מי רוצה ביטחון עצמי?

חגי שלו

ספר הדרכה חדש "מִלכּוד המצוינות" יקנה לכם כלים לפיתוח חוסן מנטלי וביטחון עצמי. מחברו, חגי שלו: "הספר מיועד לכל מי שמוכן לשנות את עצמו כדי להצליח באמת בחיים בכלל, ובקריירה או בעסקים בפרט. המסר שלי הוא פשוט: אם אתם לא משיגים את מה שאתם רוצים יש משהו בכם שצריך ויכול להשתנות"

מאת זהר נוי

 

מרגישים שאתם תקועים בחיים? שאתם לא מספיק טובים במה שאתם עושים? שהפרפקציוניזם והריצוי מנהלים אתכם? שאתם בסטרס ולא מספיקים לממש את החלומות שלכם? אם עניתם בחיוב על חלק מהשאלות אני ממליץ לכם לרכוש את הספר "מִלכּוד המצוינות: איך לפתח ביטחון עצמי שאינו תלוי בנסיבות" שכתב חגי שלו מומחה לשינויים מנטליים שמייצרים תוצאות.

חגי שלו "המשלב", 63, אב לשניים, רואה חשבון בעברו, הוא יזם, איש רוח, מאמן עסקי, מאמן לשינויים בקריירה ומרצה. חגי מסייע ללקוחותיו לשלב בין העולם הריאלי לעולם המנטלי ובין חומר לרוח כדי להשיג תוצאות פרקטיות בעסקים ובקריירה. בספרו הוא מזמין אתכם לוותר על בילוי של שנים על ספת הפסיכולוג ולגלות כיצד להשתחרר ממִלכּוד המצוינות שלכם בתוך כמה חודשים, שלב אחר שלב.

על מה הספר?

"מִלכּוד המצוינות הוא מדריך פרקטי ויישומי לשינוי מנטלי שמניב תוצאות ממשיות בחיים. הוא עונה על השאלה איך להשתחרר מהרגלים תוקעים כמו דחיינות, שיפוטיות, פרפקציוניזם, ריצוי, כעסים, סטרס, ניהול זמן ומשימות קלוקל ואחרים. הספר לא עוסק בכלים לניהול עסקים וקריירה – בתחומים האלה יש המון ספרים טובים שינחו אתכם מה לעשות. מִלכּוד המצוינות עוסק בצד ההוויה האנושית, בתשתית המנטלית לעשייה: בשינוי – הרגלים, מחשבות, אמונות ורגשות כדי ליצור הווייה חזקה ומוצקה שעל בסיסה יצליחו הרבה יותר כל הפעולות שתבצעו בתחומי העסקים, הניהול והקריירה. נוסף לכך הספר לא עוסק רק בצד המנטלי, אלא מחבר לכל אורכו בין השינויים בהוויה לשינויים הפרקטיים שיש לעשות בתחומים אלה בעזרת שלל כלים; לכן הוא יסייע לכם רבות להשיג את התוצאות שתמיד רציתם בצומתי השינוי בחייכם".

חגי שלו: "כל החיים מלמדים אותנו 'תעשה, תעבוד, תלמד, תתאמץ, תשקיע וכך תוכל להצליח בחיים', אבל אנשים רבים מוכשרים וטובים עובדים קשה ולא מרוויחים את כמות הכסף שהם רוצים ויכולים להרוויח. מדוע? כי אנו בני אדם – Human Being כפי שמכנים אותנו באנגלית, אבל את ה-Being הזה לא מלמדים אותנו, אלא רק את ה-Doing. אנו לא יודעים איך לנהל את מערכת ההפעלה האנושית, ולכן היא מלאה וירוסים ובאגים. כך קורסות אפליקציות החיים המורכבות שאנו מריצים עליה ואנו לא ממצים את הפוטנציאל שלנו; לכן אני מאמין בשילוב בין הצד הפרקטי והרציונלי לבין הצד המנטלי והרגשי. משמע שיחד עם העשייה עלינו לעבוד גם על שדרוג ההרגלים, המחשבות, הרגשות והאמונות כדי שנוכל לבנות תשתית מנטלית מוצקה ולהצליח באמת בפעולות הפרקטיות. בכך בדיוק עוסק הספר".

מה זה מִלכּוד המצוינות? מה מקור השם? 

"מִלכּוד המצוינות הוא מעגל שוטה, מעגל זדוני או מעגל קסמים שמורכב מסדרת אמונות, פרדיגמות והרגלים שליליים עוקבים שמזינים אלה את אלה בדרך שלילית מתעצמת וגוברת, לכאורה ללא מוצא. זוהי תבנית התנהלות מסרסת הצלחה שחוזרת על עצמה ופוגעת בביטחון העצמי, בדימוי העצמי ובערך העצמי.

זאת אינה תופעה נדירה! קרוב לארבעים אחוז מהאנשים בעולם שבויים במעגל קסמים שלילי מתעצם והולך זה". בספרו מלכּוד המצוינות חושף חגי שלו מעגל זדוני נסתר זה ומספק לקוראיו כלים שיסייעו להם להשתחרר ממנו.

למי מיועד הספר?

"הספר מִלכּוד המצוינות מיועד לאנשים שנמצאים בצומתי שינוי, בעסקים, בניהול ובקריירה. בנקודות שינוי אלה פחדים, דאגות, תסכולים, כעסים ודומיהם יושבים ברקע ותוקעים כל שינוי; לכן שם מתחיל השינוי וזהו האתגר הגדול ביותר לכל מי שרוצה לשנות, אך יש לו וירוסים ובאגים במערכת ההפעלה שלו. הספר מיועד לכל מי שמוכן לשנות את עצמו כדי להצליח באמת בחיים בכלל ובקריירה, בעסקים או בניהול בפרט כדי לחיות בשגשוג, באושר ובשלווה".

איך הגעת לעסוק בליווי אנשים להצלחה?

למרות ששם המשפחה שלוֹ הוא שלֵו מעיד על עצמו חגי שרוב חייו לא היה שלֵו כלל. במשך 22 שנה עבד כרואה חשבון וכסמנכ"ל כספים בחברות הי-טק. "למרות מעמד רם, עניין ותגמול מפתה, לא הייתי מאושר", הוא מספר. "עבדתי קשה, אבל לא חשתי סיפוק ואופק התעסוקה שראיתי היה קודר. שחיקה הדרגתית עם הזמן וסטרס הובילו אותי להכרה שמשהו במסלול הקריירה שלי שגוי, אפילו שגוי מאוד. כשהתחלתי לסבול בעבודה והיה לי קשה לקום בבוקר, הבנתי שהכתובת הייתה על הקיר – הבנתי שאני חייב לשנות משהו בסיסי בקריירה שלי ובדרך בה אני מתנהל".

למזלו של חגי, משבר בחברה האחרונה שעבד בה דחף אותו לעבר השינוי. "בלית ברירה עזבתי ב-2005 את עבודתי והתחלתי לחשוב על אלטרנטיבות", הוא משתף. "בזכות אימון שעברתי בעצמי עשיתי שינוי קריירה דרסטי כשעזבתי משרה טובה והכנסה נדיבה, והפכתי מאיש של מספרים לאיש של אנשים".

צריך הרבה אומץ לעשות צעד כזה, לא?

"זאת אמירה שאני שומע הרבה ובכל פעם אני מסביר שלא הייתי אמיץ, אלא דווקא פחדן. הרגשתי כמו בסדום ועמורה שהכול בוער מסביבי ושאם אשאר אכחד. פחדתי מכך מאד, ולכן ברחתי בלי לחשוב ואפילו בלי להסתכל לאחור פן אהפוך לנציב מלח".

ממה כל כך סבלת?

"הייתי במלכודת דבש שהייתה גם מעין מלכודת מוות. סבלתי בעבודה, היה לי קשה לקום בבוקר והרגשתי שאני נמק. הייתי רק בן 45 כשלפחות חצי קריירה הייתה עוד לפני. המחשבה שכך אמשיך עוד 20 שנה הכניסה אותי למצוקה גדולה מאוד, לכן לא נשארה לי ברירה אלא לקום ולעזוב כי זאת הייתה קרן האור היחידה שראיתי בקצה המנהרה".

"מִלכּוד המצוינות" הוא ספרו השני. קדם לו הספר "להתרגל להצליח – הדרך האפקטיבית להגשמה עסקית" שמספק כלים להתמודד בהצלחה עם שינויים בחיים בכלל ובניהול, בעסקים ובקריירה בפרט. בלב הספר הוא מציג שיטה מעשית ויישומית כיצד לבצע שינויים מנטליים – בהרגלים, במחשבות, באמונות וברגשות שמניבים תוצאות פרקטיות ואפקטיביות. בספרו מספק חגי דרך פשוטה וישימה לכל אדם להגשמה עסקית. "הספרים שלי שונים מספרים אחרים, הם לא עוד מדריך של הוראות ופעולות, אלא הם פונים למקור העשייה במערכת ההפעלה האנושית ומסייעים לעשות את השינויים שם. אני מעדיף תמיד לטפל במקור במקום בסימפטום".

כל בעל עסק, משנה קריירה ומנהל יוכל לגלות בעזרת הספר מה מונע ממנו לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שלו ולרכוש כלים פרקטיים איך לסלק את החסמים המנטליים כדי לשגשג, להצליח ולהרוויח יותר כסף".

בספרו השני "מִלכּוד המצוינות" חגי מדגיש את הגורם העיקרי ליכולת שלנו להגשים את חלומותינו: "עלינו לקחת 100% אחריות על הבחירות שלנו כי הן וכמעט רק הן, קובעות את התוצאות שלנו". מתוך הספר: "אל תחכו למשיח (מטאפורית), קרי לדבר מה חיצוני טוב שיקרה לכם בלי שתטרחו למענו. גם אם דבר זה יגיע, לא מומלץ לחכות לו בצורה פסיבית. במקום זאת, בואו נביט בעצמנו, נזהה מה אנחנו יכולים לעשות נוכח הנסיבות, גם אם הן אינן טובות ואינן נעימות, ונבצע".

מה החידוש העיקרי בספרים שלך?

"אם לומר את האמת אני לא מחדש שום דבר בספרים שלי. הכול כבר נכתב ונאמר באלפי שנות היסטוריה אנושית. הייחודיות שלי היא היכולת לקחת חומרים מורכבים וקשים להבנה ולהבנות אותם בדרך מתודית ויישומית כדי שהם לא יהיו רק תיאוריה, אלא גם כלים פרקטיים שכל אדם יוכל ליישם ולהפיק מהם תוצאות".

חגי מסכם: "דבר אחד אני מבטיח למי שיקרא את הספרים שלי: מי שיגיע עם נכונות לשינוי יקבל בספרים כלים לעשות זאת ולצאת לדרך חדשה בחיים במהירות, דרך שתגרום לו או לה להיות אנשים יותר מאושרים ויותר שלמים".

מידע נוסף ניתן למצוא ולקבל באתר הבית של חגי שלו https://www.hagaishalev.com.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן