סיפור קצר על נגישות אתרים

מקלדת עם כפתור וסמל נגישות עליו

היו הייתה מדינה קטנה עם חיבה גדולה לבירוקרטיה, באותה מדינה קטנה נהוג להוציא קודם חוקים ותקנות ורק אחר כך לחשוב על ההשלכות. כך קרה שדי בקלות דעת הוחלט על חוקים ותקנות הנגשת אתרי אינטרנט שרק חברות גדולות יכולות לעמוד בהן, עורכי דין ואנשי עסקים מפוקפקים אך ממולחים זיהו חיש מהר את ההזדמנות. המדינה הוציאה חוק חדש ש-95% בקירוב מבעלי האתרים לא יוכלו לעמוד בו ועבור אנשים מסוימים זו הזדמנות מעולה לעשות המון המון כסף.

לא מזמן הייתה כתבה על העוולה הזאת בערוצי החדשות, פורסם תחקיר שמראה איך עורכי דין ביזיוניים מתפרנסים מתביעת עסקים קטנים, אם אתם עדיין לא בטוחים אז בתחקיר גילו כיצד אותם עורכי דין שהבינו שהם עלו על "מכרה זהב" בחסות המדינה, מאתרים בעלי מוגבלויות מציעים להם עסקת win-win שבה הם ייצגו אותם כאנשים שכביכול נפגעו בגלל חוסר הנגשה מיטבית באתרי אינטרנט של עסקים קטנים, כאשר "הקורבנות" כבר נבחרו מראש. עורכי הדין יוצרים קשר עם העסק ומודיעים לו שהם הולכים לתבוע אותו על סך של לפחות 30,000 ש"ח, לאחר מכן הם מאפשרם לו להגיע לפשרה עצמאית בעלות 10,000 ש"ח וככה עושים כסף קל על גבם של בעלי עסקים קטנים שמנסים להתקיים בכבוד.

איך יכול להיות שהנגשת אתר עולה פי שלוש מכל הפיתוח

אולי אתם תוהים לעצמכם מה הבעיה להנגיש את האתר? ולמה בכלל לא לעשות את זה, הרי כולנו רוצים להנגיש את העסק שלנו לכולם ונשמח לעשות זאת באהבה. העניין הוא שיש הבדל של שמיים וארץ בין ייצור הנגשת האתר לבין הדרישות על פי החוק – כיום נוצר מצב שיש מספר חברות בודדות בכל הארץ שעושות "הנגשת אתרים" והעלות הממוצעת (על ידי סקר עצמאי) לאתר תדמיתי פשוט מתחילה מ-10,000 ש"ח (כאשר מחיר של פיתוח אתר תדמית בשוק נא בין 3,600-5,000 ש"ח בלבד). ההזדמנות להרוויח כסף כל כך טובה עבור חברות הנגשת האתרים ועורכי הדין מהסוג שדיברו עליהם בתחקיר, שרצה באינטרנט כיום מסכת הפחדות רצינית ויש לציין גם אמיתית שמשרתת את האינטרסים של מי שמתפרנס מהמצב.

למה 99.9% מהחברות פיתוח האתרים לא מתעסקות בהנגשה?

כפי שציינתי, דרישות החוק הקיים כרגע להנגשת אתר הופכת את העבודה לעבודה שמתאימה רק למי שלומד להתמקצע במדויק בנושא זה של הנגשת האתר ומייקרת באלפי שקלים את העלות של העבודה, באתרים מורכבים יותר כמו אתרי מסחר הסכומים יכולים להיות דרקוניים וברור לכל חברת אתרים שהמחיר כולל עבודת הנגשה לפי דרישות החוק יהפוך להיות לא תחרותי בעליל.

איך נוצר מצב כזה? ומה עושים?

סוף והתחלה תמיד מתחברים ולכן המצב היום הוא תוצר של מחוקקים שמנותקים מהשטח אבל זה כבר לא חדש לנו ואנחנו אלה שצריכים להסתדר ולהישמר מהתוצאות ההרסניות של זה. כיום עלינו לעשות כמה שיותר כדי ליצור אתר שיהיה כמה שיותר נגיש, האפשרות הראשונה היא להשתמש בתוספי נגישות ורצוי להתקין אותם בכל אתר, על אף שאינם הופכים את האתר למותאם נגישות לפי החוק הקיים, פתרונות נוספים הם שימוש במערכת textkol.com על מנת לייצר בצורה קלה וזולה הקראת טקסט ולהטמיעה באתר, אפשרות שלישית והיא הכי מומלצת ודחופה בעיניי – היא הטמעת הצהרת נגישות באתר ורצוי שעה אחת קודם, כלל הפתרונות שהזכרתי כאן הן חינמיות או בעלות של עשרות או גג מאות שקלים ויכולים להפוך אתכם מ"טרף קל" – לבעלי עסקים מוגנים ושקטים יותר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן