מ ח ר ב נ ו מ ג שמיני עצרת, מקהלת הדיבורים – קבוצת תיאטרון רות קנר

אשה מול מקרופון

מוזיאון תל אביב לאמנות

חלל התערוכה "שמיני עצרת"

מוצאי שבת 2.3, שלישי 5.3, רביעי 6.3

חמישי 14.3 שבת 16.3 שלישי 19.3 רביעי 20.3

לפרטים ולכרטיסים: ruthkanner.com

מה קורה בנות / אזעקות בכל הארץ / ליאת גם את נשארת שם / מי נשארה???? / בנות, סעו צפונה! / ואייי לא מפסיק כאן / >>  בוקר טוב, אני וניר מכינים היום משלוח לחיילים בצפון, אם יש למישהו משהו במקרה מהרשימה, נשמח לקחת איתנו  >>  מה????? / ה־1000 הרוגים זה מהדרום / 1000???? / בנות תדייקו כל הודעה מלחיצה >>  תאמיני לי, רק ביידן. כזה חמוד  >>  הדעה שלך מעניינת לי את התחת  >>  איך אפשר יהיה לעשות, לחזור ולעשות את מה שעשינו, לדבר את מה שאמרנו, מה הולך להיות אחרי ומה בכלל ואיך נראה האחרי //

ענני המילים שמתאבכים סביבנו משקפים חרדות, פעולות חירומיות, חלומות ודעות שמתחדדות ומתערפלות. אספנו את המילים האלה משיחות וואטסאפ, מרישומי חלומות, מהקלטות של ראיונות ברדיו ובטלוויזיה, משיחות אישיות עם הקרובים לנו וגם ממפגשים אקראיים עם עוברי אורח. מכל אלה אנחנו שואפות ליצור מראה לעלילה המקומית המתמשכת, שאנחנו חלק ממנה,  ובה בעת מתבוננות בה במבט רב־ממדי.

את מערבולת הפרספקטיבות שתיעדנו סביבנו נייצג תוך התכתבות עם מסורות המבקשות לתת ביטוי למצבי אסון. העבודה באה לידי ביטוי באמצעות הפרקטיקה הבימתית של מקהלת דיבור: פואטיקה פוליפונית שמעלה תובנות מורכבות, לעיתים מבלבלות, ומנסה לחתור תחת הצורך להתקבץ סביב אמת אחת ויחידה, מגובשת ומוחלטת.

ומה זה השם המוזר הזה, מ ח ר ב  נ ו מ ג ?

הוא צמח בהתכנסויות שקיימנו יחד עם המשורר אלכס בן־ארי בסטודיו שלנו, סטודיו לחקר בימתי של העלילה המקומית.

בהתכנסויות האלה הזמנו אנשים לשחק עם הביטוי "מרחב מוגן" – לפרק אותו, להפוך אותו, לגזור ממנו עוד מילים, לכתוב רשימה או שיר שמורכבים רק מהאותיות שלו. הדברים המרתקים שנכתבו במפגשי, חלחלו אל העבודה החדשה. גם בה, ברגעי התכנסות שלקראת ההופעה עצמה, אתן.ם מוזמנות.ים להוסיף משלכן.ם.

העבודה מ ח ר ב  נ ו מ ג מוצגת במוזיאון תל אביב לאמנות, בחלל התערוכה "שמיני עצרת", בהקשבה ובזיקה לתערוכה, המציגה יצירות מאוסף האמנות הישראלית כ"מצבור של עדויות סמליות וחומריות של הזמן והמקום".

עבודה חדשה מאת רות קנר ושחקניות קבוצת התיאטרון: שירלי גל, סיואר עואד, רונן בבלוקי, עדי מאירוביץ'

פיתוח שירי "מרחב מוגן": אלכס בן־ארי ; עיצוב: כנרת קיש; עיבוד לקולות: יפעת זיו; הפקה: שירה יובל

ותודה לכל המדברות והמדברים שדבריהם יצרו את מערבולת הדיבור הזאת.

לפרטים נוספים: שירלי יצחקי יחסי ציבור 0547206348

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן