מבול – צילום ישראלי עכשווי

צילום רחוב

במוזיאון אשדוד לאמנות תפתח ב-7 ביוני תערוכה רחבת היקף של צילום ישראלי עכשווי.
התערוכה פותחת את אירועי פסטיבל "מדיטרנה"

התערוכה מציגה את יצירתם של 26 צלמים בני דורות שונים הפועלים כיום בארץ ובעולם ומקבצת לראשונה מגוון רחב של עבודות צילום איקוניות. בין הצלמים המציגים בתערוכה: עילית אזולאי, דגנית ברסט, שרון יערי, ברי פרידלנדר, אלינור קרוצ'י, עדי נס.

אוצרים: יובל ביטון, רוני כהן- בנימיני,

מאוריציו דה-בוניס, אורית יודוביץ'

פתיחה: יום חמישי ה-7 ביוני 2018, בשעה 20:30 מוזיאון אשדוד לאמנות

ביום חמישי, 7 ביוני 2018, תיפתח במוזיאון אשדוד לאמנות התערוכה "מבול- צילום ישראלי עכשווי", המציגה את יצירתם של 26 צלמים בני דורות שונים הפועלים כיום בארץ ובעולם. התערוכה פותחת את אירועי פסטיבל "מדיטרנה".

התערוכה נוצרה בעקבות הספר "הרוח והרימון: צילום ישראלי עכשווי", שראה אור באיטליה בקיץ 2017 (בהוצאת Postcart) ובשיתוף עם מחבריו, מבקר הקולנוע והאמנות והאוצֵר מאוריציו דה-בוניס (De Bonis) והצלמת והעיתונאית אורית יודוביץ', החיים ופועלים באיטליה.

נקודת המוצא לתערוכה היא עמדתם הייחודית של מחברי הספר כמשקיפים מהחוץ על עולם האמנות הישראלי וניסיונם להבין את מסלול התפתחותו של הצילום הישראלי העכשווי, כמו גם את מקומו במרחב הבינלאומי.

התערוכה מציעה מבט רחב על עולם הצילום הישראלי העכשווי, המקבץ לראשונה מגוון רחב של צלמים ועבודות צילום איקוניות מארבעים השנה האחרונות, ללא היררכיות או הבְניות מוקדמות. היא פורשת מנעד רחב של אופני ייצוג – מצילום ישיר, מסורתי לכאורה, המתאפיין במבט על המקום ובעיסוק בזהות, באתוס ובנרטיבים הקולקטיביים, ועד צילום ניסיוני ומושגי, העוסק במהלכים פנים-מדיומליים; מז'אנרים מסורתיים כמו דיוקן, נוף, תפנים וטבע דומם ועד הפשטה ואובדן הדימוי. התערוכה מציעה מרחב מרתק של נקודות התייחסות, מהאישי, הפרטי והביוגרפי, דרך הלוקאלי והלאומי, ועד האוניברסלי והגלובלי. בכל אלה בא לידי ביטוי אופיו הרגיש והדינמי של מדיום הצילום, המאפשר לו לחוש את הדופק של הזמן והמקום, ולבטא, פעם אחר פעם, את מהלכי העומק של החברה והתרבות בת הזמן.
הצלמים המציגים: גלעד אופיר, עילית אזולאי, גסטון-צבי איצקוביץ', עודד בלילטי, יוסי ברגר, דגנית ברסט, יאיר ברק, פסי גירש, אורי גרשוני, אורי גרשט, מיכל חלבין, ינאי טויסטר, אנה ים, לי ינור, שרון יערי, ורדי כהנא, נעמי לשם, אוהד מטלון, עדי נס, אורית סימן-טוב, ברי פרידלנדר, אלינור קרוצ'י, שי קרמר, אורית רף, טל שוחט, שמחה שירמן
תערוכה "מבול- צילום ישראלי עכשווי"
פתיחת התערוכה: יום חמישי ה-7 ביוני 2018 בשעה 20:30
תאריך נעילה: 13/10/2018
מחיר כניסה לתערוכה: 30 ₪ (תושבי חוץ); 25 ₪ (תושבי אשדוד); 15 ₪ (גימלאים)
מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד | 08-8545180/1 | www.ashdodartmuseum.org.il
מאוריציו ג'ובאני דה בוניס (Maurizio G. De Bonis) הוא מבקר קולנוע וצילום, מסאי ואוצר, וכן חבר בוועדת ההיגוי של פורום מבקרי הקולנוע באיטליה. דה בוניס מלמד קורסים באמנות חזותית ושפה אודיו-ויזואלית במכון הגבוה לצילום ברומא ובבית הספר לצילום Officine Fotografiche. בנוסף, לימד תיאוריה וטכניקה של ביקורת קולנועית באקדמיה לאמנויות הבמה של רומא.

דה בוניס עורך את כתבי-העת המקוונים: “CultFrame – Visual Arts”(בשיתוף עם אורית יודוביץ'), ,”Punto di Svista – Visual Arts in Italy”, “CineCriticaWeb”; כותב בכתב העת של פורום מבקרי הקולנוע “CineCritica”, ומנהל בלוג בנושא אמנות חזותית במגזין המקוון “Huffington Post Italy”.

ספריו שפורסמו באיטליה עוסקים בין היתר בקשר שבין קולנוע וצילום, בסרטיו של מיכלאנג’לו אנטוניוני, בקולנוע ישראלי ובייצוגי השואה בקולנוע ובצילום העכשווי.
אורית יודוביץ' היא צלמת, אוצרת ועיתונאית שחיה ועובדת ברומא ובמקביל בתל אביב. יודוביץ' היא בוגרת המחלקה לצילום במכון הגבוה לצילום ברומא (Istituto Superiore di Fotografia of Rome). יצירותיה הוצגו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות באיטליה ובארץ. יודוביץ' משמשת גם כחברה במועצת העיתונאים הלאומית, רומא; עורכת (לצידו של דה בוניס) של המגזין המקוון 'Cultframe – Visual Arts', שייסדו ביחד; מנהלת של המגזין המקוון 'Punto di Svista – Visual Arts in Italy'; וכן חברה בעמותת התרבות 'Punto di Svista' לקידום אמנות חזותית באיטליה, שהיתה שותפה להקמתו. כמו כן , יודוביץ' אצרה תערוכות רבות והיתה שותפה לאירועי תרבות שונים. ב 2005 ערכה את הספר על צילום עכשווי ישראלי וב 2012 יצא לאור ספרה (בשיתוף עם דה בוניס) העוסק בנופיו של מיכלאנג'לו אנטוניוני.

לפרטים נוספים: יהב אשד, "ענת מרומי יחסי ציבור", 0507-238755

ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן