לצאת לחופש (כלכלי?) הגדול

אילוסטרציה ספר פתוח ונוסחאות על קיר

בשבועות האחרונים במסגרת שיתופי פעולה שיזמתי עם אגודות סטודנטים של אוניברסיטאות ומכללות בישראל שוחחתי עם סטודנטים שמעוניינים לרכוש ידע פרקטי בעולם הפיננסי.

נתקלתי באנשים בוגרים, חלקם בעלי משפחות ועבודה מסודרת והמשותף לכולם הוא חוסר ידע פיננסי וחוסר הבנה ויכולת בניהול הכספים, ההשקעות והתקציב האישי.

דווקא בתקופה זו של עליית מחירים במשק (אינפלציה) ובעקבות זאת עליית הריבית בישראל ובארה"ב שמעלה את תקציב המשפחה על הלוואות ובפרט המשכנתא, אנו מחויבים לקחת אחריות על העתיד שלנו, על העתיד של משפחתנו, לתכנן את העתיד הפנסיוני גם אם זה נראה רחוק.

לצערי למרות ההבנה שצריך לרכוש השכלה פיננסית, רבים באוכלוסייה מעדיפים להישאר באזור הנוחות, לדחות את ההחלטה לקחת אחריות על העתיד הכלכלי שלהם, ומעדיפים לתת לזמן ולחיים לבחור בשבילם.

כל אחד או אחת מאיתנו הוא שונה עם מטרות שונות, גיל שונה, טווח השקעה שונה, "שנאת סיכון שונה" וכו'. אז אם אתם רוצים לעשות את השינוי לטובתכם אני ממליץ לקחת דף ועט ולהתחיל עם מספר שאלות והכוונות פשוטות שיתנו לכם את הכיוון –

  1. מה השווי שלכם/ן (לאמוד את הנכסים ולהוריד את ההתחייבות) ? כמה ההוצאות שלכם/? כמה ההכנסות שלכם/ן
  2. איפה אתם רוצים להיות עוד שנה? עוד חמש שנים? עוד עשור? תדמיינו את עצמכם גם בפרישה – זה מגיע מהר יותר ממה שחושבים.
  3. מה הפער בין איפה שאתם/ן היום לבין איפה שאתם/ן רוצים להיות? איזו החלטה אמיצה אתם/ן צריכים לקחת?
  4. מה הידע שחסר לכם כדי להגיע לשם?
  5. לבחור שני אפיקי השקעה שמעניינים אתכם (בורסה ושוק ההון / נדל"ן / מטבעות דיגיטליים / השקעות אלטרנטיביות / מאקרו כלכלה ועוד) ולהתחיל לקרוא חצי שעה ביום חומר חינמי באינטרנט ביוטיוב / פייסבוק ועוד.
  6. לאט לאט תגיעו להבנה מעמיקה איך אפשר לקחת צעד קדימה וללמוד את הדברים באופן מסודר יותר, תדעו להחליט על איזה ערך לימודי בהכשרה / קורס שווה להשקיע כסף וזמן.

7. רק לאחר שתגיעו להחלטה שהגיע הזמן לשינוי אמיתי – אשמח לתת לכם/ן או לקרוביכם השכלה פיננסית וערך ללא הבטחות שווא וחלומות איך להשקיע ולהתייעל כלכלית

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן