מחול בסלון- כשהייטק ומחול נפגשים

אישה עומדת ומדברת מול קהל שיושב

מפגש אישי ובלתי אמצעי עם הקהל- שיח על יצירה מחול ומה שבניהם בבתים, בתי אבות, חברות סטארט-אפ ומרכזי אמנות

 

מחול בסלון, פרויקט ביוזמת עמותת הכוריאוגרפים שנועד לקדם את אמנות המחול בקרב הקהל הישראלי ולקרב את יוצרי המחול לקהל באופן ייחודי ובלתי אמצעי נערך במסגרת ציון יום המחול הבינלאומי שחל בסוף חודש אפריל. יום המחול מזוהה עם תאריך לידתו של הרקדן הצרפתי ואחד מחלוצי הבלט ז'אן ג'ורג' נובר. להקות ומרכזי מחול רבים ברחבי העולם נוהגים לציין יום זה בסדנאות, מופעים ושיעורים פתוחים לקהל הרחב.

ארגון המחול הבינלאומי שהוא ארגון גג לכלל סגנונות המחול השונים ייסד את יום המחול הבינלאומי על מנת לקדם את אמנות המחול, להגדיל את המודעות הציבורית ולתת במה למרכזי מחול להציג את עבודותיהם בפני הקהל הרחב ובפני משקיעים ומעניקי חסות.

יום המחול הבינלאומי צוין לראשונה בישראל בשנת 2015 על ידי עמותת הכוריאוגרפים כאשר השנה כאמור התקיים הפרויקט "מחול בסלון" במסגרתו הגיעו יוצרים, חברי עמותת הכוריאוגרפים לבתים בערים, מושבים וקיבוצים, בתי אבות, סטודיואים וחברות והציגו בפני הקהל הרצאה על תהליכי היצירה, על היצירות שלהם ועל עולם המחול בישראל. היוצרים הקרינו קטעי וידאו וניהלו שיח פתוח עם הקהל, מה שיצר מפגש בלתי אמצעי מרגש ואישי.

אחד המפגשים נערך בחברת "למונייד" הבינלאומית העוסקת בתחום הביטוח ויושבת במרכז תל אביב שאירחה את היוצרת אורין יוחנן כבר בפעם השניה השנה. לאחר שפגשו בחברה באורין במסיבת פורים בה העלתה פרפורמנס מול עובדי החברה, הפעם הצטרפה חברת "למונייד" לפרויקט "מחול בסלון" והזמינה את אורין להעביר הרצאה מול עובדי החברה.

 

ההרצאה שנערכה בסלון של אחת הקומות בבניין המשרדים של חברת "למונייד" מול העובדים הצעירים של עולם הייטק היתה בנושא "קווי הדמיון בין יזמים וסטארטפיסטים ליוצרי המחול העצמאי בישראל". ההרצאה התמקדה בשאלה איך עונים על צרכים וחוסרים מסוימים בחברה מרגע הרעיון, דרך התהליך ועד להוצאה של הפרויקט לפועל והתוצר הסופי.

"עובדי סטארט- אפ הם טייפ קאסט של אנשים רעיוניים וכך אני רואה גם את עצמי. אני חושבת על רעיונות ומחפשת פתרונות לבעיות או חוסרים שאני מזהה בחברה. המוח שלי מחפש כל הזמן פתרונות שזה משהו שמאפיין אנשים שעובדים בהייטק ובמיוחד בחברות סטארט אפ. אני כאמנית מזהה ומגיבה לדברים שאני תופסת כבעייתיים בחברה כמו נושאים הקשורים לפמיניזם וחוויה של נשים בחברה הישראלית ובעולם. אני רואה משהו שלדעתי לא עובד נכון ודורש שינוי ומחפשת את הדרך לתקשר את זה החוצה באמצעות היצירה שלי, אם זה על יד קונספט במתי, תיאטרלי או ווקלי" מסיברה אורין יוחנן.

"להעלות מודעות לנושאים שחשובים לי על ידי אמנות דומה מאוד להקמת מיזם- לחשוב על רעיון, להשיג מימון, להבין מי הקהל יעד, בדיקה של הרעיון מול הקהלים, דיוק ושיפור ובסוף ההוצאה לפועל. אני רואה הרבה קווי דמיון אך ישנו גם שוני בא לידי ביטוי בעיקר בתוצר הסופי, בקהל היעד והמשמעות.  הפרויקט "מחול בסלון" הוא פרויקט חשוב ומבורך בעייני כי הוא מאפשר לנו, ליוצרים העצמאים ליצור קשר אישי ובלתי אמצעי עם קהלים שלעיתים פחות מכירים ופחות מחוברים לעולם המחול. אני חווה שתחום המחול נתפס כפריווילגי, מרוחק, מורם מהעם והמפגש הזה בו הקהל יכול להכיר אותנו, לשמוע על פערים ועל קווי

 

דמיון ולהתקרב יכול ליצור גשר בנינו לקהלים חדשים. אני רוצה שאנשים יוכלו ליהנות ממחול, בלי לנתח, בלי להבין הכל. פשוט להתמסר וליהנות מחוויה רגשית, תחושתית ורגעית ולהיסחף", מוסיפה יוחנן.

 

גם היוצרת גליס ליס לקחה חלק בפרויקט והתארחה בבית בקרית טבעון בו הרצתה בפני חבורה של חברים בני 70 שמכירים מאז בית ספר יסודי ואחת לחודש עורכים מפגשים מסוגים שונים. המארחת, מלכה הדרי ראתה את הופעתה של גלית ליס בעבר ומאוד התחברה אליה וליצירתה ואירחה אותה בשמחה למפגש בביתה.

גלית ליס היא יוצרת יוזמת סדנאות גילה בתנועה ואמנות הבמה לנשים בגיל הבוגר, וחוקרת בהן את הווית ההתבגרות והזיקנה דרך הגוף והתנועה. כחלק מהאג'נדה האמנותית והחברתית שלה, היא בוחרת ליצור עם נשים מבוגרות שאינן רקדניות ופועלת ליצירת מרחב אמנותי לנשים בגיל הזה, ולקידום הרעיון של חיים בחברה המאפשרת התפתחות ומימוש עצמי גם בגוף בוגר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן