"מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה". לא אני המצאתי את המשפט הזה אבל שמעתי אותו כל כך הרבה פעמים, כמעט בכל מסגרת שהייתי בה. גם בעולם של משחקי הקופסא המשפט הזה מאוד נכון, ככל שהמשחק יהיה פשוט יותר כך הוא יקבל יותר זמן שולחן. פשטות במשחקיות, פשטות בסידור שלו בתחילת המשחק ובסופו, פשטות בחישוב הניקוד ובעיקר פשטות בחוברת חוקים. בשלב פיתוח המשחק צריך לקחת את כל הנ"ל בחשבון.
זה יותר מורכב ממה שזה נשמע כי המשחק עדיין צריך להיות מקורי, חדשני, מעניין, מאתגר ובעיקר מהנה אחרת לא משנה כמה פשוט הוא יהיה. אני מנסה לפתח את המשחק בלי לקחת את כל זה בחשבון, להגיע למשחק שאני שלם איתו ב-100% ואז להתחיל לפשט אותו. אז אני יכול בעצם לבחון ברמת כל חוק וחוק כמה הוא חשוב למשחקיות לעומת כמה פסקאות הוא מוסיף לחוקים. אם אני יכול לצמצם את מספר העמודים בחוברת החוקים בלי לפגוע הרבה במשחקיות אני בהחלט אעשה זאת. יש משחקים שנוצרו או יצרו להם כמה גרסאות, גרסה מלאה וגרסה קצת יותר פשוטה ועממית. רמי לדוגמה אפשר לשחק בגרסה הסגורה שהיא הגרסה הפשוטה יותר לעומת הגרסה הפתוחה שהיא קצת יותר מורכבת והרבה יותר מתוחכמת.
כל מה שנשאר לי זה לומר לכם פשוט תשחקו.
דף הבית » אמרי הלפרט » לא פשוט ליצור משחק פשוט
לא פשוט ליצור משחק פשוט
- לחצו לקריאת עוד מאמרים של >> אמרי הלפרט, השינוי מתחיל כאן