משפחה בצל המלחמה

זוג הורים ושני ילדים בשדה ברקע שקיעה

ביום שבת בבוקר ב – 7.10.23, התרחש בישראל טבח נורא, בו נהרגו באכזריות 1,400 נשים, גברים, תינוקות, ילדים, אנשים מבוגרים, חיילות וחיילים, משפחות שלמות נכחדו.

המציאות הקשה, הבלתי נתפסת, הציפה וטלטלה את המדינה, וסופה של המלחמה לא נראה באופק.

בבת אחת, הרבה אנשים נקלעו בעל כורחם לסיטואציות בלתי אפשריות, שלא האמינו שיקרו.

מציאות זו מחדדת ומדגישה את החשיבות של פתרון סכסוכים בדרך של הסכמה והידברות ואת החשיבות והדאגה מבעוד מועד להגנות משפטיות:

חשיבות פתרון סכסוכים בדרך של הסכמה והידברות:

שגרת החיים של כולנו השתבשה, והדבר מקבל משנה תוקף אצל הורים גרושים. המון סוגיות ודילמות בלתי צפויות עולות, שבמהירות עלולות להתלקח לוויכוחים.

לדוגמא – האב גוייס בצו 8, כתוצאה מכך, הילדים שוהים רק אצל האם, ברור שיש לה הוצאות רבות יותר, האם יש מקום לדרוש מהאב העלאה בתשלום המזונות? באחד מהבתים של ההורים אין ממ"ד – מה עושים? ויש עוד אינספור דוגמאות.

המלצתי החד משמעית הינה שבעת הזו אין מקום לפנקסנות, בתקופה הזו זה הזמן לגלות הבנה וגמישות מרבית מצד שני ההורים. אנחנו במלחמה, וזו תקופה שממש לא מתאים להוסיף לה מחלוקות מיותרות, על הקשיים שממילא כולנו חווים. הדבר האחרון שהילדים זקוקים לו בעת הזו הוא וויכוחים וסכסוכים בין הוריהם, הילדים צריכים לשאוב מההורים כוחות ועל ההורים להראות להם שבעת הזו כולם מאוחדים.

הגנות משפטיות חשובות לעת חירום:

  • צוואה: מותם הפתאומי של כל כך הרבה אנשים, המלחמה שפרצה, גרם להמון אנשים לחשוב על הבלתי נמנע – על המוות. לעריכת צוואה יש חשיבות עצומה, ומי שרוצה שלאחר מותו יחולק רכושו שלא על פי הוראות חוק הירושה, צריך לערוך צוואה.

כך למשל, בני זוג שרוצים לקבוע שלאחר מות אחד מהם, הרכוש יעבור לבן הזוג שנשאר בחיים, ובכך לא להיות תלויים לחסדי הילדים, או הורים לילדים קטינים שרוצים לקבוע מי ידאג לילדיהם לאחר מותם, או מי שמעוניין להוריש ליורשיו באופן לא שווה.

  • ייפוי כוח מתמשך: מסמך משפטי חשוב אשר יקבע מי ידאג לכם אם חלילה תהפכו לבלתי כשירים קוגניטיבית. באמצעות ייפוי כוח מתמשך אתם קובעים מי האנשים שידאגו לכם, כיצד הם יפעלו בכל הנוגע לרכושכם, לעניינים הרפואיים והאישיים.

 

נקווה לימים טובים יותר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן