מודעות לחשיבה אחרת

מודעות-לחשיבה-אחרת-רחל-סטיקלרו

האם את/ה מודע/ת?

בכדי לענות על השאלה, יש קודם להבין מהי מודעות.

מודעות, משמעותה תשומת לב לקיום של דבר מה, לצד היכולת להכיר – להודות בקיומו. הנטייה האנושית היא לא להכיר – לא להודות בקיום של חלקים שליליים באישיותו, הבאים לידי ביטוי במחשבות, רגשות, צרכים ותשוקות.

זה מדהים אותי בכל פעם מחדש, בתהליכי אימון NLP להיות נוכחת ביכולת האנושית "לא לראות". זה מזכיר לי את 3 הקופים "לא ראיתי, לא שמעתי אז לא אמרתי", ואז ייתכן שהשלילי יעלם מחיי באורח פלא.

לעיתים זה בהחלט יעיל, בעיקר בהתמודדות עם מחשבות שווא וחרדות, שאין להם קשר למציאות.

השאלה היא האם זה תמיד יעיל? כמובן שלא!

אם לא אראה שאני מסכנת את חיים ובריאותי, האם הבריאות לא תיזוק? הנטייה במקרים אלו היא להשתמש במחשבה "לי זה לא יקרה!"

מדוע אנחנו עושים זאת? מדוע בוחרים לא להיות מודעים? אני לא רוצה לדעת, שאני במערכת יחסים הרסנית, אני לא רוצה לדעת ש"נגמרה האהבה", אני לא רוצה לדעת "שרע לי". כי כשאדע זה עלול לכאוב, ואז אצטרך לפעול!, ולעשות זו כבר "עבודה… מאמץ… קושי…." גם אם המחיר הוא ערכי ומוסרי, וגם אם אני משמשת מודל רע לחיקוי לילדיי.

על-פי תפיסתו של פרויד חלקים רבים מהנפש שלנו נמצאים בלא-מודע. בעולם ה-NLP יש שלל כלים להצפת מידע מהלא-מודע למודע, ועדיין את חלקן אנו מעלים למודעות, ואת חלקן לא. כל אלו קשורים לזיכרונות וידע עבר שלנו.

באמצעות כלים של חזרה לעבר וחיבור ללא-מודע, חוויתי מודעות.

זה היה רגע של אושר גדול, מלווה ב"זיקוקים של אור".

בעיניי לדעת ולהבין את הסיבות האמיתיות למחשבה או ורגש או והתנהגות, מאפשר לי צמיחה אישית, ועוצמה פנימית, המאפשרת עצמאות אמיתית.

במילים אחרות, לחיות חיים מתוך שמחה לאושר גדול, יחד עם תחושת חופש המאפשרת לי לפרוץ את הגבולות של עצמי, ולהיות ולעשות יותר.

אז כן, אני מודעת! ואחרי תהליכי חיבור ללא-מודע אני בוחרת: האם כן או לא ליצור שינוי. הבחירה בידייך, מה ואם לדעת, ומה לעשות עם המידע הזה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן