משקיעים בבורסה? תשקיעו עם אחראיות.

אילוסטציה זוג ידיים מחזיקות לוגו של ESG

להשקעות אחראיות יש היום גם שם –

השקעות ESG

 

שיקולים הנוגעים להיבטים סביבתיים(E) ,חברתיים (S) והיבטי ממשל תאגידי (G) הולכים והופכים משמעותיים יותר בשיח הציבורי בכלל ובתחום ההשקעות הפיננסיות בפרט.

 

משבר האקלים המחריף והשינוי שאנו עוברים כחברה אנושית במאה שנים האחרונות הובילו למצב שבו נושא האחריות הסביבתית-חברתית הינה אחריות שכולנו חייבים בה.

אחד התחומים שצוברים תאוצה בעשור האחרון ובשנתיים האחרונות בפרט הוא תחום השקעות ה-ESG, כלומר מתן התייחסות בתהליך ניהול ההשקעות לשיקולים נוספים כמו פגיעה בזכויות אדם, זיהום סביבתי וכדומה.

לאורך ההיסטוריה השקעה בחברות ציבוריות דרך הבורסה לרוב מתבצעת לאחר בדיקה מעמיקה של הביצועים הפיננסים של החברה, כמו צמיחה ברווחיות לאורך זמן, יחס בין נכסים להתחייבויות וכדומה. במציאות של היום אנו עדים לשיקולים נוספים שנכנסים למשוואה, שיקולים אלו כמובן אינם מבטלים את השאיפה למקסם רווח, אלא עומדים לצידה.

שיקולי הרווח בשילוב השיקולים החדשים מסוג ESG מייצרים אסטרטגיה חדשה לניהול השקעות, אסטרטגיה שדוגלת ברווחיות חברות שלא באה על חשבון הסביבה או עובדי החברה.

  

מספר רב של גופים במשק כבר מיישמים את אסטרטגיית ההשקעות בשיטת ESG באופן שוטף.

הרציונל שעומד מאחורי גישה זו הוא שחברות אשר שמות במרכז שיקולי ESG ירוויחו מהצטרפות של משקיעים חדשים, המשקיעים יהנו מהשקעה בחברות שמתחשבות בסביבה ובעובדים שלהם וכמובן שהסביבה תרוויח מכל הכיוונים.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן