מופעי מחול יוני 2022

רקדני מחול

עד לאן Hasta Donde ?  – שרון פרידמן

יום שלישי 31.5 בשעה 20:30 אולם הפרסה 4 מחול שלם- הפרסה 3 ירושלים

 

יצירה לשני רקדנים המבוססת על Practice INA טכניקה לתרגול קונטקט, בבסיסה עומד הרצון לענות לצורך של כל אחד מהרקדנים בחיפושו אחר קצה גבול היכולת כחלק ממסע התפתחות אישי של כל גוף הנע בין שחרור ושליטה. בו בזמן, מחפשים הרקדנים אחר התשובה לשאלה עד לאן? אפשר להגיע בדרך למיצוי היכולות לנוע ולפעול כגוף אחד.

 

שרון פרידמן  כוריאוגרף ויוצר עצמאי , החל דרכו כרקדן בין השנים 2005-2009 בלהקת עידו תדמור, לאחר מכן הצטרף ללהקות המחול הקיבוצית וורטיגו שם נחשף לראשונה לטכניקת הקונטקט אמפרוביזציה. במקביל שיתף פעולה עם הכוראוגרפים רונית זיו, עמנואל גת ועוד. בעשור האחרון עוסק שרון בחקירת איכויות מגע בשדה הקונטקט אימפרוביזציה ומפתח את טכניקת  Practice INA שנולדה מתוך הצורך לפתח כלי ליצירה כוראוגרפית המתמקד במעבר בין אלתור ויצירה, מחקר זה מהווה בסיס ליצירתו בעבר וכן ליצירתו העכשווית. עמודי התווך בעבודתו של שרון הם שפת הקונטקט – קשר ומגע, המימד האנושי חברתי של המחול ושבירת החומה הרביעית, חיפוש אחר דרכים חדשות להתחבר לקהל, שילובו ביצירה והפיכת המחול לחוויה אישית עבור כל אחד.

בשנה האחרונה, עם ביסוסו של הפרוייקט העצמאי של שרון בישראל ,שרון משתף פעולה עם הרקדנים תומר נבות ונועם בן ישראל ועם היוצרת תמר מייזליש איתם הוא מפתח את סדנאות.

 

כוריאוגרפיה: שרון פרידמן

רקדניות:  תומר נבות ונועם בן ישראל

תלבושות:  mezzo-ענבל בן זקן וhed mayner

ניהול הצגה: תמר מייזליש

מוזיקה: לואיז מיגל קובו

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://bit.ly/3FIrRhy

 

תכף נעשה המון אהבה –  דפי אלטבב

יום שלישי 31.5  בשעה 21:15  ויום רביעי 1.6 בשעה 20:15  CCA גלריה ע"ש רחל וישראל פולק. רחוב צדוק הכהן 2א', תל אביב

 

יצירת מחול באורך מלא לשני גברים מנקודת מבט של אישה.

“תכף ניסע רחוק מפה; תכף יהיה לנו בית עם גינה; תכף נמצא עבודה חדשה”. כל אותם משפטים (ועוד הרבה) שאנחנו אומרים לעצמנו כדי לשפר את ההווה, כדי שיהיה לנו על מה להישען; על אותן תכניות לעתיד שאפשר לפנטז כדי לשרוד את המציאות שבה אנחנו חיים. דרך אותן פנטזיות, אנחנו מבינים איפה כל אחד מהמשתתפים ,היה רוצה להיות. דרכם, נחשפת הביוגרפיה של כל אחד מהם: אחד רוסי, אחד דתל"ש, אחד רוצה לרקוד בלהקה, אחד רוצה ללמוד שפות, אחד רוצה להגיד את מה שיש לו על הלב, אחד רוצה לכבוש את ניו יורק. על החברות שביניהם, הדימויים אותם הם ניכסו לעצמם במהלך השנים על מה נחשב להיות גבר בעיניהם ומה חבוי עמוק מתחת למעטפת הגברית.

 

 

דפי אלטבב זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול  לשנים 2012, 2013 2016 וזוכת פרס ביצוע ליצירה ITS NOW.ITS NEVER  לשנת 2018. זוכת פרס רוזנבלום לשנת 2014 על היותה יוצרת מבטיחה. בוגרת בית הספר לאמנויות המחול של מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון B.Ed. ותעודת הוראה בהתמחות קומפוזיציה וכתב תנועה. יוצרת במחול משנת 2005. החלה את דרכה ב"גוונים במחול", "אינטימדאנס" ו"הרמת מסך". מופיעה ברחבי העולם עם יצירותיה ומעבירה סדנאות אמן. בקיץ אשתקד הוזמנה ליצור יצירה מקורית עבור פסטיבל המחול ADF בארה“ב. מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של "קבוצת המחול דפי אלטבב" יחד עם ניני (ניצן) משה, שותפה האמנותי ליצירה ולחיים. אלטבב נתמכת על ידי המחלקה למחול במנהל תרבות, משרד החוץ, עיריית תל אביב וקרן יהושע רבינוביץ. בחודשים אוגוסט- דצמבר לימדה אלטבב סמסטר באוניברסיטת אמורי מטעם הisraeli Institute ויצרה עבודה חדשה עבור הלהקה המקומית.

 

כוריאוגרפיה: דפי אלטבב

שותף ליצירה: ניני משה

רקדנים שותפים: יענקל'ה פילצר , אילן גולובוביץ

ליווי אמנותי: נאווה צוקרמן

מוסיקה: 1993 Pavarotti Verdi La Traviata – Brindisi, Nills Frahm-my friend forest , לווי אותי-שי צברי

 

לינק לרכישת כרטיסים:  https://eventbuzz.co.il/lp/event/jffpe

 

 

 

בכורה

 

– ?when r u coming back home דפי אלטבב

יום רביעי 1.6 בשעה 19:00 CCA גלריה ע"ש רחל וישראל פולק. רחוב צדוק הכהן 2א', תל אביב

 

בשנתיים האחרונות, הבית הפיזי הפך להיות מרכז חיינו. עבדנו בו, התבודדנו בו, הסתתרנו בו, רבנו, צעקנו, צחקנו.  לפעמים שכחנו שאפשר רגע לחזור אלינו. אל הבית הפרטי שלנו,

אל גופינו. התרחקנו ממנו, חזרנו אליו, נזכרנו שהוא מכיל הכל בתוכו ושלאן שנלך, הוא איתנו, תיבת תהודה של תחושות ,רגשות, זכרונות. בשיתוף פעולה מרתק עם ארבעה רקדנים, בארבע מדינות שונות, כל אחד בביתו, ניסינו להבין את הקשר בין הבית בו אנחנו גרים בין ארבע קירות לבית/להיכל שהוא גופנו.

שאלנו שאלות, סיירנו עם המצלמה איש ואישה בביתו של האחר/ת, מנסים ללמוד ולהכיר אחת את השניה דרך החדרים השונים, ההרגלים, הכמיהות ניסינו להבין למה כל אחד מאיתנו מתגעגע בתקופה שכל אחד ואחת בביתו.

 

דפי אלטבב זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול  לשנים 2012, 2013 2016 וזוכת פרס ביצוע ליצירה ITS NOW.ITS NEVER  לשנת 2018. זוכת פרס רוזנבלום לשנת 2014 על היותה יוצרת מבטיחה. בוגרת בית הספר לאמנויות המחול של מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון B.Ed. ותעודת הוראה בהתמחות קומפוזיציה וכתב תנועה. יוצרת במחול משנת 2005. החלה את דרכה ב"גוונים במחול", "אינטימדאנס" ו"הרמת מסך". מופיעה ברחבי העולם עם יצירותיה ומעבירה סדנאות אמן. בקיץ אשתקד הוזמנה ליצור יצירה מקורית עבור פסטיבל המחול ADF בארה“ב. מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של "קבוצת המחול דפי אלטבב" יחד עם ניני (ניצן) משה, שותפה האמנותי ליצירה ולחיים. אלטבב נתמכת על ידי המחלקה למחול במנהל תרבות, משרד החוץ, עיריית תל אביב וקרן יהושע רבינוביץ. בחודשים אוגוסט- דצמבר לימדה אלטבב סמסטר באוניברסיטת אמורי מטעם הisraeli Institute ויצרה עבודה חדשה עבור הלהקה המקומית.

 

כוריאוגרפיה: דפי אלטבב

רקדנים שותפים: לונדון ברייסון, קאן וואנג, מאיה לליברטה, סטיבן ג'יימס רודריגז ולז

צילום: ניני משה

מוזיקה: יואב אילן

הפקה: לונדון בריסון

קשרי חוץ: קטרינה וסיליאדיס

הפקה: שרית אדרי

נראות דיגיטלית: לטיסיה בולו

 

לינק לרכישת כרטיסים:  https://eventbuzz.co.il/lp/event/dznsd

 

 

מופע חי- בושמת נוסן

רביעי 1.6 ויום חמישי 2.6 בשעה 20:00 סוזן דלל, אולם סוזי (בניין בת שבע) , יחיאלי 6, תל אביב.

 

היצירה ׳מופע חי׳ מתארת עולם עתידני שבו מתרחש תהליך הכחדה ביולוגי של האמנות. הריקוד, כמו אורגניזם ייחודי ויפה בטבע, מצוי במאבק הישרדות, נודד ומשתנה כמין בסכנת הכחדה, מחפש מקום להיות.

 

בשמת נוסן יוצרת מחול עכשווי המציגה בארץ ובעולם. ביצירותיה היא נמשכת ללא טבעי, למוגזם ולמסוגנן ושואבת השראה מסרטי מדע בדיוני וקומיקס ומאמנות סוריאליסטית. עבודותיה הוצגו בין היתר ב׳הרמת מסך׳, ׳חשיפה בינלאומית׳, ׳פסטיבל צוללן׳ ובפסטיבלי מחול בינלאומיים באירופה וארה״ב. רקדנית לשעבר בלהקת המחול בת שבע ולהקת המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק, מנהלת אומנותית של התוכנית להכשרת מורי גאגא, זוכת פרס רמקו לאמן מבטיח 2005, זוכת מלגות ומענקים מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל, קרן רבינוביץ׳ ומפעל הפיס.

 

כוריאוגרפיה:  בשמת נוסן

רקדניות:   תמר אבן חן, גון בירן, עמית טינה, ביאטריס לאריבה ושי קוקוי,

תלבושות:  גון בירן

ניהול הצגה:  נןעה למברסקי

מוזיקה: מתן דסקל ובשמת נוסן

 

לינק לרכישת כרטיסים:   

מופע 1: https://www.eventer.co.il/aliveshow

מופע 2: https://www.eventer.co.il/aliveshow2

 

 

ואף על פי כן – דפי אלטבב 7 YEARS IN BETWEEN

יום רביעי 1.6 בשעה 19:45 CCA גלריה ע"ש רחל וישראל פולק. רחוב צדוק הכהן 2א', תל אביב

 

ערב משותף ליוצרות דפי אלטבב ואוליביה קורט מסה. זו השנה העשירית לשיתוף הפעולה בין דפי אלטבב ואוליביה קורט מסה.

בשנת 2012 יצרה אלטבב את הדואט ואף על פי כן במסגרת הרמת מסך ,עבור ובשיתוף הפרפורמרים אוליביה קורט מסה ויוחאי גנתון. יצירה זו הופיעה עשרות פעמים בארץ ובכל העולם ועדיין מופיעה. בשנת 2019 יצרה אוליביה קורט מסה את יצירתה I CARRY YOU HOLD גם כן במסגרת הרמת מסך בה היא רוקדת לצד יוחאי גנתון.

שני דואטים, משתי נקודות מבט של שתי נשים, על מערכות יחסים.

 

"ואף על פי כן"

ועל אף האתגר, ההרהור, השגרה | אני בוחרת בכך בכל יום מחדש | כאילו זו הייתה הפעם הראשונה.

כוריאוגרפיה:  דפי אלטבב

רקדנים שותפים ליצירה: אוליביה קורט מסה ויוחאי גנתון

תלבושות:  רון גלייט

תאורה:  אורי מורג

מוזיקה: מיקי פטיש, ניקו הפקנשייד,רותם בר אור

 

 

I CARRY, YOU HOLD""

במרחב בלתי מתפשר של פעולות פיזיות, מערכת יחסים בין אישה לגבר, עוברת ניעור, עירבוב ובדיקה מחדש, אין ניצחון או ההפסד. אין היררכיה.

כוריאוגרפיה: אוליביה קורט מסה

שותף ליצירה: יוחאי גינתון

רקדנים: אוליביה קורט מסה, יוחאי גינתון

עיצוב סאונד: רואי חסון

תלבושות: מפעל 54

 

דפי אלטבב זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול  לשנים 2012, 2013 2016 וזוכת פרס ביצוע ליצירה ITS NOW.ITS NEVER  לשנת 2018. זוכת פרס רוזנבלום לשנת 2014 על היותה יוצרת מבטיחה. בוגרת בית הספר לאמנויות המחול של מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון B.Ed. ותעודת הוראה בהתמחות קומפוזיציה וכתב תנועה. יוצרת במחול משנת 2005. החלה את דרכה ב"גוונים במחול", "אינטימדאנס" ו"הרמת מסך". מופיעה ברחבי העולם עם יצירותיה ומעבירה סדנאות אמן. בקיץ אשתקד הוזמנה ליצור יצירה מקורית עבור פסטיבל המחול ADF בארה“ב. מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של "קבוצת המחול דפי אלטבב" יחד עם ניני (ניצן) משה, שותפה האמנותי ליצירה ולחיים. אלטבב נתמכת על ידי המחלקה למחול במנהל תרבות, משרד החוץ, עיריית תל אביב וקרן

 

 

יהושע רבינוביץ. בחודשים אוגוסט- דצמבר לימדה אלטבב סמסטר באוניברסיטת אמורי מטעם הisraeli Institute ויצרה עבודה חדשה עבור הלהקה המקומית.

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://www.cca.org.il/

 

 

SOLANGE– דנה מרכוס

יום חמישי 2.6 בשעה 20:30 מתחם הפרסה. הפרסה 3, ירושלים.

 

SOLANGE היא דמות המתפרקת ונבנית, נתמכת ותומכת  היא מוגבלת, מגבילה, נעה בין פנטזיה, נוסטלגיה והתמודדות עם הכאן ועכשיו.

כמהה לרקוד את החיים כמו שהיו, אך נאלצת להתמסר לשינויים שקורים בגוף.

העבודה נוצרה בתמיכת הקרן ליוצרים עצמאיים מטעם משרד התרבות והספורט ובתמיכתו של סטודיו נעים.

 

דנה מרכוס כוריאוגרפית, רקדנית, מורה ומנהלת אומנותית.  זוכת פרס שר התרבות והספורט לכוריאוגרפים בראשית דרכם לשנת 2021. בוגרת מגמת המחול של תיכון הרצוג כפר סבא, הסדנה להכשרת רקדנים של קיבוץ געתון והתכונית להכשרת רקדנים של להקת

 

ורטיגו. כרקדנית עבדה עם כוריאוגרפים שונים וביניהם; קלי איאש, סאלי אן פרידלנד, שרון פירדמן, סאלין באומגרטנר ועוד.. משנת 2017 החלה ליצור את עבודותיה באופן עצמאי ועבור פסטיבלים ובמות שונות בארץ ובעולם, ביניהן: פסטיבל גוונים במחול, פסטיבל הרמת מסך, פסטיבל מיפו עד אגריפס, תחרות לכוריאוגרפיה CICC בקופנהגן, פסטיבל Diversia שברוסיה, תחרות לכוריאוגרפיה DANCELAB במקדוניה, ועוד..

במקביל ליצירתה דנה אוצרת ומנהלת אומנותית את אירועי "בלנדר" שהתקיימו בבסקולה, היא מלמדת מחול עכשווי, קונטקט ופילאטיס.

יצירותיה של דנה בוחנות בכל פעם יחסים בין דימויים ואנשים באופנים שונים. הן מאופיינות בעיקרו של מחקרה התנועתי המתבסס על שפת הקונטקט והפרטנריג ועוסק בבחינת משמעות משקל הגוף, כיוון התנועה והמהירות שלה כשזזים יחד ואיך בא לידי ביטוי הזיכרון של הגוף האחר על היחיד כשהוא נע לבד.

 

כוריאוגרפיה: דנה מרכוס

רקדנים: דור פרנק, שמואל חלפון ודנה מרכוס

עריכה מוסיקלית: איתן בלכטר

סטיילינג תלבושות: יוגב בלום

ניהול חזרות והצגה: דנה שובל

עיצוב תאורה: עומר שייזף

 

לינק לרכישת כרטיסים: https://jerusalemarts.co.il/solange/

 

תוף לאינסוף – רחל בנגורה – טרום בכורה

היצירה זכתה בקרן ליוצרים עצמאיים ותועלה בכל רחבי הארץ

 

יום שלישי 9.6 בשעה 20:30 סוזן דלל רח' יחיאלי 5 תל אביב

 

סיפור אישי של היוצרת אשר מתוך בעיות, מאבקים, מלחמות פנימיות ותסכול מגלה לפתע את התוף. שהוא כלי של עוצמה שהנגינה עליו היא שלמות מתמטית ודיוק,

התוף הופך לנושא החיים והמוליך גילוי, הארות וכוחות-על שעוברים דרכה כמו דרך צינור ושוטפים את היקום סביבה באיכויות בריאה ויופי. בו זמנית היכולת להתחבר לנצח ולהמשיך עצמנו בני האנוש במעגל החיים. ביצירה משובצים ומולחנים קטעים מתוך ספר הזוהר.

 

אמנית רב תחומית בתיפוף וריקוד מערב אפריקאי, הפכה למתופפת ב- 1988, למדה תיפוף וריקוד אפריקאי בלונדון, בבית ספר אודזידו ובארגון "שנים עשר השבטים של ישראל". בתקופה זו הופיעה בריקוד אפריקאי במופעים של מוסיקאים ממערב אפריקה כמו איוב אוגדה, אס אי רוג'י, דויד אולאדוני , רגי פארמר, ועוד. ב-1998 שהתה ולמדה בגמביה שבמערב אפריקה במתחם להקת הבלט האפריקאי פאטאלה, שם הכירה את בן זוגה המאסטר האפריקאי. בשנת 2000 עברו השניים לארץ והתיישבו בפרדס חנה – כרכור כאן הקימו את להקת בנגורה. ככוריאוגרפית יצרה רחל עד היום כ-12 עבודות מחול שונות בנושא הבלט האפריקאי, יצירות שהועלו על במות כמו ענבל, סוזן דלל והיכלי תרבות ברחבי הארץ, היצירות מבטאות את אהבתה לאפריקה וניזונות מהידע הרחב שלה ושל בן זוגה-סבולה בנגורה. השניים מנהלים להקת רקדנים ומתופפים הפועלת בישראל מזה 19 שנה, מאמנים, יוצרים ומלמדים יחד במרחב הכפרי שלהם בכרכור. בשנת 2018 הפכה רחל לחברה בעמותת הכוריאוגרפים.

 

כוריאוגרפיה: רחל בנגורה

רקדניות:  מלי מזל, מיכל ישראלסתם, יובל רזון, ליטל נתנזון, נטע כהן נגאוקר

תלבושות:  רחל בנגורה , נאני

תאורה:  תכנית רחל בנגורה, תאורן עדיין לא ידוע

ניהול הצגה:  שירלי אושר

מוזיקה: רחל בנגורה, סבולה בנגורה

 

לינק לרכישת כרטיטים :      https://bit.ly/3kTjYMY

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן