ליצור הרגלי מפתח וליהנות מאפקט הדומינו!

הרגלי-מפתח-קלאודיה-מוגיליאנסקי

הרגל מפתח הוא הרגל המעלה שרשרת של הרגלים טובים אחרים, בעקבות וכתוצאה מההרגל ראשוני זה.

נניח שאתה עובד על פיתוח ההרגל של הליכה יומית בשעות הבוקר המוקדמות. ברגע שתתחיל להתמיד בהרגל היומיומי הזה של טיול בוקר, הוא יעודד אותך מעצמו לפתח שרשרת של הרגלים אחרים מסוימים, כמו:

  • להתחיל להתעורר מוקדם בבוקר.
  • בזמן ההליכה תוכל בקלות לאמץ להרגל טוב נוסף ולהאזין לפודקאסט מעולה. (אז הליכה והאזנה ידאגו לבריאותך הגופנית והנפשית בו זמנית).
  • לא תצפה בטלוויזיה בשעות המאוחרות ותלך לישון מוקדם יותר בלילה.
  • כדי להמשיך להרגיש טוב יותר במהלך היום, תתחיל לאכול בריא יותר.

כך תוכל לראות שעל ידי פיתוח הרגל מפתח אחד, פיתחת לצדו מספר נוסף של הרגלים טובים, אפשר ליישם אסטרטגיה זו כדי לנצח דחיינות ולהתחיל בתגובת שרשרת של הרגלים מקדמים.

עכשיו ניקח דוגמא הקשורה לעבודה או למקצוע שלך:

בהנחה שתתחיל כל ערב הרגל חדש ואחרי שתסיים את העבודה, תכתוב 3-4 פעילויות חשובות שעליך לבצע למחרת כדי להתקדם לשלב הבא של הפרויקט.

  • ברגע שתפתח הרגל זה תזכה ליתרונות מרובים הקשורים אליו, ייוולדו הרגלים חדשים שיחסלו את הדחיינות בצורה יעילה ותראה כל יום את ההשפעות החיוביות שלו עבורך, כמו:
  • המתח של הבוקר אחרי הקימה ייפסק, מכיוון שאתה יודע מה הן הפעולות החשובות הזקוקות לתשומת לבך והן מונחות על שולחנך ותתחיל לעבוד במהירות על הפעילות הראשונה ברשימה.
  • מכיוון שאתה צריך להתמקד רק ב 3-4 משימות מפתח במהלך היום, במקום לראות את הכל בצורה של מגה-פרוייקט, המשימה כבר לא תאיים עליך ולא תחפש דרכים לברוח ממנה. אתה תרגיש שהשליטה בידיים שלך, מסוגל לטפל במשימה קטנה בכל פעם, בדרך נכונה ואפקטיבית. כך תימנע מהנטייה לדחיינות, המתעוררת, בדרך כלל, בעקבות תחושות של הצפה, פחד ואיבוד שליטה.

הרגל מפתח הוא חזק במיוחד מכיוון שהוא יכול לשנות את הדימוי העצמי שלך. לאחר שתפתח הרגל חיובי, ייתכן שתבחין במשהו אחר בחייך שיכול להשתפר ותתחיל לעבוד על שינויים חיוביים נוספים.

 

כוחם של הרגלי מפתח חשוב במיוחד מכיוון שאתה יכול לעשות כל שינוי שאתה רוצה אם אתה מסוגל להכיר במסגרת בה ההרגל שלך מתקיים ולשנות אותה. אם אתה יכול לזהות את השגרה שלך שמגדירה את לולאת ההרגלים שלך, אתה יכול לקבוע איזה תשוקה או תגמול השגרה שלך באמת מנסה למלא ולהחליף הרגל מעכב באחד אחר שימנף את כל תחומי חייך.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן