המאה ה-21 הוזמן לבצע את האופרה בפסטיבל האופרה הבינלאומי בהונגריה ביוני 2019.
האנסמבל יארח השנה שני מנצחים מחו"ל: המנצח הספרדי ארטורו טאמיו (Arturo Tamayo), מאחרוני דור הנפילים, מהחשובים בעולם בפרשנות מוסיקה בת זמננו, שיצטרף לראשונה לאנסמבל המאה ה-21 בקונצרט פתיחת העונה. המנצח הצרפתי ליאו וורינסקי (Leo Warynski) חוזר לשתף פעולה עם האנסמבל. וורינסקי הוא בין המנצחים הצעירים המצליחים באירופה.
כמו בעונות קודמות, יבוצעו בבכורה יצירות של מלחינים ישראלים, שיצירותיהם הוזמנו על-ידי האנסמבל: מנחם צור, הדס פארי, זיו קוז'וקרו ושי כהן.
"בעונה הקרובה ימשיך האנסמבל במטרתו העיקרית והיא הנגשת מוסיקה בת זמננו לקהל הרחב, עם יצירות מעניינות, מנצחים וסולנים מובילים ושילוב של מוסיקה ישראלית עם מוסיקה מהעולם". אומר המלחין דן יוהס, מנהל אנסמבל המאה ה-21 ומקימו. "כגוף שפועל בישראל, חשוב לנו לבצע יצירות של מלחינים ישראליים ואנו גאים על כך שגם השנה נבצע בבכורה יצירות של מלחינים ישראליים, שנכתבו במיוחד לאנסמבל המאה ה-21, שהזמין את היצירות". עוד מוסיף יוהס: "השנה הרחבנו את היריעה ונופיע בפני הקהל מחוץ לאולם הקונצרטים המסורתי, הודות לשיתוף פעולה שמחבר אותו לשדות אמנותיים אחרים – קולנוע ותיאטרון.
לאור ההצלחה הגדולה מהעונה הקודמת, גם העונה החדשה כוללת קונצרט המוקדש כולו ליצירה הישראלית לגווניה סגנונותיה ודורותיה, החל מיצירתו של משה זורמן וכלה ביצירתה של טליה עמר, צעירת המלחינים בקונצרט. הסולנים בקונצרט: בני סלוחין (טרומבון) ונדב לב (גיטרה חשמלית) שיבצע בבכורה יצירה מוזמנת של זיו קוז'וקרו. הקונצרט בניצוחו של זולט נאג'
קונצרט נוסף העונה בניצוחו של ז'ולט נאג' כולל יצירות של המלחינה הצעירה הדס פארי, הקונצ'רטו הקאמרי של ליגטי ומוסיקה צ'כית שתיוצג בקונצרט ע"י יצירתו של איוו מדק עם סולן האנסמבל טיבי צייגר והפסנתרנית הצ'כית שרה מדקובה (Sara Medkova).
ייערך קונצרט בניצוחו של ליאו וורינסקי הצרפתי, שינצח על שתי בכורות ישראליות של שי כהן ומנחם צור, ויצירות של המלחין האיטלקי פרנצ'סקו פילידיי והמלחין הצרפתי ברונו מנטובני.
יפתח את העונה קונצרט בניצוחו של ארטורו טאמיו שעבד עם גדולי המלחינים, ביניהם קסאנקיס שעל יצירתו ינצח. בקונצרט יופיע לראשונה עם האנסמבל הפסנתרן דימיטרי ואסילקיס
אנסמבל המאה ה – 21 נוסד בשנת 1991 על ידי המלחין דן יוהס. באנסמבל חברים 14 נגנים מהטובים בארץ, ומאז הקמתו, נחשב האנסמבל לגוף המוביל בארץ בכל הנוגע לביצוע מוסיקה עכשווית. מיטב המנצחים והסולנים בשטח זה בארץ ובעולם מופיעים עם האנסמבל, והוא זוכה להערכה בינלאומית רבה. הדבר בא לביטוי בשיתוף פעולה יוצא הדופן של המנצחים והסולנים מחו"ל עם האנסמבל, ובהזמנות הרבות להופיע במרכזים ובפסטיבלים בינלאומיים. האנסמבל קיבל באופן קבוע ציון "מצויין" בדירוג מנהל התרבות וזכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס על מצוינות בביצוע מוסיקה.
בשנת 2005 הקים "אנסמבל המאה ה- 21" מרכז למוסיקה ואמנות עכשווית ביפו – "התיבה".
המקום משמש כמפגש להפקה וביצוע של מוסיקה אמנותית בסגנונות מגוונים ומופעים רב תחומיים (מחול, סרטים וידאו טכנולוגית מחשבים ועוד). התיבה משתפת פעולה עם מרכזים חשובים באירופה כמו מרכז פומפידו בפריז, המרכז האלקטרוני-ניסיוני בפרייבורג ואחרים נוספים. המרכז יוזם שיתוף יוצרים מתחומים שונים ומהווה נדבך חשוב בחיי היצירה האמנותית בארץ. בשנים האחרונות הוא הפך למרכז ליוצרים במוסיקה אלקטרונית ובמדיה הדיגיטלית, בנוסף להיותו אולם מופעים.
הקונצרטים של האנסמבל מוקלטים ומשודרים בשידור חי בקול המוסיקה.
מצ"ב תכנית מפורטת
לרכישת מנויים :טלפון- 03-6822403
מחיר מנוי 530 ₪ ( 480 ₪ הנחה לאזרחים ותיקים ו300 ₪ הנחה לסטודנטים) מחיר כרטיס בודד: 110 ₪
לפרטים נוספים- יהב אשד "ענת מרומי יחסי ציבור" 0507-238755
ענת מרומי, 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן