המקום הכי טוב ליפול לתוכו

ידי אישה על כתפי גבר

מהרגע שנולדנו אנו מחפשים את החיבוק הנעים "ליפול" – לשחרר ולהיות בתוכו, שחווינו בחודשי ההריון ברחם. את התחושה החמימה והנעימה של העיטוף, לצד מגע הגוף וצלילי פעימות הלב המרגיעות.

לפני תקופת הקורונה נהגנו לחלק חיבוקים ביתר קלות, לבני משפחה, חברים ואפילו לידידים. הוא נעים לבני-אדם ואף לבעלי-חיים, במיוחד ליונקים, אך לא רק.

חיבוק ידוע כמקור בריאות לגוף ולנפש, אם כמחווה של רגש חיובי להבעת אהבה, עידוד והרגעה, באמצעות הורדת לחץ הדם והפחתת מתח וחרדה. ומכאן משפר את מצב הרוח ואפילו את יכולת החשיבה.

איך זה עובד?

לאחר כ-20 שניות של חיבוק, המוח משחרר הורמון בשם אוקסיטוצין המכונה גם הורמון האהבה והקרבה. הוא משתחרר בעקבות חיבוק ומגע ידיים, ואפילו נתינת מחמאה ולאחר משחק גם עם בעלי-חיים. מטרתו חיבור ויצירת קשרים בין בני אדם, אחד מהצרכים האנושיים בכלל ולשרידות וחזקה נפשית במיוחד. חשוב לציין כי שחרור אוקסיטוצין מתרחש רק כשאנו בוטחים באחר – במחבק. זה מתרחש גם לאחר קיום יחסי מין מספקים, ובעת הנקה אצל האם ואצל התינוק גם מגע של עיסוי מרגיע. במקביל, יש ירידה של הורמונים כקורטיזול ואדרנלין הקשורים למתח פיזי ונפשי, ואף תורמים לבריאות הלב. מתוך הבנת היתרונות והצורך הנפשי, ניתן לראות במחלקת ילודים במספר בתי-חולים, אף מתנדבים המעניקים חיבוק ומגע אנושי לתינוקות שננטשו.

וירג'יניה סאטיר מטפלת משפחתית סיכמה זאת בכמה שורות מדוייקות:

סוגים של חיבוקים שבהתבוננות בשפת הגוף ניתן ללמוד רבות על המצב הרגשי של המחבק והנחבק.

החיבוק העוטף בו האחד עומד מאחורי השני ועוטף אותו בזרועותיו, המעניק תחושת הגנה באווירה קלילה ונעימה. יחד עם זאת, במקרה של אחיזה חזקה מידיי עלול לשדר שליטה עד תוקפנות.

החיבוק המלטף המשלב חיבוק פנים מול פנים, והוספת לטיפה או טפיחה קלה בגב, משרה ביטחון באווירה של שמחה ואיכפתיות. יחד עם זאת, במקרה של ריחוק זה עלול לרמז להזמנה לאינטימיות, שלא תמיד רצויה.

החיבוק המוחץ שבו יש אחיזה חזקה של המחבקים האחד בשני, היוצר אפקט של מילוי אנרגיה מתוך רצון להיות עם האדם האחר והבעת רגש עוצמתי.

חיבוק צוואר, שלרוב נהוג במהלך ריקוד, וכולל הנחת הזרועות על כתפי האחר, או ושילוב של זרועות על המותניים. מעניק חיבה, תחושת ביטחון וקירבה, ועלול להיות אינטימי מידיי בשילוב מבט בעיניים וקירבה פיזית של הפנים.

חיבוק כתפיים הכולל הנחת יד על כתפי האחר, להבעת חיבור לצד הערכה וחיבה חברית קלילה לרוב. משמעותו אמון ביחסים עם נתינת מרחק – מרחב מחייה לאחר. יחד עם זאת, עלול להביע ריחוק כשהוא מופיע במערכת אינטימית, והוא חד-צדדי, כלומר הצד השני "קפוא" ואינו מחבק בחזרה. וזה עלול להפוך לחיבוק מרוחק.

חמ"סה לשחרור רגשי, זהו כלי אימון NLP נפלא המתאים לתחושה רגשית נעימה ונינוחה ברמה הפיזית והרגשית גם יחד.

חיבוק זוהי דרך להבעת רגש, כשלכל תרבות יש את הדרך שלה. חשוב, להכיר את הכללים הללו, בכדי לחבק בהסכמה של שני הצדדים, ושלא יגיע למקום של פגיעה באחר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן