מגדלור – קרן האור באפלה

קרן אור מאירה עף יד

בימי המלך אלכסנדר מוקדון, נבנתה לכבודו במצרים, עיר גדולה ושמה אלכסנדריה. על בנייתה של אלכסנדריה, שקד גדול האדריכלים, דינוקראטס, יחד עם תלמידו המוכשר והצעיר, סוסטרטוס, כבר בזמן שבנו אותה, שמה נישא למרחקים. סוסטרטוס הצעיר, שלח מכתב לארוסתו, ביקש שתגיע מאתונה, לצפות בפלא הנבנה, היא נענתה בחיוב להזמנה ועלתה יחד עם הוריה לסירה. כשהתקרבו אל חופי אלכסנדריה, החלה בלילה סערה, רגע לפני שהגיעו אל יעדם, נטרפה הסירה וגופותיהם נסחפו אל החוף. כשסוסטרטוס שמע את הבשורה, לא ידע את נפשו מרוב צער ומורו דינוקראטס הציע לו לבנות אנדרטה לזיכרה של אהובתו. במשך שנים ארוכות שקד סוסטרטוס ובנה מגדל אור לזכרה של אהובתו, על חצי האי פארוס הסמוך לאלכסנדריה. בראשו של המגדלור הובערו לפידים כל לילה, גובהו היה 130 מטר, הוא נראה למרחקים והאיר בלילות את הדרך לספינות. המגדלור של סוסטרטוס נחשב לראשון בעולם, כל כך נדיר היה שהוא נכלל כאחד משבעת פלאי תבל של העולם העתיק. המגדלור עמד על תילו כ-1600 שנים עד שנהרס ברעידת אדמה.

בעיניי, הורים הם מטפורה למגדלור, משום שהם מראים ומכוונים לילדיהם את הדרך מתוך אהבה שאינה תלויה בדבר. תפקיד ההורים הוא לשמש אוזן קשבת, להכשיר את ילדיהם ולחיים, להוביל אותם להרגיש בטוחים בעצמם ולראות במשפחתם את חוף המבטחים שלהם. 

בדינמיקה המשפחתית, מתוך הקשר המיוחד שנוצר, גם האחים והאחיות משמשים מגדלור. האחים מרגישים אחריות, אף על פי שהם לא תמיד בטוחים והרבה פעמים תוהים האם יכולים להיות קרן האור המיוחלת, הם עדיין מתייעצים ומכוונים אחד לשני את הדרך. האחים והאחיות משמשים אחד לשני כתף לשים עליה ראש.

שירה קרני, מתוך חוויה אישית כתבה, הלחינה ושרה את השיר "מגדלור" בו היא שרה:

"(אם הייתי יכולה)

להיות לך מגדלור באפלה

קרן אור אחות קטנה

(בואי)"

https://www.youtube.com/watch?v=XJSKb_Xxshw 

לכם הורים ומשפחות אני אומרת, לעולם אל תפסיקו לנסות, אתם המגדלור גם אם אתם לא תמיד מרגישים כך. 

אורלי צאיג מדריכת הורים  

 

בס"ד

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן