עבור יוצר משחקים יש בעצם שתי אופציות עיקריות – למכור את הרעיון לחברת גדולה שתשקיע, תפיק ותפיץ את המשחק תמורת תמלוגים או להפיק ולשווק אותו באופן עצמאי.
יש היום יותר ויותר מפתחי משחקים שמחליטים להפיק את הרעיונות שלהם בעצמם.
אני כדוגמה הפקתי משחקים שלי באופן עצמאי לגמרי, במסגרת Sugar Dice. לאחר מכן פתחתי את האתר הקהילתי www.MindIL.co.il שמטרתו לרכז הפקות פרטיות של משחקי קופסה. מי שיכנס לאתר ימצא שם רשימה של משחקים מקוריים שהופקו באופן עצמאי על ידי היוצרים שונים באתר.
יש מספר דרכים ואפשרויות אבל לרוב תהליך של הפקת משחקים עולה כסף ומצריך השקעה.
את הקושי הזה ניתן לפתור על ידי אתרים המאפשרים לגייס כספים בשיטת מימון המונים.
יוצר המשחק במקרה הזה יציע למכירה מוקדמת את המשחק שלו במחירים מוזלים ובשילוב מתנות כאלה ואחרות. הוא מציע את המשחק עוד לפני שהשקיע ויצר מלאי בכמויות.
היוצר מגדיר מה סכום המינימום אותו הוא מבקש לגייס. בתום הקמפיין אם הוא לא הגיע למינימום הנדרש הכסף חוזר למשקיעים. במידה והוא הצליח לגייס את הסכום הנדרש הכסף משמש אותו להפקת המשחק וכל מי שתמך יקבל בסיום התהליך את העותק שהזמין.
באתר Kickstarter, אולי אתר מימון ההמונים הגדול והנפוץ ביותר, תחום משחקי הקופסה מגייס יותר מ-150 מיליון דולר בשנה וזה נמצא בעליה מתמדת כל שנה.
בעברית יש האתר Headstart, שם תוכלו למצוא קמפיינים עבור משחקים ישראליים המיועדים לשוק הישראלי, ברובם המוחלט של המקרים ע"י יוצרים ישראלים. (ישנם אתרים נוספים כמובן, ניתן לחפש אותם ברשת)
חפשו משחקים גם באתרי מימון המונים, מי שמוכן לקנות משחק "על הנייר" יכול למצוא אותו במחיר טוב עם תוספות ייחודיות ובעצם לעזור למשחק לצאת אל האור.