מהם הגורמים לאקנה?

מטופלת עם פצעי אקנה בפנים

אקנה או בשמה האחר "פצעי בגרות" היא תופעת עור שכיחה ,במיוחד בקרב בני נוער, נשים וגברים צעירים. היא באה לידי ביטוי בעיקר בפצעונים באזור הפנים ולפעמים, באזורים נוספים –חזה, גב, ישבן.

מהן הסיבות לאקנה?                                               קיימים מספר גורמים להופעת האקנה.

  1. שינויים הורמונליים– בלוטות החלב מושפעות משינויים הורמונליים. הורמון האחראי לפעילות יתר של בלוטות החלב הוא הטסטוסטרון.
  2. תורשה- מחקרים שונים שעסקו בקשר בין גנטיקה לאקנה הראו שבמידה וההורים סבלו מאקנה, הילדים נמצאים בסיכון מוגבר לפתח גם כן אקנה.
  3. תזונה– בשנים האחרונות גדלה הדעה שיש השפעה בין מאכלים עם כמות גדולה של פחמימות פשוטות (סוכר) ומוצרי חלב לבין התפרצות האקנה.
  4. תרופות- ישנם תרופות שהשימוש בהם גורם או עלול להחמיר הופעת אקנה כמו, למשל, סטרואידים, תרופות הורמונליות תרופות נגד דיכאון (ליתיום) ועוד.
  5. תעסוקה- חשיפה לחומרים מסוימים שיכולים לגרום להתפרצות אקנה. לדוגמה, עבודה בתחנת דלק כאשר העור סופג כמות גדולה של האדים.
  6. סטרס- הוכח שיש השפעה בין לחץ לבין מצב העור שלנו, בתקופות בהם יש הרבה לחץ בחיים שלנו זה משפיע עלינו נפשית וגם פיזית ולפעמים הגוף מגיב ללחץ בהתפרצות של אקנה.
  7. שימוש בתכשירי קוסמטיקה לא מתאימים– שימוש בתכשירי קוסמטיקה יכול לעשות טוב וההפך. חשוב מאוד להשתמש במוצרים איכותיים שמתאים לסוג העור שלכם בשביל למנוע תגובה לא רצויה.

עדיין לא ידוע בוודאות למה אנשים מסוימים סובלים מאקנה ואחרים לא. בהרבה מקרים זה בא כתוצאה משילוב של כמה גורמים. לכן, שמירה על אורך חיים בריא, היגיינה, תזונה נכונה, שימוש בתכשירי קוסמטיקה איכותיים יכול למנוע או להפחית משמעותית תופעה של אקנה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן