למה הילדים שלנו לרוב אוהבים להתחפש?

ילד מחופש

למה ילדינו אוהבים להתחפש? מהי הסיבה? הסיבה העיקרית שילד אוהב להתחפש היא בדרך כלל נסיון לדמות או לחקות משהו שהוא אוהב. זה יכול אפילו להתחיל בללבוש משהו מבגדי הוריו, ואז באותו רגע הוא אבא או אמא והוא אפילו יחקה את המימיקות של אותו אדם. זהו תהליך טבעי של ההתפתחות.
עם זאת לכל ילד יש כמה תחפושות שהוא יעדיף על פני אחרות. זו יכולה להיות תחפושת של פיראט, של גיבור על או של נסיכה. התחפושות למעשה מאפשרות לילד לברוח מהמציאות לעולם דמיוני וקסום. עולם שמאפשר לו להיות הגיבור, המנצח, השליט והמחליט בו זמנית.
התחפושת מאפשרת (לילד אבל גם למבוגר )לוותר על כל המחוייבויות של חיי היום יום. כשמתחפשים אפשר להיות שטותניק או כל דבר אחר. ברגע שהילד מתחפש הוא נכנס לתפקיד של דמות אחרת.
התחפושת מאפשרת לילד לבלוט, למשוך תשומת לב ואפילו תתן לו ביטחון עצמי ודימוי עצמי גבוה יותר מול החברה.
איך אנו כהורים צריכים להגיב?
במצבים אלה אנו כהורים לפעמים מופתעים מן התגובות של ילדינו, כי אם עד עכשיו הילד היה ביישן ומופנם וברגע שהוא התחפש הילד הפך להיות ליצן ואפילו כוחני במקצת (הוא מנסה להיות חלק של אותו דמות)
אז אנו כהורים צריכים להראות אמפתיה, הבנה וכמובן להמנע מלצחוק. אבל אל תשכחו להזכיר לו שהתחפושת הוא לא הטבע האמיתי של הילד. בכך תעזרו לו להבדיל בין המציאות לדמיון.
פורים שמח !

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן