מופעי מחול מאי 2022

רקדני מחול

בלילה אני כולם- שקד מוכיח

 

חמישי, 12.5 בשעה 20:00 תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב

הביוגרפיות מיצו את עצמן, ואנחנו חייבים להמשיך. להיחלץ מהסבך הפוליטי של הזהות כדי להמריא למימד אחר,שבו אני- כולם. מופע מחווה לתחושת המשותף.

היצירה מבוצעת ע"י קאסט המורכב מאנשים עם זהויות מגוונות (מבחינה גילאית, מגדרית, עדתית, תרבותית וכו'). המחול משמש עבורנו כדרך להתחבר ולגלות מימדים משותפים עמוקים יותר מהזהות החיצונית. היצירה שואלת מהי תנועה משותפת? איך כלל הנוכחים בחדר יכולים לחוש יחד גם בלי לעשות התאמות ולהידמות זה לזה? איך אפשר לשמוט את הנרטיב של ההיסטוריה הפרטית ככזו שממסגרת זהות סובייקטיבית לעבר מימד מופשט וקולקטיבי בו אני-כולם? היצירה עלתה בבכורה במסגרת פרויקט הרמת מסך 2021.

 

שקד מוכיח, כוריאוגרפית, רקדנית, מנהלת אמנותית של הסדנא לאמנות ברמת אליהו. יצירותיה עלו בפרויקט הרמת מסך, פסטיבל עכו, אינטימדאנס, ארנבת מרץ ועוד. בוגרת התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה בכלים. בעבודותיה היא יוצרת כוריאוגרפיה למפגש אנושי, ומפתחת מנגנונים ואסטרטגיות לטשטוש פערים חברתיים ומעמדות. היא מבקשת למצוא בגוף הרוקד פוטנציאל להתעלות משותפת.

כוריאוגרפיה: שקד מוכיח.

פרפורמרים:  עומר עוזיאל, גיא-תמר לוי, וונינה לו, סמרת היילו, אלה קידר-גרינברג.

תלבושות:  קים טייטבלאום

תאורה:  רותם אלרואי

ניהול חזרות והצגה:  מיכאל ילון

מוזיקה: יונתן קורן

ייעוץ סצנוגרפי: זוהר שואף

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://tmu-na.org.il/?CategoryID=221&ArticleID=5419

 

בואו תשכבו- נעה דר ומיכל סממה

 

חמישי, 12.5 בשעה 21:00,  יום שישי, 13.5 בשעה 14:00

סטודיו קבוצת מחול נעה דר, רחוב לסקוב 13, תל אביב

 

המופע נע בין חווית הגוף הסובייקטיבית, האישית ואינטימית, לבין האופן בו אותו גוף נתפס ומטופל במרחבים הרפואיים ובירוקרטיים – כאובייקט פלסטי אחיד, מפוצל לאיברים, מאובחן ומקוטלג . ׳בואו תשכבו׳ מזמין את הקהל לנוע בחלל שמשנה צורות ונקודות מבט, מהסטודיו למעבדה, מהביוגרפיה לדו"ח הרפואי, מהמטופלת למטפלת, מיכולת – לאין אונים, ממציאות לפנטזיה.

נעה דר, כוריאוגרפית ורקדנית. יצירותיה הוזמנו ע"י הפסטיבלים המרכזיים בישראל והוצגו בבמות בין לאומיות רבות ברחבי העולם. בין הפרסים בהם זכתה נמצאים פרס רוזנבלום עת"א-יפו, פרס היצירה של משרד התרבות ופרס לנדאו מטעם מפעל הפיס. רוב עבודותיה נוצרו במסגרת 'קבוצת מחול נעה דר' שהקימה ב 1993, תוך שיתוף פעולה עם אמנים ואמניות משדות יצירה שונים. 

 

מיכל סממה, יוצרת בתווך שבין מחול לפרפורמנס ולאמנות פלסטית. עבודותיה, מרביתן תלויות מקום, נעות בין חללי הבמה, הגלריה והמרחב הציבורי.

טקסט: מיכל סממה

יוצר פס קול: אלעד שניידרמן

עיצוב אובייקטים ותאורה: יאיר ורדי

ניהול הפקה: כרמל הרטמן

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://eventbuzz.co.il/lp/event/bou5

 

 

דרך גוף בכפר המחול

 

שבת, 14/5 החל מ 10:00 ועד 22:30  בכפר המחול הבינלאומי בגעתון 

 

הגיעו מוקדם לסיור אל מאחורי הקלעים רגע לפני המופע קליידוסקופ. בחרו מבין מגוון סדנאות ופעילויות. לקראת ערב נתאסף, נתחבר, בשיח עם מוזיקה חיה ואלקטרונית – נרקוד.

 

הפסטיבל מתקיים זו שנה #6 בכפר המחול, נבנה תוך שיתוף פעולה עם מוזיקאים, מנחים ויוצרים, להקת המחול הקיבוצית שתופיע בפנינו באולם הבית שלה, הפאב של קיבוץ געתון, ומתקיים במסגרת אירועי ים של גליל מערבי.

טריט יצירתי – בו הגוף הוא מורה הדרך.  מתאים האוהבים לזוז ובכל גיל . בין הסדנאות : מחול עכשווי ורפרטואר, חוויה בתנועה, מדיקל טאי צ'י, ריקוד אפריקאי, אימפרוביזציה ועוד.

  

10:00 סיור אל מאחורי הקלעים (כולל צפיה בחזרה וסיור במבנה ההסטורי)

11:00 המופע קליידוסקופ – מאת רמי באר וסו ג’ון קים, עם להקת המחול הקיבוצית

 

12:30 חוויה של תנועה – סדנאות לכולם עם רקדני להקת המחול

12:30 מחול מודרני ורפרטואר – סדנה עם רקדני להקת המחול

 

13:45 מדיקל טאי צ`יגונג – עם גד לוי גולן

14:00 ריקוד חופשי – מסיבה עם DJ יובל דרור

 

16:00 Playful אימפרוביזציה רב תחומית – סדנה עם מיכל מזר

16:00 ריקוד אפריקאי – סדנה עם רינת לנגלי בליווי מתופפים

  

17:30 העונג לזוזזזזזז – נתאסף נתחבר, למסע מאולתר קשוב, לתנועה אחד לשניה למקום ולצליל עם עירד מצליח בתנועה, דירק קונש – קול צליל וחצוצרה, איגור יורובסקי, שירן ענתבי – פאטנם וכלי הקשה.

 

19:30 סט אלקטרוני לייב ודידג'רידו – עם ערן הולנדר

 

כרטיס מלא כולל כניסה לכל המופעים, הסדנאות והריקודים, כולל ארוחות על בסיס טבעוני ושתיה חמה.

אתר הפסטיבל  festival.bodyways.org רכישת כרטיסים באתר  או בטלפון 052-8856409

 

 

שביל התחיה- לילך פנינה ליבנה

 

רביעי, 18.5 בשעה 20:00 גלריית LILACH PNINA LIVNE, רחוב דרור 7, יפו. הופעה נוספת ב 1.6.

 

יש הכל בעולם,יש טוב ויש רע. יש רגעים בהם אתה מתרסק ומשוכנע שזה הסוף, שאין תחתית יותר עמוקה מהמקום בו אתה נמצא. בנקודה הזאת יש שתי אפשרויות: לוותר וליפול יותר או להלחם ולא לוותר.

"קוראים לי דור ואני מכור נקי מסמים. במהלך השנים האחרונות כתבתי עשרות שירים. הייתי במצבים שבהם הנפש לא יכלה לשאת את עצמה יותר והגוף ממש צעק מהנשמה. סבלתי סבל בלתי נסבל. בעזרת הכתיבה נאחזתי בשפיות. המילים הצילו אותי גם שלא הייתי מודע להן.עברתי מסע .המשפחה שלי עברה מסע ביחד איתי.לפעמים ראיתי את האור בקצה המנהרה.לפעמים מצאתי תקווה ותפילה. לפני כמה חודשים פניתי לאחותי הכוריאוגרפית לילך, כאילו אלהים דיבר מתוכי, להציע לה שנעלה מופע ביחד.תוך כדי העבודה על המופע הלא יאומן הזה מבחינתי, הבנתי את החיבור האמיתי והמדוייק בין הגוף והנפש, של ההוויה שלנו כבני אדם בעולם לא פשוט אך מופלא, של העוצמה בחיבור בין המילה לתנועה. זה מופתי מבחינתי.האומנות מביעה בכל רמ״ח איבריה את המסע שעברתי. את הכאב, הזעקה, התקווה, את אלוהים ומציאת משמעות בקיים.האומנות מביעה את שביל התחייה שלי".

 

לילך פנינה ליבנה, היא אמנית וכוריאוגרפית העוסקת בתפילה אל המופשט, הגבול בין דת לאמנות, כוריאוגרפיה כאפשרות ליצור פילוסופיה. מפתחת מחקר-מופע העוסק בחיפוש אחר תודעה א-דימויית Non-Image  שהוצג בביאנלה לאמנות בסידני, בפסטיבל המחול הבינלאומי בווינה Impulstanz  במרכז לאמנות עכשווית CCA ועוד.

 

כוריאוגרפיה: לילך פנינה ליבנה ודור ליבנה.

רקדניות: מיצ'ירו שין, נועה קלר, חן חפץ, מאיה שוורץ, לילך פנינה ליבנה ודור ליבנה.

מילים ולחן: דור ליבנה

ליווי אמנוצי: טל מיכאל הרינג

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://eventbuzz.co.il/lp/event/shvilhathiya

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן