להקת המחול קמע חוגגת השנה 15 שנות פעילות עם מופע חדש: "מנמוזין"

kamea_photo_by_Kfir_Bolotin_18

מאת הכוריאוגרף: תמיר גינץ
היצירה שתעלה בבכורה עולמית במרץ, עוסקת בסוגיית הזהות הקולקטיבית אל מול הזהות האישית, בקונפליקט בין זיכרון פיזי של הגוף של מסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים הבונים את הזהות האישית.
להקת המחול קמע תעלה ב- 20 במרץ בבכורה עולמית את היצירה "מנמוזין" Mnemosyne")"), שנוצרה לכבוד חגיגות 15 שנים ללהקה. תמיר גינץ, המנהל האמנותי של הלהקה, יצר את "מנמוזין" לצלילי מוזיקה מקורית של אבי בללי ("נקמת הטרקטור"), השניים משתפים פעולה זו הפעם השלישית, בהמשך להצלחתם בעבר עם היצירות "במדבר דברים" ו"לא נודע".

"מנמוזין" עוסקת בסוגית הזהות הקולקטיבית, במסורת של קהילה, בזיכרון משותף של הגוף הבא לידי ביטוי בחגיגות וטקסים ונמצא בקונפליקט נצחי עם הזהות הפרטית המעוצבת משברי זיכרונות אישיים.

גינץ מספר כי הרעיון הראשוני ליצירה החדשה התעורר בו בתגובה לקיטוב על רקע עדתי בשנים האחרונות, דווקא בעידן בו פלורליזם תרבותי כבר נראה באופק. תהליך העבודה הוביל לקונפליקט בין זיכרון פיזי המתחבר למסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים, דמויות וריגושים, אלו הבונים את הזהות האישית. העבודה בנויה כמסע בין דמויות הנעות בין הקולקטיבי לאישי, בין שמחה לקינה, בין השייך לנבדל ובין מזרח למערב.

"תחילת העבודה הייתה ברעיון חברתי, אולם בסופו של דבר הפלגתי למחוזות אישיים אל מזוודת הזיכרונות הפרטית שלי, והרקדנים הביאו גם הם את המטענים שלהם לתוך התהליך" מספר תמיר גינץ ומוסיף: "הדבר שהניע אותי ביצירה הוא הרגש: העבר המשמעותי שלנו מתעצב מהזיכרונות שלנו, אלו מניעים את החלומות והשאיפות שלנו".

בהתייחס לעבודה המשותפת עם בללי, אומר גינץ כי עבודתם יחד מפרה אותו בהמשך המחקר שלו ליצירת שפה ייחודית לקמע שבה הרגש והפיזיות יחד יוצרים להט ותשוקה בלתי אמצעיים.

היצירה פותחת את העונה ה 15 לפעילות הלהקה, בהמשך השנה יעבוד עם הלהקה אחד הכוריאוגרפים המדוברים ביותר באירופה כיום, תועלה עבודה חדשה לכל המשפחה וכן צפויה בכורה מחודשת ליצירת המופת של גינץ "גן נעול" שסיפורה הוא סיפור לידתה של הלהקה.

להקת המחול קמע הנה אחד מהקולות המרכזיים בעולם המחול הישראלי. הלהקה מזמינה את הצופים לחוויה מרתקת, אסתטית ומהוקצעת במגוון יצירות מרגשות.
תמיר גינץ, המנהל האמנותי והכוריאוגרף של הלהקה, יוצר עבודות המהוות את הציר המרכזי ברפרטואר הלהקה. עבודותיו מאופיינות בשפה אישית וייחודית, המתבססת על הטכניקות הקלאסית והמודרנית והמאתגרת את רקדני הלהקה בעוצמתה. גינץ מצליח ליצור על הבמה עולם עשיר ברבדים השואב אליו את הקהל.

קמע הנה בית ל-14 רקדנים, ישראלים לצד רקדנים מרחבי העולם, בעלי אישיות ייחודית המביאים לבמה ביצוע אלגנטי, וירטואוזי ורענן.

קמע זכתה להצלחה בסיורי הופעות ובפסטיבלים יידועי שם באירופה, דרום אמריקה, בסין ובהודו. הלהקה מטפחת קהל צעיר של שוחרי מחול באמצעות מופעים לנוער וילדים. בלהקה מועלות עבודות של כוריאוגרפים אורחים מהמובילים בעולם, לצד יצירה מקורית של כוריאוגרפים ישראלים ויוצרים צעירים.
רקדני הלהקה מקיימים פרויקטים חינוכיים של הוראה והסברה בבתי-ספר, מגמות ואולפנות מחול, סדנאות אמן, סדנאות רפרטואר ותכניות העשרה בכל רחבי הארץ.

קמע נוסדה בשנת 2002 כיוזמה משותפת של דניאלה שפירא ותמיר גינץ כלהקת הבית של מרכז המחול בת דור באר שבע. קמע הנה שגרירה נאמנה של העיר באר שבע בעשרות מופעים מדי שנה בארץ ובעולם. צוות הלהקה על רקדניה מתגוררים בבירת הנגב והנם חלק בלתי נפרד מהקהילה התרבותית בעיר.

מנמוזין – בכורה עולמית מאת תמיר גינץ
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ
מוזיקה מקורית: אבי בללי
יועץ דרמטורגי: יואב מיכאלי
תלבושות: ענבל בן זקן
עיצוב במה: אדם קלר
תאורה: שי יהודאי

רקדנים: אלדר אלגרבלי, אופק אדמוני, לוריס אשונג'ה, ג'וני בוקשטיין, שגיא בללי, תום דויד, נעה דהאן,
עלמה לאואר, לו לונדרה, רונה לרנר, פיטר סטאר, נעם עפרון, עינב קרינגל, אליוט תומפסון.
מתלמדים: עדי אביטן, רוני שפס
Ofek Admoni, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, Noa Dahan, Tom David, Lorris Eichinger, Eldar Elgrably, Noam Ephron, Einav Kringel, Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson

משך המופע: 60 דקות .
מנמוזין
יום שלישי, ה-20 במרץ 2018 בשעה 21:00
מרכז סוזן דלל, מחיר: 120-140 ₪ , טלפון להזמנת כרטיסים: 03-5105656

לפרטים נוספים: יהב אשד, "ענת מרומי יחסי ציבור", 050-7238755
ענת מרומי, 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן