משבר הוא גם הזדמנות

יד עם שרביט מנצח תזמורת

לפני כשנתיים לערך פרצה בעולם מגפת הקורונה.

מדינת ישראל נכנסה לסגר ראשון וסגר שני, עסקים עצרו פעילות, חלקם קרסו כלכלית ונסגרו וחלקם נמצאים היום בשלב של ליקוק הפצעים.

מבחנתי כעצמאי, הקורונה היתה מקפצה לא נורמאלית בה לא הפסקתי לעבוד ולו לרגע אחד…

תקופת הסגרים הזו, בה אנשים רבים ובעיקר בעלי עסקים נכנסו למרה שחורה החזירה אותי לאחור והזכירה לי נשכחות…

לפני מספר חוויתי משבר כלכלי אשר גרם לנו למשך תקופת מה… לחיות מהיד לפה. תקופה זו היתה קשה מנשוא בעיקר בפן האישי והמנטלי. הרגשתי כשלון וחוסר הצלחה, בושה והשפלה… במשך תקופת מה הלכתי עם ראש שפוף ומבוייש.

כעבור מספר שבועות של הלכאה עצמית חיים בתוך מרה שחורה ורחמים עצמאים החלטתי לעשות ולהרים עצמי מאשפתות.  החלטתי לראות את נקודת המשבר הזו, את המשבר הכלכלי ומה שגרם לו כחוויה מלמדת ומכוננת.

החלטתי כמאמר הכלישאה… להפוך לימון ללימונדה. ישבתי עם עצמאי ובדקתי מה אני יכול ללמוד מהתקופה הזו ומה אני יכול לעשות עם כל הידע אשר צבור אצלי בראש הן מהמשבר הכלכלי והן הידע העסקי, המכרתי והניהולי אותו צברתי בעמל רב במרוצת השנים עד לנקודת המשבר. ראיתי שהניסיון אותו צברתי במרוצת השנים הוא ניסיון רחב מאוד החולש על ניהול עסקים, מכירות, הקמת עסקים, אימון עסקי, הדרכות והרצאות, ניסיון רב בפן הפיננסי העסקי, הכלל ניתוח דו"חות פיננסים, כתיבת תוכניות עסקיות ותזרימי מזומנים, ניהול מו"מ מול גורמים שונים כלל גופים ממסדיים ועוד ועוד. שאלתי את עצמי איך אני יכול לאסוף את הידע והניסיון הרב לכדי חבילה אחת ולהעניק ממנו לאנשים אחרים.

עוד שאלתי את עצמי מה למדתי מכל המשבר הכלכלי הזה על עצמי ומה הם הגורמים אר הביאו אותי לנקודת השפל הזו. לאחר שחקרתי, הבנתי והפנמתי, ידעתי בדיוק מה אני רוצה להיות "כשאהיה גדול…." ידעתי שאני רוצה לעזור לאנשים לבנות, לנהל ולהוביל את העסק שלהם להצלחה.

ידעתי שאת חבילת הידע והניסיון שלי… אין, אבל באמת אין לאף יועץ עסקי יהיה באשר יהיה (סליחה על הצניעות אבל זה אמיתי). למרות הייתי עדיין חסר בטחון בחלטה ולכן החלטתי ללכת ללימוד יעוץ עסקי במכללה מובילה וידועה. תקופת הלימודים וההכשרה הזו גרמו לי להבין עד כמה באמת אני יודע, מבין ויכול לעזור לעסקים להצליח.

עם קבלת תעודת היועץ העסקי, הרגשתי גאווה גדולה וגושפנקה לצאת לדרך כיועץ עסקי ומאמן עסקי (את לימודי האימון למדתי מספר שנים קודם לכן). מה גם שהכשרתי כמאמן עסקי איפשרה ומאפשרת לי ללוות את הלקוחות גם בפן האימוני מבלי שיבקשו ומבלי שידעו ולגוון בין העסקי לאימוני. סוג של All In one.

חבילה כוללת זו הכוללת את כל הידע והניסיון יחד עם היעוץ והאימון ללוות לקוחות ועסקים רבים להצלחה. הסוד שלי הוא ההבנה מה עובר בדיוק על בעל העסק בכל נקודה בה הוא נמצא. איך אני יודע מה עובר על בעל העסק אתם שואלים…? הלא הייתי שם וחוויתי כל זאת. לכן אני יודע לשקף לבעל העסק את המקומות הטובים והקשים בהם הוא נמצא וכן להיות שותף לחוויות של העסק, גם החוויות החיוביות וגם השליליות, הלא הייתי שם. זהו סוד ההצלחה…

 

בראיה לאחור, הצלחתי להפוך את הלימון ללימונדה, הצלחתי להפוך שבר להזמנות.

אז בפעם הבאה שאנו נכנסים לתקופה קשה… תבדקו עם עצמכם כיצד אתם הופכים את הקערה והופך את השבר, את הכישלון והחוויה השלילית לנקודת הזדמנות אותה אתם ממשים.

מסקנה – תמיד חפשו את הטוב, תמיד תחשבו פתרון.

שלכם

ענבל יפת

יועץ ומאמן עסקי

050-4242606

לנהל ולא להתנהל.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן