כל משבר הוא הזדמנות לצמיחה

אני אפשרי

"כל משבר הוא הזדמנות לצמיחה", בחודש האחרון שמענו את המשפט הזה שוב ושוב…

איך עושים זאת, איך אפשר בעיצומו של משבר לחפש הזדמנויות?

המילה הסינית ל"משבר" מורכבת משני חלקים: האחד פירושו "סכנה" והשני פירושו "הזדמנות", כנראה שהסינים השכילו להבין שיש צד של אור גם במצב של אפלה.

מגפת הקורונה הביאה יחד איתה ענן שחור של אי וודאות, דאגה ממה שהולך לקרות וחשש מגודל הנזק. כל מומחה בתחום הציג את נקודת מבטו, אבל אף אחד לא באמת ידע להביא לנו מידע מהימן, הרי מדובר בנגיף חדש ועוצמתי וכולנו חווים ומגלים תוך כדי תנועה עד כמה הוא אלים וחזק.

אז איך בכל זאת אפשר למצוא משהו חיובי בכל הכאוס הזה? איך אנשים מצליחים למצוא הזדמנויות ולצמוח כאשר האחרים קפאו במקומם ולא יודעים איך להתמודד עם המציאות החדשה.

 כשאני חושבת על הזדמנות אני רואה לנגד עיניי, אפשרות לצמיחה אישית ומקצועית, דלת לצאת מאזור הנוחות וללכת אל הלא נודע, לגלות בתוכנו כוחות חדשים שלא היינו מודעים לקיומם ולחשוב בצורה יצירתית איך ניתן לייצר משהו חדש שעונה על הצורך במציאות העכשווית.

מדהים לראות איך תוך מספר ימים היו כבר אנשים שהתחילו לזהות הזדמנויות, מצאו פתרונות לתקשורת המונית אונליין, מסעדות שעברו לעבוד במתכונת של משלוחים, רשתות המזון הרחיבו משמעותית את שעות הפעילות, עשרות קורסים עלו לרשתות כדי לאפשר לאנשים להעשיר את עצמם בתכנים מעניינים, הזמרים ממשיכים לשיר מהבית ואנו זוכים לשמוע אותם בטלוויזיה וברשתות החברתיות, נראה שכל אחד מצא את הדרך שלו להביא ערך לעולם.

 אושו כתב בספרו "אומץ לב" כי, "החיים מתקדמים מהר, הם דינמיים, לא סטטיים. החיים אינם מים עומדים, אלא נהר שזורם בשצף קצף. לעולם אינם אותו הדבר בשני רגעים עוקבים. דבר עשוי להיות נכון ברגע הזה, ולא נכון במשנהו.

אם כך, מה לעשות? האפשרות היחידה היא לעשות את בני האדם ערים כל כך שהם בעצמם יכולים להחליט כיצד להגיב לחיים משתנים".

המסר הזה כל כך מתאים בימים אלו, חשוב שנשכיל להבין שהמציאות משתנה בכל רגע ורגע, אנו יכולים לנסות להתנגד אך זה לא יקדם אותנו, אלא ההיפך תחושת התסכול תהיה חזקה ותפגע באיכות חיינו, אז מה כן אנו יכולים לעשות? מה כן בשליטה שלנו?

לקבל בכל יום מחדש את מה שהיקום מזמן עבורנו, להתאים את עצמנו ולראות את הטוב בכל רגע ורגע. זאת ההזדמנות שלנו לצמוח ולגדול ולהיות מוכנים יותר לאתגר הבא.

יחד נעבור גם את זה!

זיוה לויטנוס

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן