"מנדלסון עם איתמר זורמן"

אנסמבל סולני תל אביב בהופעה

אנסמבל סולני תל אביב בקונצרט שלישי בעונה בניצוחו ברק טל המנהל המוסיקלי, יארחו את הכנר הווירטואוז איתמר זורמן, זוכה תחרות צ'ייקובסקי לכינור לשנת 2011 לקונצרט צבעוני ומגוון.

זורמן והאנסמבל יבצעו קונצ'רטו לכינור ברה מינור של מנדלסון, קונצ'רטינו לכינור ותזמורת כלי מיתר, "קווים נשברים", של המלחין עטור הפרסים איל אדלר,
ואת היצירה האהובה, סרנדה למיתרים של צ'ייקובסקי.

תל אביב, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר), יום א' 26.5.2019 בשעה 20:30.

אנסמבל סולני תל אביב בניצוחו של ברק טל, יקיים את הקונצרט מנדלסון עם איתמר זורמן, ביום א' 26 במאי בקונסרבטוריון הישראלי תל אביב. האנסמבל יארח את הסולן, הכנר הבינלאומי והווירטואוז
איתמר זורמן.

זורמן, זוכה פרס צ'ייקובסקי לשנת 2011, גדל על ברכי המוזיקה הקלאסית והפך לכנר בעל שם עולמי שמנגן עם תזמורות בכל העולם ובהרכבים קאמריים. בקונצרט הקרוב עם אנסמבל סולני תל אביב הוא יבצע את הקונצ'רטו ברה מינור לכינור של מנדלסון, הראשון שכתב מתוך שני קונצ'רטי לכינור שהלחין בחייו.

עוד בתוכנית תבוצע היצירה קווים נשברים (2017/2019) – קונצ'רטינו לכינור ולכלי מיתר של המלחין איל אדלר, שנכתבה בתמיכת הקרן על שם אדל וג'ון גריי ותבוצע בקונצרט זה בבכורה בגרסה חדשה, שהוקדשה לכנר איתמר זורמן, לאנסמבל ולברק טל מנצחו ומנהלו המוסיקלי של האנסמבל.
שמה של היצירה מעיד על אופי הנושא בפתיחת היצירה ועיצוב הקווים המלודיים בדומה לגלי הים, קו בעל זהות ברורה המתנפץ אל תוך המרקם התזמורתי. היצירה מחולקת לשלושה פרקים קצרים שמנוגנים ללא הפסקה ומציגים תהליך מתמשך. לקראת סופה של היצירה מופיע חלק אקספרסיבי, הבעתי וממושך יותר שחותם את היצירה באווירה מופנמת ומוביל לסיום פתוח, מהורהר ומסתורי מעט. הרעיונות המוצגים במהלך היצירה עוברים בחופשיות מהסולן אל התזמורת בצורת דיאלוג בעל אופי חופשי ומשתנה כשפעם הסולן מוביל ופעם זו התזמורת, ולעיתים התזמורת משמשת לסולן כמעין הד. בחלקים אחרים התזמורת מפתחת רעיון חדש שמוצא את גיבושו מאוחר יותר, בחלקים סולניים. במהלך היצירה נע הסולן בין חלקים מהירים ווירטואוזיים, פוליפוניה, אקורדים פרוסים ורחבים, לבין חלקים ליריים, מלודיים באפיים המציגים פן שונה של הכלי.
ומפסגות הרפרטואר לתזמורת כלי קשת, האנסמבל יסיים את הקונצרט עם היצירה האהובה – סרנדה למיתרים של צ'ייקובסקי, הידועה בליריות שלה ובתנועה הזורמת לאורך כל פרקי היצירה.
"העשייה המוסיקלית ביחד עם איתמר זורמן היא מאד טבעית לאנסמבל. יש לנו איתו כימיה מצויינת, כמעט ללא דיבורים, אלא רק באמצעות צלילים, וזה בא לידי ביטוי עד כה בשיתופי פעולה מוצלחים מאד שהיו לנו איתו בעבר", אומר ברק טל, ומוסיף "גם עם איל אדלר שיתפנו פעולה לא מעט בעבר. תמיד בעבודה על יצירותיו יש תחושה של בנייה משותפת של היצירה, חיפוש באמצעות דיאלוג אחר רעיונות מוסיקליים וטכניים, עד להגעה אל המוצר המוגמר. כולנו מצפים מאד לשיתוף הפעולה המשולש: סולני תל אביב-איתמר זורמן-איל אדלר".

אנסמבל סולני תל אביב:
קונצרט שלישי בעונה "מנדלסון עם איתמר זורמן"
מנצח: ברק טל.
סולן: איתמר זורמן – כינור.
בתכנית:
מנדלסון – קונצ'רטו לכינור ברה מינור.
איל אדלר – "קווים נשברים" קונצ'רטו לכינור.
Lines, interrupted, for Violin and String Orchestra 2017/2019 – Ayal Adler.
צ'ייקובסקי – סרנדה למיתרים.

פרטי הקונצרט ורכישת כרטיסים:
תל אביב, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר), יום א' 26.5.2019 בשעה 20:30.
מחיר כרטיס: 125-140 ₪ | טלפון להזמנות: 03-5466228 | לרכישה און ליין – לחצו כאן
או באתר: www.soloists.co.il

ברק טל, המייסד והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001 הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה. כמנהל מוסיקלי של האנסמבל, טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, ביניהם הכנר מקסים ונגרוב, הצ'לן מישה מאיסקי, ורבים אחרים, וכמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ כולל הפילהרמונית הישראלית, וכן עם תזמורות בגרמניה, באוסטריה, בצ'כיה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בפינלנד, בקוריאה ועוד.
ברק מקדיש מזמנו גם לעבודה עם מוסיקאים צעירים ולחינוך מוסיקלי, כמנצח של תזמורות צעירות, וכחבר בסגל ההוראה של ביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל-אביב.

איתמר זוֹרְמן, Itamar Zorman הוא כנר ישראלי, בנם של המלחין משה זורמן והפסנתרנית אסתרית בלצן. מוריו הראשונים לכינור היו סאלי בוקל, דוד חן ונאוה מילוא, ובהמשך למד באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים אצל חגי שחם. בעל תואר מאסטר ותעודת אמן מג'וליארד בניו יורק, שם למד אצל רוברט מאן וסילביה רוזנברג. בשנת 2011 זרמון זכה בתחרות הקונצ'רטו בג'וליארד וסיים את לימודי ההמשך באקדמית קרונברג בגרמניה עם הכנר כריסטיאן טצלף. הוא הופיע עם כל התזמורות בישראל, כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת סאנט פטרסבורג ומשתתף בקביעות בפסטיבלי מוזיקה יוקרתיים. הוא נגן, מייסד ומוביל בפרויקט הקאמרי הישראלי (פרס שרת התרבות ע"ש בנימיני למבצעי מוזיקה 2011) ובשלישיית הפסנתר "ליסנדר", Lysander Piano Trio, עטורת פרסי המוזיקה הקאמרית בארצות הברית.
ד"ר איל אדלר, Ayal Adler מלחין. חתן פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים, וזוכה בשני פרסי אקום. יצירותיו התזמורתיות והקאמריות מנוגנות בקונצרטים ופסטיבלים רבים בישראל, ארצות-הברית, קנדה, רומניה, אנגליה, צרפת, פינלנד, הונגרייה, צ'כיה, רוסיה, דרום קוריאה, קרואטיה ועוד.
יצירתו Resonating Sounds לתזמורת גדולה הוזמנה ובוצעה בבכורה עולמית על ידי דניאל ברנבוים ותזמורת הדיוואן, בפסטיבל זלצבורג, פסטיבל לוצרן, תיאטרון קולון ופסטיבל ה- BBC פרומס באלברט הול בלונדון. היצירה הושמעה ב- BBC Radio 4 וב- .Radio Swiss לאחרונה זכתה יצירתוChase לגיטרה חשמלית בפרס הראשון בתחרות קומפוזיציה בין לאומית בלונדון של חברת RMN. בשנים האחרונות נוגנו יצירותיו על ידי מיטב תזמורת בארץ ובהן, התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה; התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בניצוח אילן וולקוב; תזמורת ירושלים רשות השידור בניצוח פרדריך שזאלן ועוד, יצירותיו בוצעו בפסטיבלים בינ"ל שונים כגון: Asain Compsers' league (ACL) International Society of Contemporary Music (ISCM); Jerusalem International Chamber Festival ועוד.
אדלר סיים בהצטיינות תואר אמן באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים וכן דוקטורט בקומפוזיציה באוניברסיטת מקגיל במונטריאול. אדלר הינו מרצה בכיר לקומפוזיציה ותיאוריה באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים וכיהן בה בתפקידים שונים כגון, ראש החוג לקומפוזיציה וניצוח; דיקן הסטודנטים; ראש מחלקת יצירה רב תחומית ועוד. כיום מכהן כיו"ר איגוד הקומפוזיטורים הישראלי. כמו כן כיהן כמלחין הבית של אנסמבל מיתר וכיועץ האנסמבל. יצירותיו מוקלטות ומושמעות ברדיו בארץ ובחו"ל, ותקליטורים של יצירותיו יצאו לאור בשנים האחרונות, ויוצאים בקביעות מטעם המכון למוסיקה ישראלית ומל'י.
תקליטור מקיף מיצירותיו ייצא לאור בשנת 2020.
לפרטים: ענת מרומי יחסי ציבור, ענבל לוי גרין 052-85599122 ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן