מופע מחול   שמים ריקים – מעין ליבמן-שרון

רקדנית מחול

יום שישי 24/9 בשעה 11:00 מוזיאון על התפר חיל ההנדסה 4, ירושלים

 

"ירידה חדה במספרן של הציפורים הנפוצות בישראל – דרור הבית, דוכיפת ובולבול, מול גידול דרמטי של המינים הפולשים, מיינה, דררה ותוכי נזירי – כך מצביע מחקר שנערך בטכניון.  בפארק הירקון בת"א שם החלה בסוף המאה העשרים פלישה של ציפורים – לא ניתן היום לצפות במינים מקומיים. ב- 15 השנים האחרונות נרשם גידול של 843% לציפור מסוג מיינה וגידול של 250%  לציפור הפולשת, דררה. עורכי המחקר, פרופ' משנה אסף שוורץ וד"ר אגט קוליאוני מזהירים כי לתהליך יש השלכות עתידיות שליליות על המערכת האקולוגית בישראל ויש חשיבות לייצר ממשק לעצירת התפשטותם של המינים הפולשים. המחקר מבוסס על סקר ספירת הציפורים, ניטור ארוך טווח ברמת הנדיב וסקרים ומחקרים בפארק הירקון בת"א ונעשה בשיתוף רשות הטבע והגנים. מאמר על המחקר מתפרסם בכתב העת Conservation Biology".

העבודה נוצרה במסגרת תכנית Jerusalem Exchange בין מחול שלם ל Zagreb Dance Center במרכז המחול בזאגרב, בקרואטיה, במסגרת רזידנסי בפברואר 2020.

 

 

היכחדות ובדידות במאה ה- 21, משבר האקלים והפער בין מציאות לפנטזיה, הם חלק משורת נושאים שמפעילים את הכוריאוגרפית הירושלמית מעין ליבמן-שרון בשנים האחרונות. מעין יוצרת שיתופי פעולה עם אמנים ממדיות שונות, מדענים ואנשי רוח, שקיבלו ביטוי בפרויקטים מגוונים גם בחללים לא קונבנציונליים.

מעין ליבמן-שרון, כוריאוגרפית, ירושלמית, חברה בעמותת הכוריאוגרפים. בעלת תואר מוסמך M.Mus במחול בהתמחות בכוריאוגרפיה מהאקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים, B.Dance של האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים ותואר ראשון בריפוי בעיסוק.

מעלה יצירותיה בפסטיבלים, מוזיאונים וגלריות בארץ ובחו"ל ביניהם: פסטיבל ישראל,  'שבוע המחול הבינלאומי' של מרכז מחול שלם, פסטיבל 'אינטימדאנס', פסטיבל 'בין שמים לארץ' , '80 בריבוע' סוזן דלל, 'מקודשת' עונת התרבות בירושלים,  פסטיבל 'מיפו עד אגריפס', פסטיבל 'ארנבת מרץ' בכלים, 'זירת מחול' הזירה הבין תחומית,  טקס חלוקת הפרסים דן דוד, ובמוזיאון מוסקבה, מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, מוזיאון היכל שלמה ועוד.

 

*המופע מתאים לילדים מגיל 5.

 

כוריאוגרפיה:  מעין ליבמן-שרון

רקדניות: מאיה פופובה

מוזיקה: בועז בנטור

 

להזמנת כרטיסים: https://pay.tranzila.com/mot

 

קישור לעמוד VIMEO של היוצר: https://vimeo.com/user52922713

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן