מופעי מחול אוגוסט 2022

רקדנית מחול קופצת

קראש + טניס עם איזדורה בשמים

יום חמישי 4/8 וביום רביעי 10/8 בשעה 21:00 החנות תל גיבורים 5 ת"א.

 

"קראש – טניס בשמיים עם איזדורה" + אמן אורח הלל קוגן : שלושה מופעים קצרים שונים בערב אחד. קראש – נמרוד פריד, יוצר מחול בינלאומי בישראל ובעולם, מפגיש את מאמי שימאזאקי , רקדנית יוצרת יפנית נפלאה, שחיה בישראל שנים רבות ורקדה כסולנית בלהקת בת-שבע, עם שרון עטר – מוסיקאית/ מתופפת , פורצת. עבודתם המשותפת מייצרת התנגשות בין תרבויות וסגנונות מחול שונים שהופכת להרמוניה, תוך כדי יצירת שפה תנועתית אותנטית וחוויה בימתית מרגשת – בדיאלוג מפתיע בין מוסיקה חיה, ריקוד, דיבור, ושירה. ״ טניס בשמיים עם איזדורה״ – משחק הטניס ומאבקה הבלתי מתפשר של שחקנית הטניס לניצחון כדימוי למלחמת ההישרדות שלנו כאן ועכשיו. לתקוף, להגן, להפסיד ולנצח- מהאישי והאינטימי לפוליטי והחברתי. עם סאונד אותנטי ממגרש הטניס בשילוב עם מוסיקת נשמה. הומאז׳ לאיזדורה דנקן – חלוצת המחול המודרני והרקדנית הראשונה שהופיעה יחפה.

נמרוד פריד/להקת תמי מארחים את הלל קוגן בסולו הנפלא שלו –  'תנועה מגונה' – יצירה שהיא מחווה לפינה באוש אשר נוצרה בגרסתה המקורית ב'הרמת מסך' 2011. 

 

נמרוד פריד יצירתו מוכרת כמיזוג מרתק של מדיומים אמנותיים, בשפה תנועתית אותנטית, שייחודית לו, בעלת ערכים אסתטיים גבוהים שמעניקה חוויה מרגשת לקהל – תיאטרון מחול עכשווי, נלהב, יוצא דופן, אמיץ ולא מתפשר. יצירתו עוסקת גם במחול במרחב הציבורי- במרחבים אורבניים ובטבע. כ 10 שנים חי בעיר ניו יורק – הופיע עם להקתה של KEI TAKEI ויצר עצמאית. ממייסדי עמותת הכוריאוגרפים. יזם וניהל אמנותית את פרויקט "על חבל דק" בבית תמי, מרכז תרבות לקהילה לב תל אביב. ואת פרויקט "קו אדום" במוזיאון ת״א לאמנות מודרנית. הקים את להקתו נמרוד פריד/להקת תמי כזוכה מענק קרן משפחת שטינמץ , פרס דו אמן – תיאטרון הבימה ומענקים ופרסים נוספים. הופעות ברחבי העולם, בחמש יבשות : אוסטרליה- יפן, ארה״ב, דרום אפריקה, הודו, סין, סינגפור, אירופה- גרמניה, פולין, יוון, איטליה, קרואטיה, רומניה, קפריסין ועוד. ובישראל – פסטיבל ישראל, ובעשרות פסטיבלים וישובים בישראל. מרצה בכיר באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. בעל MA אוניברסיטת קולומביה. יצר עבור להקות מחול בעולם.

 

כוריאוגרפיה: נמרוד פריד

רקדניות: מאמי שימזקי , שרון עטר , הלל קוגן

תלבושות: גניפר קים , עומרי דויד בן אבי , מאמי שימזאקי

תאורה: אמיר קסטרו

ניהול הצגה: תמר בר ניב _

מוזיקה: מוסיקה חיה ומקורית, תופים וגיטרה: שרון עטר, מוסיקה: – 20syl – Game set & match


Radiohead – Good Evening Mrs Magpie [Modeselektor RMX] David Bowie – Station To

 

 Station
Funkadelic – Maggot Brai
 | עורך מוסיקלי: הראל צמח.

 

 

לרכישת כרטיסים

 

 

מופע בכורה- ב"סופו של דבר, זה אני"– דפי אלטבב

יום שני 8/8 בשעה 21:00 אולם זהבה- מרכז סוזן דלל ת"א יפו

"הדברים היפים באמת 

אינם מתהלכים בחוץ

לפעמים הם קורים בחדר,

כאשר הדלתות נעולות וגם התריסים מוגפים…"(דליה רביקוביץ)

 

מעל 10 שנים חוקרת אלטבב את מערכת היחסים הזוגית ביצירותיה, כמו מנסה להבין איך היא מתקיימת, איך משפיעות עליה השנים ומה המפתח להצלחתה. אף פעם לא סיפרו לי שאת הגינה הזו צריך להשקות יום יום. שאין רגע שאפשר להתרווח בתוכה ולהפסיק לעבוד כדי שהיא תמשיך ותגדל. בהמשך ליצירתה האחרונה "תכף נעשה המון אהבה" בה מדברים הרקדנים במהלך רוב היצירה, על החיים האישיים שלהם ועל היצירה בו זמנית, כך גם ביצירתה החדשה "בסופו של דבר, זה אני" היצירה והחיים האישיים מתערבבים לאחד. כנראה לא בכדי, שכן -הם הנביעה האחד של השניה.  אלטבב יוצרת אוטוביוגרפיה ביצירתה החדשה, בה היא מדברת על הפרט בתוך הזוגיות וכיצד אלו מזינים זה את זה, מתנגשים זה בזה ומחפשים מענה זה לזה.

 

דפי אלטבב- בת זוגו של ניני משה. אמא של סופיה .בוגרת בית הספר לאמנויות המחול של מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון B.Ed. ותעודת הוראה בהתמחות קומפוזיציה וכתב תנועה. מוזיקאית, רקדנית יוצרת במחול משנת 2005. הצטרפה לעמותת הכוריאגורפים בשנת 2009. מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של "להקת המחול דפי אלטבב". זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול בשנים: 2012, 2013 ו-2016 ; זוכת פרס רוזנבלום של עירית תל אביב לשנת 2014; זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2018 לביצוע היצירה ITS NOW. ITS NEVER

כוריאוגרפיה: דפי אלטבב 

מבצעים שותפים ליצירה: ניצן משה ויענקל'ה פילצר

עיצוב פסקול: רעות יהודאי

תלבושות: עומרי אלבו

ליווי אמנותי: נאווה צוקרמן

ניהול חזרות: אלון קרניאל

הפקה: שרית אדרי

קשרי חוץ: קטרינה וסיליאדיס

שותף יוצר,צילומי וידאו וסטילס: ניני משה

 

לרכישת כרטיסים

 

 

צאינה וראינה –  מירב דגן וסתיו מרין

יום שבת 13/8 בשעה 20:30 מרכז סוזן דלל אולם זהבה תל אביב.

 

צאינה וראינה היא יצירה משותפת שניה של סתיו מרין ומירב דגן אשר ממשיכה את עיסוקן בייצוג הגוף הנשי לאורך ההיסטוריה. דרך עבודה קולית שנעה ממנטרות מדיטטיביות ועד לשירי ראפ ופופ, הן שבות לא רק אל ההיסטוריה הפרטית שלהן ושל גופן אלא גם אל שפה שהתרבות העברית ביקשה להשתיק ולהדיר מן המרחב הישראלי – היידיש.

 

מירב דגן כוריאוגרפית, פרפורמרית ויוצרת בינתחומית, מנהלת אמנתית של פסטיבל אינטימדאנס 2020/2022. בעלת תואר ראשון במחול וחינוך מהאקדמיה ע"ש רובין בירושלים, בוגרת קורס מטפלים בשיטת אילן לב וסטודנטית לתואר שני בתוכנית הבינתחומית לאומנויות באוניברסיטת תל אביב. עבודותיה הועלו בפסטיבלים רבים בארץ כמו הרמת מסך, אינטימדאנס, צוללן, פסטיבל עכו, גוונים במחול, א-ז'אנר ועוד, הוצגו במסגרות שונות בשוודיה, איטליה, סרביה, רוסיה וניו יורק וזכו בפרסים שונים: פרס שרת התרבות ליוצרים צעירים (2019), מקום ראשון בתחרות גוונים במחול (2013), פרס על ביצוע פרס ועל יצירת וידאו בפסטיבל עכו (2012/2015) ופרס בפסטיבל הפרינג' של גטנבורג (2019). בשנים האחרונות יצרה עבודות באופן עצמאי ובשיתופי פעולה עם יוצרים שונים כמו סתיו מרין ואופיר בן שמעון. כמו כן מירב היא יוצרת שותפה ופרפורמרית בטוניק קלוניק – פרוייקט מוסיקלי מולטידיסיפלינרי שפועל בשנים האחרונות ומשלב מוסיקה עם פרפורמנס אקספרסיבי, מחול ווידאו ארט. 

 

 

סתיו מרין כוריאוגרפית ופרפורמרית. מנהלת אמנתית של פסטיבל אינטימדאנס 2020/2022 השתתפה כרקדנית ופרפורמרית יוצרת בעשרות יצירות מחול ותיאטרון אשר עלו בארץ ובעולם. שיתפה פעולה עם מגוון כוריאוגרפיות/ים, להקות ויוצרות/ים. בשנים האחרונות יוצרת עבודות פרי עיטה העוסקות בקשר שבין מילה וגוף, ביניהן עבודת הסולו ״אני רק שאלה״ פסטיבל אינטימדאנס 2015- תיאטרון תמונע. העבודה ״חיתוך. דיבור״ – פסטיבל עכו ​ 2016 זוכת הפרס מטעם פסטיבל ישראל, ​פסטיבל עכו 2016 וזוכת פרס "שפת הבמה", פרסי הפרינג' הישראלי 2017.

העבודה "תתקרבי" פסטיבל הרמת מסך 2016 בסוזן דלל ונבחרה לייצג את הפסטיבל בחשיפה בינלאומית. העבודה "שושלת מרין" פסטיבל בין שמים לארץ 2017 במוזיאון ישראל. עבודותיה הועלו במגוון תיאטראות ופסטיבלים בארץ ובעולם. ​בספטמבר 2018 הוזמנה יחד עם נטע וינר לטאלין, אסטוניה ליצור עבודה לערב מלא עבור להקת המחול Fine5. ב -2019 ראתה אור עבודתה החדשה "מז'יניק", אותה יצרה יחד עם נטע וינר עבור אנסמבל תיאטרון תמונע. ההצגה זכתה בפרס הצגת השנה ובימאית השנה בתחרות פרסי קיפוד הזהב לפרינג' הישראלי 2019. 

 

כוריאוגרפיה: מירב דגן וסתיו מרין

ביצוע: מירב דגן וסתיו מרין

דרמטורגיה וליווי אמנותי: נטע וינר

עיצוב תלבושות: תמר בן כנען

הדרכה קולית: רועי חסון

עיצוב תאורה: יואב בראל

 

לרכישת כרטיסים

 

א ר ב ע • أ ر ب ع ة – שרון הללי אסא

יום שני 15/8 בשעה 20:00 מרכז כלים, יצחק נפחא 2 בת ים.

 

אחת מתחברת לשתיים לשלוש לארבע. ארבע נשים, ארבע רוחות שמים, ארבעה יסודות מהם נבנה בית אחד המתפרק לשלושה זמנים שתי שפות עברית-ערבית ומעגל אחד פועם אינסופי.

 

שרון הללי אסא- אמנית תנועה, כוריאוגראפית ומורה למחול מעל 30 שנה. A.M בחינוך באומנויות אוניברסיטת לידס, אנגליה ותואר ראשון בחינוך ומחול, סהקיבוצים. ראש המגמה להכשרת מדריכי מחול במכללה האקדמית בוינגיט. יוצרת עצמאית לבמה ולקולנוע. סרט המחול שיצרה-'קולה בי' זכה בפסטסרטי המחול הבינלאומי בבריסל. מנחה סדנאות בארץ ובאירופה ומגישה לבגרות בתחום. גישתה למחול- כאומנות-ריפוי-חיים ובהוראתה משלבת מלימודיה הצ'י-קונג, פלדנקריז, אקסיס סילבוס, כתיבה יוצרת, תרבות עברית וגישתה של אנה הלפרין אתה עבדה. שותפה ומופיעעם קבוצת 'אוקטט' לאומנות האילתור. רקדה בלהקת 'תמר' ועם הרכבים רבים בארץ ובאירופה.

 

כוריאוגרפיה: שרון הללי אסא

רקדניות: יוליה חוראני מרעב, ניירוז קופטי, קרן הופמן, שרון הללי אסא

תאורה: ליאור קליין

ניהול הצגה: תמר ציפורה אלון

 

לרכישת כרטיסים

 

מתברברות- מיכל הרמן וענת גריגוריו

יום שבת 23/8 בשעה 20:30 – תיאטרון קליפה – הרב קוק 37, תל אביב

 

וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל-חַטֹּאותָם" (מיכה ז', יט).

הגיע הזמן לזרוק. להתנער. כי כבר מספיק, כי די. אנחנו בוחרות להיפרד, להשליך יצירות קודמות, מחשבות, פרסונות, את הפרפורמטיביות, את הצפוי, את הלא-צפוי, את ההחיבורים, ההשתדלות, האמביציה, הדימוי, האובייקט, הסובייקט, הגוף, הגוף-לגוף, הנשימה, המאמץ, המנוחה. מה נשאר? אולי רק ההשלכה עצמה.

מתברברות א- בתקופה הזו הלכנו לאיבוד. וזה לא שלא ניסינו למצוא. כל מפגש הוליד התחלה של פרק, בו לרגע ידענו איפה אנחנו. אבל כבר לא ידענו לאן אנחנו הולכות. ובכל זאת ניסינו, חסרות אמביציה של ממש, לבנות, לעצב, להתעצב, ליצור. אבל כל צעד הוא גם עצירה, כל מבנה הוא גם קריסה. בתוך פרקים של התברברות אנחנו מרשות לעצמנו לפנטז, להתמסר, להיות ברבורות, לוותר ולהמציא את עצמנו מחדש כשאנו נאחזות אחת בשנייה ובאיי האיבוד השבריריים שלנו.  הופק בסיוע בית הספר למחול – מכללת סמינר הקיבוצים.

 

ענת גריגוריו– אמנית במה, כוריאוגרפית, רקדנית ומורה למחול. בעלת תואר B.Ed במחול, סמינר הקיבוצים. יוצרת עבודות מחול ופרפורמנס החל משנת 2003. מנהלת ומנחה את ה"אני" כפרפורמר – סדנאות יצירה ופרפורמנס לרקדנים ואנשים יוצרים. מלמדת שיעורי מחול עכשווי בסדנאות להכשרת רקדנים ומנחה שיעורי תנועה ויצירה במסגרת סדנאות "גילה" לגיל הבוגר בניהולה של גלית ליס. זוכת פרס “Puf’s Theater Sky” המוענק לאמנים המביאים רוח חדשה בתחום אמניות הבמה, מטעם פסטיבל המחול הבינלאומי בקרואטיה Pula Puff. רקדה בלהקת המחול הקיבוצית, עידו תדמור "הלהקה", להקת "תמי"- נמרוד פריד, ניב שינפלד ואורן לאור, סהר עזימי, שלומית פונדמינסקי ועוד. יצרה ושתפה פעולה עם הכוריאוגרפים שרון פרידמן, מיכל הרמן. ב 2011 ניהלה אמנותית את בימת מחול”ROCK N’ DANCE”  במסגרת פסטיבל עכו. עבודותיה הועלו בפסטיבלי מחול בארץ (הרמת מסך, פסטיבל ישראל, אינטימדאנס, גוונים במחול, פסטיבל אישה, פסטיבל עכו ועוד), והן זכו להכרה בינלאומית (ספרד, פולין, רוסיה, קרואטיה, ליטא, סין, ונצואלה, אורוגוואי, ארצות הברית ועוד)

 

מיכל הרמן- יוצרת עצמאית עבור פסטיבלים בארץ ובעולם, עוסקת בהוראת מחול ומעבירה סדנאות, מופיעה ויוצרת בתיאטרון קליפה. זוכת פרס שר המדע התרבות והספורט ליוצרים בראשית דרכם בתחום המחול לשנת 2003 וליוצרים צעירים לשנת 2007 ו-2012. בוגרת מכללת סמינר הקבוצים במסלול מורים בפועל (B.Ed) ותיכון תלמה ילין במגמת מחול. רקדה בלהקות המחול אנסמבל בת-שבע, ליאת דרור וניר בן גל, NND Galili dance, ובפרויקטים רבים נוספים (ג'ון מורן – ניו יורק, לארה ברסאק –אמסטרדם, נועה דר, ניב שיינפלד, ענת דניאלי ועוד). השתתפה בהצגות תיאטרון "נשיקת אשת העכביש" תיאטרון הבימה 2000, "באדנהיים" תיאטרון הקאמרי 2007.

 

כוריאוגרפיה וביצוע:  מיכל הרמן וענת גריגוריו

תאורה:  אמיר קסטרו

 

לרכישת כרטיסים

 

בלילה אני כולם- שקד מוכיח

יום רביעי 24/8 בשעה 20:00 תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב

 

הביוגרפיות מיצו את עצמן, ואנחנו חייבים להמשיך. להיחלץ מהסבך הפוליטי של הזהות כדי להמריא למימד אחר, שבו אני- כולם. מופע מחווה לתחושת המשותף. היצירה מבוצעת ע"י קאסט המורכב מאנשים עם זהויות מגוונות (מבחינה גילאית, מגדרית, עדתית, תרבותית וכו'). המחול משמש עבורנו כדרך להתחבר ולגלות מימדים משותפים עמוקים יותר מהזהות החיצונית. היצירה שואלת מהי תנועה משותפת? איך כלל הנוכחים בחדר יכולים לחוש יחד גם בלי לעשות התאמות ולהידמות זה לזה? איך אפשר לשמוט את הנרטיב של ההיסטוריה הפרטית ככזו שממסגרת זהות סובייקטיבית לעבר מימד מופשט וקולקטיבי בו אני-כולם? היצירה עלתה בבכורה במסגרת פרויקט הרמת מסך 2021.

 

 

 

שקד מוכיח, כוריאוגרפית, רקדנית, מנהלת אמנותית של הסדנא לאמנות ברמת אליהו. יצירותיה עלו בפרויקט הרמת מסך, פסטיבל עכו, אינטימדאנס, ארנבת מרץ ועוד. בוגרת התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה בכלים. בעבודותיה היא יוצרת כוריאוגרפיה למפגש אנושי, ומפתחת מנגנונים ואסטרטגיות לטשטוש פערים חברתיים ומעמדות. היא מבקשת למצוא בגוף הרוקד פוטנציאל להתעלות משותפת.

 

כוריאוגרפיה: שקד מוכיח.

פרפורמרים:  עומר עוזיאל, גיא-תמר לוי, וונינה לו, סמרת היילו, אלה קידר-גרינברג.

תלבושות:  קים טייטבלאום

תאורה:  רותם אלרואי

ניהול חזרות והצגה:  מיכאל ילון

מוזיקה: יונתן קורן

ייעוץ סצנוגרפי: זוהר שואף

 

לרכישת כרטיסים

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן