"עַל כֵּן יֵעָזֵב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ; וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד" (בראשית ב' 24)

קופסה וטבעות נישואין בתוכה

עונת החתונות בעיצומה, ומדי ערב זוגות רבים באים בברית הנישואין וחוגגים את השמחה עם המשפחה והחברים. זה הזמן להזכיר כי לא תמיד הכל דבש, והסטטיסטיקה מלמדת כי 60 אחוזים מהזוגות הנשואים נפרדים….. לכן גם לזוגות מאוהבים שבחרו לחלוק את חייהם במשותף כדאי להשקיע מחשבה על העתיד ולהקדיש תשומת לב גם לאפשרות שאולי חלילה יום אחד ירצו להיפרד.
רגע לפני שבני הזוג צועד לחופה, מתוך כבוד הדדי וראיית טובתו של השני מומלץ לחתום במשותף על הסכם ממון. הסכם ממון יכול לצמצם את הכאב והתסכול ואת הסיכוי להפסד כלכלי במקרה של פרידה שכן הוא נועד להסדיר מראש את חלוקת הרכוש המשותף. הדבר נכון בין אם שני הצדדים מביאים איתם רכוש בשווי זהה ובין אם לאחד מהם יש רכוש רב יותר. גם אם עם השנים יחול שנוי בשוויו של הרכוש המשותף ובמקורותיו, העקרונות שיקבעו בראשית הדרך יסיעו להגדיר את חלוקתו בעתיד, ויצמצם את הויכוח על מה כל אחד הביא עימו מהבית.
ניסוח נכון של הסכם ממון יכול לתפור לכל זוג את הסכם המתאים לו. ניתן להגדיר שגם אם אחד הצדדים הגיע לקשר עם רכוש רב יותר מהשני, בשנים הבאות כל אחד מהם יוסיף את משכורתו לרכוש המשותף ויתרום לרווחה של שניהם, ולכן כל שנה שהם חיים יחד תקנה לבן הזוג השני חלק יחסי ברכוש שהביא עמו לקשר.
זוגות נשואים חייבים לקבל את אישור בית המשפט להסכם הממון. זוגות שטרם נישאו יכולים לעשות את ההסכם אצל נוטריון, שינסח את הפרטים, ובחתימתו יחסוך את הצורך להגיש את ההסכם לאישור בית המשפט (מלבד כאשר זוג אינו מתכנן להינשא כדת משה וישראל, אז נדרש גם אישור של בית המשפט).
מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה בעריכת הסכמים טרום נישואין, ובלווי זוגות בהליכי פירוד ולאחריהם. אין לראות במאמר זה כייעוץ משפטי, אך מוזמנים לפנות לקבלת יעוץ ולווי לעו"ד דרור כהן-אורגד, עו"ד, נוטריון, מגשר ומתאם הורי, נייד: 054-4950013 | דוא"ל: [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן