נתן אמסטר-יוצר תמציות פרחי ארץ ישראל ומטפל בשיטה שפיתח.

1932223_447013265425703_2040067535_n

מאת : יונתן פרנקל

הוא מאבחן ויועץ מעל 22 שנה באמצעות השיטה שפיתח. היה לו בית ספר לריפוי בתל אביב שבשיאו היו בו שישים מורים ו-8000 תלמידים.
"חלק מהדברים שאני עושה עם תמציות הפרחים הוא שאני יכול לקחת אירועים בחיים של כל אדם, שהם לכאורה נראים אקראיים, ואני יכול להבין באמצעות חוט מנחה בחייו של האדם שמוביל אותו. כל צעד שהוא עושה קורה למענו , גם אם הוא לא רואה את זאת באותו הרגע."

אם בשנות ה- 90 הייתם בגיל המתאים וביקרתם  בבריכת גורדון בתל אביב, ייתכן ותיזכרו בנוסטלגיה מרגשת. לא מן הנמנע שפגשתם בשנים הללו את נתן אמסטר, הוא היה מאמן בחדר הכושר ושימש כסמנכ"ל הבריכה.
אמסטר (57) גדל ועשה את שנות ילדותו ברמת השרון . ומשנת 1994 הוא בתל אביב, שם נמצאת גם הקליניקה שלו.
"העיסוק בפרחים קרה בגלל האנשים שפגשתי", הוא אומר כשאני שואל אותו האם יש איזה רקע כפרי או קשר מיוחד שהיה לו לנושאי טבע.
ואכן שני אנשים שהוא הכיר בדרום אמריקה השפיעו עליו מאוד. שניהם היו רופאים שעסקו ברפואה משלימה.
בהכשרתו המקצועית הוא בכלל מורה לחינוך גופני בהתמחות טיפוח היציבות ומגמה ימית. "לא עסקתי בהדרכת ילדים", הוא מסביר, "מיד נכנסתי להדרכה בחדרי כושר. מאמן, מנהל חדר כושר וסגן מנהל הבריכה בגורדון. זו היסטוריה של עד מלחמת המפרץ הראשונה", הוא אומר בחיוך.

מבריכת גורדון לדרום אמריקה
מה הוביל אותך לנסוע לדרום אמריקה?
"בתחילת שנות ה- 90 פגשתי בגורדון ישראלית שחיה בדרום אמריקה. החלטנו שאולי עדיף לחיות בדרום אמריקה ולחפש שם את מזלנו. התפטרתי מהעבודה ונסעתי,  התחתנתי שם.
נסעתי לדרום אמריקה, כי חשבתי ששם אני אמצא את האושר, והכול התהפך. הנישואין שלי התפרקו, החלום התפרק. אבל בו זמנית פגשתי שם שני מורים שהשפיעו עלי מאוד. מורה רופאה מנתחת- גניקולוגית שלימדה אותי שיטת  טיפול בעזרת הידים בשם אנרגיה אוניברסאלית, ורופא שלימד אותי על תמציות פרחים. הוא גילה שיש לי כשרון לטפל באנשים באמצעות תמציות הפרחים."
אמסטר החליט להתמקד בלימוד ובטיפול בשיטת האנרגיה האוניברסלית ולהניח בצד את העיסוק בתמציות הפרחים.
הוא שהה בדרום אמריקה שנתיים ושבעה חדשים,  ובצרוף מקרים מדהים, בדיוק אחרי שסיים את ענייניו שם, התקשר אליו עזרא עבודי שהיה בזמנו  מנהל בריכת גורדון והציע לו לחזור לארץ. "רק בוא תחזור, נשלם לך את כל ההוצאות, רק תבוא לעבוד איתי כסמנכ"ל."
אמסטר חזר לישראל באוקטובר 1993 והתחיל ללמד את הטיפול בשיטת האנרגיה האוניברסלית יחד עם עבודתו בבריכת גורדון. בהמשך התמקד בהפקת תמציות פרחי ארץ ישראל, נושא שבו הוא עוסק היום.
"חלק גדול מהפרחים שאני משתמש בהם הם מוגנים", הוא מסביר, "הגישה הקלאסית היא לקטוף את הפרחים, להשרות אותם במי מעיין או במים מינרלים ולחשוף אותם לשמש בין שלוש לשש שעות וכך מקבלת התמצית. או לבשל ענף עם פרחים . שיטות הנשאבות מההומיאופתיה. וכך הם נעשות מקדמת דנא. כל תמציות הפרחים שנעשות בעולם נעשות בצורות הללו, למעט פרחי ארץ ישראל.
אני לוקח מים ומביא אותם אל הפרחים כדי לא לקטוף, באמצעות השיטה הזו מצאתי שאני משמר את אנרגיית החיים של הפרח כי הוא חי וכי העצמה שלו לא קטנה. דבר השני הוא שהתהליך הזה מהיר יותר מהתהליך הרגיל: שש דקות לעומת שש שעות. הפרח הוא שיא היצירה של הצמח שהאנרגיה שלו נפלטת לעולם, ולאחר מכן מתמקדת האנרגיה בפרי ברמה של פוטנציאל. תחשוב על זה שאנרגיה יכולה לעבור כמה מצבים."

מה הרגשת שיצרת את המיצוי הראשון ?
"בתחילת הדרך עוד לא הייתי מודע למה שאני עושה", הוא אומר, לא חשבתי שזה יהפוך להיות שיטה, כל מה שידעתי הוא שאני צריך לעשות את זה. אני יודע להיות בצד של ידיעה אני שואל שאלות ומקבל תשובות. אבל זה לא הספיק.
כיוון שהיו לי 8000 תלמידים בבית ספר לאנרגיה אוניברסלית, ביקשתי מהם שיבואו כדי שאוכל לבדוק מה ההשפעה של הידע הזה עליהם. כשראיתי שבאמת באמצעות האיבחון אני יכול לזהות קונפליקטים, דפוסי חשיבה, מה הבן אדם בא לתקן בחיים האלה שאלתי את עצמי 'אם  אני אלמד את זה גם אנשים אחרים, האם הם גם יראו את הדברים הללו', כשזה קרה, הבנתי שיש לי משהו נפלא ביד.
"זה משהו שבער בי מגיל שבע . הייתה לי ידיעה שאני צרך ליצור משהו שהוא ייחודי לי.  כשהייתי ילד לא ידעתי מה אני רוצה להיות כשאהייה גדול, אצלי זה התגלה תוך כדי תנועה."

ואכן במהלך חייו הוא מכר מנעולי עכביש לדלתות, הדריך ילדים בכפרי נוער, היה חונך של ילדים בקנדה ובארה"ב, עבד בטקסטיל בדרום אמריקה,  חזר לארץ ולימד אנרגיה אוניברסלית, כתב ספרים. "ורק אחרי כל זה הגעתי למה שאני עושה היום."
מה קורה בקליניקה?  איך מתבצע האבחון ?
"אנשים שמגיעים אלי צריכים להגיע עם סוג מסוים של כאב", הוא מסביר, "מצוקה, משבר, אי הבנה אי ידיעה של משהו בחיים שלהם. יש לי נסיון של יותר מ 14 אלף שעות וקרוב ל 1050 איש שעברו אצלי בקליניקה."
הוא מחלק את האבחון לשלושה. "הראשון בא לעזור, לנקות משהו מעברו של האדם. השני – בא לעזור לו לפתח תחום או כישרון שהוא לא נותן לו את מלוא תשומת הלב. השלישי בא להראות לבן אדם שיש משמעות לקיום שלו. אלה שלושת הדברים המתגלים בתהליך אבחון בתמציות.
מתחילים עם תהליך שבו אדם שואל איזו שאלה שיש לו. אנשים מגיעים אלי כשהם נמצאים בפרשת דרכים, משבר, באיזשהו קושי מכל תחום ומוכנים לומר 'אני לא יודע לפתור את זה בזכות עצמי, 'בו ותראה לי משהו שאני לא יודע' , 'בוא תכוון אותי כדי שיהיו לי תוצאות טובות יותר' "

מה יש בתמציות הפרחים שאין בשיטה אחרת ?
"אחד הדברים שמצאתי  הוא שלכל אדם יש מערכת פיזית אבל יש לו גם מערכת חשמלית והמערכת החשמלית הזו נושאת בתוכה המון מידע. למשל אם תיקח תרגום של המערכת החשמלית של הלב ותעביר אותו על נייר באמצעות מכשיר א.ק.ג.  – מומחה יכול לדעת מה מצב הלב.
יש לנו שלושה מקורות חשמליים בגוף. שניים בלב ואחד במוח. עם מכשיר אי אי ג'י באמצעות המערכת החשמלית של הלב מומחה יכול לתרגם את הגלים החשמליים של  המוח  ולדעת האם המוח מתפקד בצורה תקינה , או שיש בעייה. למשל, אפילפסיה שזה הפרעה חשמלית שיש לה תופעות פיזיולוגיות.
אני טוען שיש רמה עמוקה יותר, ברמת התדרים מעבר לאלפא או ביתא, שזה ארבע או שש רטיטות לשנייה, יש רטיטות יותר עדינות הנושאות מידע ומספרות לנו על המצב הרגשי של אדם, או על מצב הקונפליקטים שהיו לו בחייו והם יוצרים כתוצאה מקיומם, צל על חייו במציאות.
הרפואה לא מסוגלת באמצעות המכשירים שלה, לזהות את הדברים האלה. מצאתי דרך באמצעות הפרחים של ארץ ישראל, שכל דבר חי יש לו תדר. היה ואני מקרב את זה לגוף האדם ונוגע  בו בדופק, אני יכול לראות האם האדם מתנגד לתדר של הצמח או מכיל אותו. אם הוא מתנגד לו. אני יודע שיש לזה פירוש של איזו בעיה רגשית לא פתורה,  ובצורה של מיפוי העברה  של 83 תמציות דרך הגוף שלו, אני מקבל תמונה על חייו, ואם הוא לא עושה את זה אז יתגלה לו קושי, כי החיים נותנים לנו המון הזדמנויות לתקן דברים. כי זה בעצם תהליך של התפתחות.
למדתי שכל הדברים האלה מתחלקים לשלושה תחומים. הראשון בא לעזור לנקות משהו מעברו של האדם. השני בא לעזור לו לפתח תחום או כישרון שהוא לא נותן לו את מלוא תשומת הלב. השלישי בא להראות לבן אדם שיש משמעות לקיום שלו. אלה שלושת הדברים המתגלים בתהליך האבחון בתמציות צמחים.
אנחנו מתחילים בקבלת תפיסה מסויימת עם נתיב חיים מסויים עם אמונות מסויימות, הנובעות מפגיעות שעברנו בחיים, ואחר כך בגיל מסויים אנחנו מתחילים לקבל אירועים שאומרים  לנו 'עכשיו כיוון שבגרת, ויש לך הכישורים, אתה לא אותו ילד מהעבר יש לך הכישורים לטפל בזה'. אם אתה לא  מקשיב למסרים האלה, האירועים חוזרים בחייך. אם אתה לא יודע לתרגם אותם לשפה ברורה ולתרגם  אותם למשהו מעשי שיעשה שינוי בחייך, הקושי מתגבר או חוזר."
אתה עוסק בתחומים רבים, איך אתה מגדיר את עצמך ?
"המילים שאני אומר לך נבחרו בקפידה", הוא מקדים ואומר, "אני יועץ או מורה דרך. לא מטפל. החקירה באמצעות תמציות הפרחים – האדם שנמצא במצוקה או שואל שאלה חייב לשמור על כוחו של האדם העומד ממול ולא להעביר אותו אליו. אסור ליצור מצב של תלות, אלא צריך לכוון את האדם למצוא את התשובות מתוך עצמו. רק כך יבוא שינוי. אני טוען שאומץ זו היכולת של האדם להבין שאם פעם הוא האמין שמשהו טוב לו, הוא מוכן לשנות את זה ולהגיד עכשיו רע לו או ההפך. זה יוצר מוטיבציה לפעולה ולשינוי ולעשייה שהם שונים.  ולכן אני קורא לעצמי מורה דרך או יועץ, כי אני יודע בברור שהאדם הוא זה שיעשה את השינוי אם הוא יהיה מודע לעד כמה הוא ענק גדול ומסוגל לעשות שינויים בחייו."

לבד מול הפרח
על מה אתה חושב כשאתה נמצא שם לבד מול הפרח ?
"אני נמצא שם וצריך לזהות האם הפרח נמצא במצב  שהוא בשל להעביר את תדר החיים שלו ברמה הגבוהה. אני עובר מפרח לפרח ואני מרגיש. יש לי כישרון תחושתי, כשאני מגיע לפרח שמוכן ונכון לקדם אותי בברכה, אני כבר מתורגל, אני נכנס למצב של ידיעה. זה מצב שאני נמצא במצב ניטרלי . אני לא מתערב בתהליך, אני משתמש באבן קריסטל שמאזנת אותי, שומרת על התדר האנרגטי שלי שמאוזן, ורק אז אני ניגש לפרח, אני מקרב את הכלי אל הפרח ואני נמצא במצב שבו אני מתמזג נפשית , גופנית ורוחנית עם הסביבה. אני לא פקטור. התהליך הזה קורה במשך חמש שש דקות."

איך אתה מטפל בעצמך ?
"אני אגיד לך בשיא הפשטות. אני הולך למישהו אחר. אני קודם כל משתמש בתמציות, אבל בענווה רבה אני אומר שגם אני זקוק. יש נקודות שאני צריך לעבוד עליהן, החיים שלי עדין לא הסתיימו. אין קשר בין היכולת של האדם לפתח ולהמציא משהו לבין הצורך שלו לדאוג לעצמו.
אני צורך דיקור סיני, אני הולך ומדבר עם אנשים, כי האדם זקוק לנקודת מבט שונה משלו. אני לא נטע זר בסביבה שאני חי בה, להיפך. אני מחפש שיתופי פעולה. אני עושה בדיקות דם כדי לדעת את מצבי, אני משתמש בכל הכלים כדי לדעת מה קורה, ותודה לאל – אני בסדר".

מה תרצה מתנה ליום ההולדת ?
הוא חושב כמה שניות ועונה "וואללה, הייתי מאוד שמח אם תמציות הפרחים של ארץ ישראל מצד אחד, יהפכו למשהו בינלאומי. שיהיו מרכזי יצור לנושא הזה בארה"ב , קנדה ואנגליה. שתהייה חשיפה  לשיטה ולדרך הזו  לפחות כמו שיש לפרחי באך בארץ. הייתי רוצה להעביר את הידע הזה לעוד תלמידים שיקחו את זה לכל מקום בעולם .
זה החלום שלי."

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן