מה אתם עוד לא יודעים על חלי סטיקלרו ?

sriclaro

מה אתם עוד לא יודעים על חלי סטיקלרו ?
כתיבה למטרה: איילת י. דרזנר, [email protected]

בפתיח האתר המוסיקלי, את אומרת שיש לאנשים הזדמנות לשנות את החיים מרשימת משימות לחיי משמעות, תסבירי:
"(צוחקת) כולם רוצים לדעת ישר תשובה. נו, 'תני לי את הנוסחה, 1, 2, 3' אז איך, כמה ולמה ? ואני עונה שקודם כל חשוב להבין האם אני רוצה את השינוי ועד כמה.
אני תמיד שואלת את המתאמנים שלי עד כמה הם רוצים את השינוי מ- 1 עד 10. אז יש כאלה שאומרים 10 ומעלה וזה מצוין מבחינתי, כי ניתן להתחיל לעבוד. יש כאלה שעונים 5, 6 והם אלו שאינם מוכנים לשינוי וצריך להעלות אצלם את התשוקה לשינוי לרמה של 10. אני בודקת איתם מה יעלה את הרצון שלהם ל-7, ל- 8 וכך הלאה ותוך כדי עוזרת להם להתמודד עם כל ההתנגדויות הפנימיות והחיצוניות שיש להם לעשות שינוי. שינוי פירושו לוותר על משהו אחר. אדם שאומר 6 בדרך כלל אומר את זה מאחר שיש לו המון פחדים, פחד מהצלחה, פחד מכישלון ולפעמים החשש מהמקום הלא מוכר.
לכן, כשאת הולכת לתהליך שינוי במסגרת קבוצתית או אישית, אצל אדם שאת מתחברת אליו ומרגישה שהוא מקדם אותך, וזה לא חייב להיות אדם ששמעת עליו, בדרך כלל במפגש הראשון את כבר מרגישה אם הוא מניע אותך לפעולה, גורם לך לחשוב על הקושי. גם חברה טובה יכולה להיות המאמנת, יכול להיות בן הזוג או כל אדם אחר.
דבר ראשון מבררים מהם הבולמים, הוויתורים שצריך לעשות ואז שוב בודקים עד כמה האדם מוכן לשינוי ופתאום מקבלים תשובה אחרת וברגע שהתשובה האמיתית היא בעלת ערך גבוה, השינוי מתקדם בצורה מדהימה ומהירה."
דוגמא ?
"אני מאמנת כבר 13 שנים, מראשוני המאמנים בארץ. יש מישהי שהגיעה אלי לתהליך הרזיה. היא הגיעה דרך המלצה למסגרת קבוצתית ולא אישית. האתגר במסגרת קבוצתית הוא אתגר גדול יותר מבחינתה וזו הבחירה שלה. גם אני מעדיפה מסגרת קבוצתית. היא הגיעה לתהליך ואמרה "שמעתי שאת אומרת לאכול כך וכך. יש לי רגישות ללקטוז, בעיות במעיים, הייתי מאושפזת לא פעם ועכשיו תגידי לי לא לאכול סוכרים וגלוטן, אז מה נשאר לי ?" כלומר, היא הגיעה אלי מראש עם המון ספקות עוד לפני שהתחלנו לעשות משהו. הפחד הבסיסי למי שמעוניין באורח חיים בריא הוא שהוא יהיה רעב. עניתי לה בואי ננסה שבוע ומשם נתקדם. כעבור שבוע היא באה עם תחושות אחרות לחלוטין ואופטימית. קודם כל היא הבינה שהיא לא תהיה רעבה לעולם ואסור לה להיות רעבה, כי מצב של רעב מביא אותנו למצב של התמוטטות וגורם לנו לפתח פחדים בעלי תחושת הישרדות. היא ירדה 30 קילוגרם, למדה אצלי בקורס מנחים אישיים ומנחי קבוצות ופתחה קבוצת הרזיה."


למה את מעדיפה עבודה בקבוצה ?
"יש המון חוזק ועוצמה בעבודה בקבוצה. היום מדברים על חוכמת ההמונים ולא דווקא מאנשי מקצוע. את שואלת שאלה בגוגל ומקבלת המון תשובות. אני מאוד מאמינה בידע שנמצא אצל האנשים, מניסיון אישי, סביבתי, חברתי והידע הזה הוא כח. כשאני מגיעה כמנחת קבוצות ומסבירה כל מיני דברים, בהתחלה חלק מהאנשים מתקשים להאמין כי אולי אני מנסה למכור משהו, אולי מה שאני מציעה עשה לי טוב ויש לי אינטרס. עם זאת, כשמדובר בחוכמת ההמונים, זה אומר שיותר מאדם אחד התנסה בדרך מסוימת ויש לה הוכחות וזה כבר מגדיל את העוצמה של כל רעיון.
אני מאמינה שכל אדם יודע באיזה סוג תהליך לבחור לעצמו והדרך שלי להוציא את התשובה היא לשאול שאלות. אני לא באה עם קו מנחה, אלא גורמת לאדם לבדוק עם עצמו מה הוא רוצה. קחי ילד בגן ותשאלי אותו 'מה בריא בשבילך ומה לא בריא בשבילך', 'מה טוב בשבילך', 'מה פירוש להתנהג כמו שצריך', 'איך אתה מצליח לקבל תשומת לב מההורים שלך?'. מדובר בהרבה שאלות פתוחות שמעוררות חשיבה לעומק."
לזה הכוונה בעצם "לתכנת את החשיבה מחדש?"
"בדיוק !. כמו שאני אומרת לבן שלי ולמתאמנים, הכל, אבל הכל מתחיל בקולות שיש לך בראש. אם תדע למיין אותם לפי מה מקדם אותך, מה בולם אותך ולהשתמש בטכניקות של NLP = תת מודע, יהיה שינוי. אני עוזרת למתאמנים לסלק ולהחליף אמונות שבולמות אותם לכאלה שמקדמות אותם.
אני משלבת אימון עם NLP, כך שכל התהליכים הם על בסיס חשיבה ולכן אני קוראת לעסק שלי האקדמיה לחשיבה אחרת. ברור שעוברים תהליך של מודעות, הבנה, משתמשים בכלים וכך אני עושה את התהליך. מה שמדהים הוא שאנשים באים ואומרים לי: 'זה נס, זה צירוף מקרים'. לי לא אכפת איזה שם המתאמן נותן להצלחה – מבחינתי המבחן האמיתי הוא מבחן התוצאה.
עבד או לא עבד !!
אני גם יודעת שאם משהו לא עובד, יש פה עדיין התנגדות פנימית ואני אבדוק מה עוצר אותו כי הוא אמר שהוא במקום X ואפשר להתחיל תהליך אבל הוא לא מתקדם."
מהי היפנוזה עצמית ?
"אני מלמדת אנשים להפנט את עצמם, לשתול/להטמיע מסרים. יש לי מטרה ואני רוצה להגשים אותה ואני מלמדת לנסח מסרים כאלו שתת המודע קולט בקלות, כי הוא לא מבין את המילה "לא". למשל, 'אני לא רוצה לעשן'. אני לא יכולה לבקש דבר כזה מתת המודע כי הוא ישמע 'אני רוצה לעשן'."
מה את עושה שקשור לתזונה ?
"יש לי קורס מנחים קבוצתיים ואישיים. נתחיל בזה שמילדות הייתי ילדה שמנה, אישה שמנה ולא משנה כמה אני שוקלת כיום, שקלתי עוד 50 קילוגרם והייתי ענקית וחוויתי חוויות לא נעימות. לא עברתי ניתוחים אלא תהליך מאוד משמעותי במהלך הלימודים, עם עצמי, עם בעלי מקצוע ולמדתי את נושא התזונה באופן מקצועי. פיתחתי טכניקות ושילבתי מקורות שונים לתחום הזה. כיום אני יודעת ללמד את המנחים שלי איך לעזור למטופלים שלהם להוציא מאכלים שלא מתאימים להם וכאלו שלעיתים כביכול אין להם שליטה עליהם ואיך לעזור למטופלים לשנות את החשיבה שלהם.
אני עובדת עם נטורופטית שמרכיבה לי תפריטים, עם יעוץ תזונתי. לפעמים אני שולחת אנשים סוכרתיים לדיאטנית בקופת חולים כדי שהיא תיתן לו את התפריט. התפריט הוא לא הבעיה אלא איך עומדים בו ? מאיפה האדם מוצא את המוטיבציה להכין לעצמו סלט ? מוטיבציה להתמיד ? ובשביל זה הוא צריך אותי."
למה הגעת לתחום האימון?
"צירוף מקרים. לפני 13 שנים התחלתי ללמוד לתואר שני בחינוך. למדתי 3 פעמים בשבוע והיה לי זמן פנוי והחלטתי שבא לי לעשות עוד משהו עם קבוצות, למרות שכבר היה לי רקע בחינוך. הלכתי ללמוד אימון אישי וקבוצתי. למדתי ב"כישורים", שזו שלוחה של האוניברסיטה העברית והגעתי עד לדרגת "super vision" ואימנתי מאמנים. כיום אני מסיימת את ה- TRAINER שלי ב- NLP שזו הדרגה הכי גבוהה שבאמצעותה אני יכולה ללמד תלמידים שלי קורסי בסיס ב- NLP ובסיומם לתת להם תעודות בינלאומיות."
מה את אוהבת בחיים שלך שלא קשור לעבודה ?
"זה לא פייר, את יודעת. לפעמים אני הולכת לעבודה בלי אנרגיות ואז אני נזכרת איך אני מרגישה אחרי וישר אני מקבלת כוח מאוד משמעותי. אני מרגישה שאני עושה את מה שיועדתי לו ומזווית הראיה שלי כל יום הוא חג. אני יכולה לעמוד יום שלם ולדבר ולא פעם תלמידים אומרים לי 'חלי, הפסקה, חלי הפסקה !!' (צוחקת). התשובה שלי היא 'אני עובדת קשה ואתם רוצים הפסקה ?'
הדבר הכי חשוב בחיים שלי, לפני העבודה וכל דבר אחר זה הילדים שלי. הם מקור של אנרגיה, של חיים, במיוחד אחרי שחוויתי אובדן. התאלמנתי בגיל 43 ונשארתי עם ילדיי האהובים והם הסיבה היחידה לקום בבוקר. איזה מזל שהם קיימים !. עברתי 10 שנים של טיפולים כדי להביא אותם לעולם, אבל איזה מזל שהתמדתי כי כנראה שהיה משהו שהניע אותי למקום הזה, כי לו הייתי לבד, לא הייתי רוצה לצאת מהמיטה. הוא היה האהבה שלי מגיל 17. אהוב ליבי"
כמה ילדים יש לך?
"אתמול אחת התגייסה. היום הגדולה השתחררה מהצבא ובעוד 7 חודשים הבן הקטן שלי יתגייס."
אם היית יכולה לשנות היום משהו, מה היית משנה ?
"זה לא פייר כי לא יכולתי לשנות. פרידה מבעלי. זה היה פתאומי ולא היתה לי שליטה. הוא נפטר מדום לב. זה היה בבוקר יום ההולדת שלי. זה היה שוק. זה הדבר היחיד עליו אני יכולה לחשוב. החיים שלי נפלאים, מאתגרים, מעניינים.
אני נמצאת כבר כמה שנים בזוגיות עם בן זוג מקסים, שנכנס כמו חלק מפאזל לחיים שלנו. הוא כנראה נשלח אלי מאיזשהו מקום. כשאגיע לצד השני בגיל 120 אדע אם מישהו עשה סידור כלשהו ושלח לי אותו כי התמזל מזלי ומזלם של ילדיי שזה אדם שמטפל בנו."
איפה את רואה את עצמך בעוד כמה שנים ?
"וואו, יש לי המון חלומות. אני מפתחת בימים אלו משחקים לשינוי החשיבה, שהם חלק מהרקע שלי בתחום החינוך ולכן אמרתי שלא הייתי משנה כלום כי כל מה שחוויתי בחיים שלי, אני אוספת ומחברת. המשחקים מיועדים למבוגרים. כשאתה מציע לאנשים משחק, אין פה איום, אין התנגדויות וזה לא משנה בכלל שבתוכו מגולמת טכניקה מורכבת שתגרום להם לשינוי המיוחל שהם רוצים. אני משתמשת במשחק בפסיכודרמה, אומנות, מוסיקה, קלפים, משחקי קופסה והשינויים קורים בצורה נפלאה.
ברמה הבינלאומית לעשות כנסים והרצאות ולהעביר הלאה את הידע שלי. אני לא מאמינה בלשמור ידע לעצמך אלא להעביר אותו הלאה, אחרת מה הטעם ?
אני רוצה לטייל בעולם, פעם בשנה למשך חודש לנסוע ליעד בעולם כדי להתנתקות וכל כמה חודשים לטוס לנסיעות קצרות כי כשאני נמצאת בחופשה בארץ אני לא מסוגלת להתנתק לגמרי. הראש ממשיך לעבוד. כשהייתי בארה"ב במשך 3 שבועות, מאוד נהניתי והצלחתי למלא את עצמי ולהתנתק וזה היה קסום. הרצון שלי הוא לראות, לטעום, להרגיש ולהשתמש בכל החושים."
משהו נוסף שאת רוצה לספר ?
"אני חושבת שסיפרתי לך הרבה דברים משמעותיים. אני מאחלת לכל אדם בעולם להיות במקום שהוא אומר שזכה במה שקיים בחייו. להרגיש נאהב, להיות מאושר ולדעת שכסף וזמן הם תירוץ שאמא שלי היתה מכנה 'הוא מה זה לא במודה, כל כך לא רלבנטי'. להיות רק במקומות שעושים לנו טוב – זו דרך חיים להסתכל דרכה ולדעת שאם משהו לא טוב לך, אל תעשה אותו שוב. "

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן