מיז"מ הבית לעסק שלך

תמונה 54

פגשתי את מר יצחק אבשלומוב מחזיק תיק לקידום עסקים והתחדשות עירונית בעיריית ראשון לציון והוגה רעיון מיז"מ לעסקים, ישבתי אתו לשיחה בגובה העיניים.

meizam-flyer-01(1)   תמונה51

מי אתה איציק?
"אני איציק אבשלומוב בן 52 גרוש ואב לשני ילדים. מתגורר בראשון לציון. מנהל חברה בתחום האבטחה כ – 15 שנה. חבר מועצת העיר מזה שנתיים. דרך אגב, לפני שנתיים חגגתי את יום הולדתי ביום הבחירות הוא מוסיף בחיוך . אני אדם בעל שאיפות להזיז דברים למען הציבור בכלל ולמען העסקים בפרט כי אף אחד לא באמת חושב על ציבור בעלי העסקים בארץ. ציבור העסקים מבחינת מודל כלכלי הוא אבן שואבת של המדינה. יש לך עסק – תשלם: ארנונה, חשמל, מים, מסים, מע"מ, שילוט וכל אגרה או מס נוסף שאפשר להטיל. נדמה לפי כמות התשלומים, שציבור בעלי העסקים מחזיק את כל המדינה על הכתפיים הצרות שלו ואני שמתי לעצמי מטרה שבמה שאני יכול אני נלחם למענו"

אז מה אתה מציע?
"אני חושב שאם המודל של התשלום היה כמו בארצות אחרות, מס אזורי שכולל בתוכו את הכול ובגובה סביר, זה היה מועיל הרבה יותר . מקומם אותי, שכל רשות המוקמת בארץ דבר ראשון יוצרת יחידה נרחבת לאכיפה שהופכת מהר מאוד ליחידת גבייה מסועפת. במקום להגיד לציבור בעלי העסקים בואו נעזור לכם לצמוח, בואו נלמד אתכם להרוויח יותר, בואו נאפשר לכם לצמוח ולגדול נתקל ציבור בעלי העסקים ביד קשה אפילו ניתן לומר באגרוף חזק בפנים .תשלמו ותכנסו לחובות עוד לפני שמספיקים להבין איך להרוויח. בעצם היום במדינה שלנו מאיימים כבר בהתחלה במקום לתת לעסק לצמוח ולגדול".

מה עם הפוליטיקאים שבכנסת הם אמורים לדאוג לציבור בעלי העסקים לא?
איציק מחייך ואומר: "גם הפוליטיקאים שמתחייבים לפני הבחירות לדאוג או לחשוב על העסקים שוכחים יום אחרי שהם נבחרים ולצערי יש לי ניסיון אישי בנושא. אני קורא לכל בעלי העסקים בואו נתאגד ונלחם על זכויותינו כי יש לנו רק חובות. במסגרת תפקידי בראשון לציון אני נלחם על גובה הארנונה לעסקים בשאיפה להיות דוגמא לערים אחרות ולמדינה כולה. אני נתקל בהרבה בעלי עסקים קטנים שמעדיפים לעבוד מהבית כי אם הם לוקחים מקום חיצוני העלויות הן גבוהות הרבה יותר מהרווח כמו שכירות , ארנונה, מסים עקיפים וכדומה. והם כל כך מתוסכלים שהם מעדיפים לעבוד בבית. והתסכול רק גובר. התסכול משפיע עליהם ברמה אישית, המשפחתית והכלכלית . הם לא צורכים דברים ולא יוצאים לבילויים וזה משפיע על העסקים הבינוניים שגם הם חווים תסכול, כי לא קונים מהם, הם מביאים את התסכול הביתה וזה משפיע עליהם ברמה האישית, המשפחתית והכלכלית וכך הלאה. המצב הזה מעורר דאגה, לציבור העסקים היום אין כוח של ממש כי הם מפוזרים וטרודים בהישרדות היומיומית של העסק (מתי הם צריכים לשלם מע"מ, מתי יעבור הצ'ק ועוד) , כך שאין להם זמן לבדוק איך להתאחד ולהילחם בדבר הזה שנקרא מסים, זכויות וכדומה. אני מזדהה עם בעלי העסקים כי גם אני מנהל עסק. היום כשעסק פותח את שעריו ,דבר ראשון נלחם על קיומו ועל רישיון לעסק זה יכול לקחת שנים רישיון לעסק אם בכלל. הכול מתנהל לאט והמצב נהיה קשה ובלתי נסבל יותר ויותר".

איך נבחרת לייצג את קידום העסקים בראשון לציון?
"את יודעת איך קיבלתי את תיק העסקים?" שואל אותי איציק פתאום ואני במבוכה עונה לו "לא". איציק ממשיך בשיחה "כשנבחרתי כחבר מועצה לא ביקשתי תיק שיש בו סמכות ביקשתי תיק שמייצר משהו. תיק שיביא איזו בשורה. נכון , שמביא הבשורה לוקח לו הרבה שנים וגם לפעמים נוטשים אותו בדרך והדרך היא קשה אבל זה אפשרי. אם בעלי העסקים יהיו מאחוריי נוכל להביא את הבשורה." הוא מחייך ומוסיף "אני כל יום רץ ברחבי העיר יום אחד אני יוצא לריצה בעיר ורואה עוד שלטים למכירה של בעלי עסקים עוד חנויות ריקות למחרת ניגשתי לראש העיר ושאלתי אותו מה יהיה? הוא ענה לי : 'חשבתי שרק אני רואה את זה' עניתי לו : 'גם אני רואה את זה' ואז הוא שאל אותי מה אני צריך? אמרתי לו שאני רוצה לקדם את העסקים בעיר. הוא ענה לי מה שאתה צריך קיבלת. ראש העיר לא ידע כמה אני צריך ולא בטוח שגם אני ידעתי כמה אני צריך. בימים אלו אני עובד על תוכנית לעזור לעסקים הקטנים בעיר ובכלל.

מה זה מיז"מ ?
כמו שציינתי לעסקים הקטנים אין כוח להתאחד ולדאוג לעצמם. לכן חשבתי ששיתוף שלהם עם גורם או נציג בעירייה יכול לעזור. הרי ידוע שבעלי העסקים מגיעים לעירייה לרוב בגלל חובות כספיים כשהם מתחננים על המשך הישרדותם, לכן אמרתי – העירייה יודעת לקחת והיא צריכה גם לדעת לתת. פניתי ואני פונה לאותם בעלי עסקים שיש להם חלום בעיניים ואנסה לקבץ אותם וביחד ניצור איזו חזית מאוחדת להתכונן לקרב ,לאחד את השורות ותוך כדי לקבל סיוע מהעירייה במה שניתן. אני חושב גם על תוקף ברמה הארצית כלומר בכל עיר ייפתח גוף כמו מיז"מ שבראשו יעמוד נציג שיפתח את שיתוף הפעולה בין בעלי עסקים לעירייה ולמשרד הכלכלה והשלוחות שלו כדי לראות איך מביאים הקלות לעסקים, עידוד חינמי, ידע, הכשרות בעצם כל דבר שיהווה קרקע בטוחה ופורייה עבור העסקים, שיהיה מי שיקשיב לעסקים האלו וייתן להם כלים לצמיחה ושגשוג. הייתה הצעה לרפורמה ברישוי העסקים בכנסת, שבה נאמר שרישוי העסקים יהיה גם מקום לקידום עסקים בין חילופי השלטון ההצעה הזו ירדה מסדר היום. צריך לחזור להצעה הזאת ואפשר להתחיל מהשטח ברמה המקומית ולהגיע לרמה ארצית. מיז"מ זה לא ימין זה לא שמאל זה לא מרכז נהוג היום לקרוא לדברים חברתי אז מיז"מ היא עסקי – חברתי – כלכלי. מדובר בתוכנית הכוללת סיוע ביעוץ ותמיכה בעסקים כי לבד זה קשה יותר וביחד זה כוח. אני רואה במיז"מ קבוצת תמיכה אנחנו נפגשים פעם בשבועיים במבנה השייך לעירייה ללא עלות כדי להקשיב, לשתף ולהתאחד. 'אני לא גור', מוסיף בחיוך 'לצערי אני יודע שאנחנו לא בתקופה טובה האמת מעולם לא היו לנו ממש תקופות ארוכות וטובות בעסקים. הייתה תקופה קצרה טובה בעסקים בשנות ה-60 ושילמנו עליה מחיר כבד בשנות ה-70. לצערי אנחנו עם שלא לוקח דברים בפרופורציות. העולם ספג מכה קשה בעסקים לאחרונה והעולם מבחינתי זה כמו גלגל ענק שבמרכזו ציר מסתובב ככל שאתה קרוב זה מהר וקצר וככל שאתה רחוק זה ארוך וממושך אנחנו בקצה שלו ונרגיש את הפגיעה בסופו של דבר לתקופה ארוכה יותר. זה בדיוק כמו לשאול כשמדליקים את האור לאן נעלם החושך? החושך כאן אני רק רוצה לבשר לבעלי עסקים שאפשר לצבוע את התמונה בצבעים פחות קודרים אם מתכוננים נכון. שנים סייעתי לעסקים בקרבתי בגלל היותי מנהל עסק של ביטחון אני רגיל לבחון את כל התרחישים האפשריים ואת זה אני מביא למיז"מ. מיז"מ יאפשר ויביא את הכלים הנכונים לעסקים ויאפשר לעסקים לפרוץ קדימה. היום אני קורא לעזרה כי העסקים שאני מייצג הם כרגע זעירים, אני קורא לעסקים גדולים יותר שיתנו תמיכה ועזרה.

תכניות לעתיד?
מיז"מ בפריסה ארצית ושיידע גם לכוון איפה כדאי להקים עסק, איזה עסק צריך, בלי מכרזים ובאופן חופשי. שיראה את התשתית של העסקים למען הקהילה בכל אזור ולא רק שהנדל"ן ירוויח. כל עסק חדש שנפתח שהעירייה תעזור לו בפרסום חינם כמו שלטי חוצות למשל. בנימה עירונית ראשון לציון זו עיר של "מצאנו מים" מים זה חיים אז בואו נחייה את העסקים בעיר. אני כבר עובד בימים אלה על הקלה בעלויות. אני מתכנן כשלב ראשון להוציא בקשה לתיקון צו הארנונה בעיר ואם אצטרך בשביל זה להגיע עד למשרד הפנים אני אגיע. אני מעוניין להוזיל את כל הנושא של מסי שילוט, אני רוצה (עדיין לא חשבתי על איך?) להקל על הנושא של רישוי עסקים כי זה חלק מהפחד היומיומי של אנשי עסקים, אני רוצה למצוא פתרון ללא עלות שאנשים שרק חושבים לפתוח עסק יוכלו להתייעץ עם כל הגורמים המתאימים" ומה עם תכניות אישיות?, אני מקשה, הוא רק מחייך חיוך כובש.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן