כל הג'אז הזה – ב'פסטיבל ניו אורלינס' הרביעי

זמרת ג'אז שרה למיקרופון

30/05/2022
לאחר הפסקה בת שנתיים בצל הקורונה,
'פסטיבל ניו אורלינס' חוזר בסערה לרחובות תל אביב- יפו
כל הג'אז הזה – ב'פסטיבל ניו אורלינס' הרביעי 
מוזיקת הג’אז כובשת את תל-אביב יפו בפעם הרביעית עם למעלה מ-100 אמנים מהשורה הראשונה; משתתפים מישראל, ניו אורלינס, פריז, לונדון, ברלין, אוסלו וסינגפור, שיחזירו את הג'אז למוזיאון תל אביב לאמנות ב- 18-16 ביוני 2022 • בין אמני 'המוזיקה השחורה' וההרכבים שיופיעו בג'אז, בלוז, גוספל וסווינג: European Jazz Quartet , The New Orleans All Stars, Swing Dance Orchestra ורבים נוספים • במסגרת הפסטיבל ומופעי החוצות, גם מחווה לענקי הזמר העברי: הומאז' לקובי אשרת ונורית הירש – לרגל יום הולדתה ה-80 של כלת פרס ישראל, היוצרת והמלחינה • זיו בן, המייסד והמנהל האמנותי של 'פסטיבל ניו אורלינס', מנכ"ל חברת 'שמים – ארגון, ניהול והפקה': "כמו בג'אז – מאלתרים בכל מצב, ועושים מלימון לימונדה. למרות מתחים ביטחוניים כאלו ואחרים, כן מסיכות-לא מסיכות, יש במה, נגנים וקהל מדהים – ועם זה ננצח. תכינו את הרגליים, ובואו לרקוד"

אחרי הפסקה בת שנתיים עקב מגפת הקורונה, 'פסטיבל ניו אורלינס' חוזר לרחובות תל אביב- יפו בפעם הרביעית. למי שעוד לא שמע, 'פסטיבל ניו אורלינס' הוא פסטיבל מוזיקה בין-לאומי שחוגג בעיקר סגנונות מוזיקה שחורה, ביניהם – ג'אז, בלוז וגוספל. שמו של הפסטיבל נגזר משמה של העיר ניו אורלינס שבמדינת לואיזיאנה – מולדת הג'אז הבלתי מעורערת, סגנון מוזיקה שהספיק בכ-100 שנים לכבוש יבשות וימים. בפסטיבל, בהפקת חברת 'שמים – ארגון ניהול והפקה' ועיריית תל אביב- יפו, יופיעו הרכבים מוכרים ממספר מדינות מרחבי העולם – בנגינה, ריקוד ושירה. הפסטיבל יתקיים בתאריכים16-18.6.2022, לצד המופעים במוזיאון יתקיימו מדי ערב מופעים פתוחים לקהל הרחב ברחבת המשכן לאומנויות.

מייסד הפסטיבל ומנהלו האמנותי הוא זיו בן, מוזיקאי בעברו ובשנים האחרונות מפיק ויזם, חובב מושבע של 'מוזיקת ניו-אורלינס' מבית אבא: "אחרי מספר שנים בהפקת מוזיקה ולאחר פסטיבלי ג'אז רבים בהם ביקרנו והשתתפנו ברחבי העולם, הבנתי שיש לי חלום – לפתוח פסטיבל משלי. אז חשבתי על פסטיבל ניו אורלינס בשילוב סיווינג, הגלגול המוקדם של הג'אז. ביקרתי שם, ואני מכיר אמנים משם, וב-2018 אמרתי 'זה הזמן להקים את פסטיבל ניו-אורלינס בתל אביב- יפו'."

"אחת הסיבות שבחרתי דווקא בסגנון של ניו-אורלינס זה כי אני חושב שהקהל הישראלי מאוד אוהב את הז'אנר הזה – דיקסי לנד, מוזיקה שחורה, שילוב של סווינג, שחורים-לבנים. יש בזה פיוז'ן, שמדבר למכנה מאוד רחב, כמו שקיים בישראל. זו מוזיקה משמחת, והפסטיבל שואף להיות דומה לאופי של הג'אז – אופטימי, מאחד, משוחרר ומשחרר; אלו המסרים."

לצד זיו, ניצב היועץ האומנותי לפסטיבל – אייל וילנר, בוגר הניו סקול היוקרתי, מעבד ונגן נשיפה בעל שם עולמי. במהלך השנים ייסד את ה'ביג בנד של אייל וילנר' – הרכב ג'אז גדול שמנגן בכל העולם: "הקהל הישראלי בשנים האחרונות מאוד התחבר למוזיקה הזאת בפסטיבל; זאת מוזיקה משמחת ומלאת נשמה, מוזיקה גלובאלית שחברת בין תרבויות."

ס. מנהל אגף התרבות והאמנויות ומנהל המחלקה למופעים בעיריית תל אביב- יפו, שאבי מזרחי:
"עיריית תל אביב-יפו גאה ומתרגשת לחדש בפעם הרביעית את מסורת פסטיבל ניו-אורלינס, ולארח ברחובותיה את מאות האמנים, המשתתפים, המבקרים והמבלים. הפסטיבל הוא עדות נוספת לנחיצותן של התרבות והמוזיקה, מרוממות הנפש, לאחר שנתיים של קורונה ותקופות מתוחות אחרות. תל אביב-יפו שמחה לנוע לצלילי הג'אז הקצביים, ומזמינה את כל תושביה להצטרף!"

בין ההרכבים שיופיעו בפסטיבל:
• European Jazz Quartet – מופע מחווה ל'מלכי הג'אז' – לואי ארמסטרונג וסידני בשה. במופע זה, עם הסולן הבינלאומי, החצוצרן הצרפתי הנודע ג'רום אצ'ברי (Etecheberry) ורביעייתו, יוכל הקהל להתוודע למיטב הלהיטים שניגנו ושרו שני המלכים הבלתי מעורערים של ראשית הג'אז – ושמאוחר יותר הרכיבו כמחרוזת פנינים את רפרטואר הג'אז אשר הלך, התפתח והבשיל למה שהוא היום. 'צ'יינה בוי', 'פנטסיה לבשה' ו 'יום אחד עוד תצטער' יהיו חלק מהלהיטים שילוו מופע זה.
• 'באהבה לג'ורג' גרשווין' – החצוצרן ג'רום אצ'ברי לצד הזמרת מסינגפור, אלמאי פרננדז Alemay) Fernandez) – בשיתוף פעולה ראשון מסוגו לכבוד 'פסטיבל ניו אורלינס' בתל אביב.
• Swing Dance Orchestra – להקת הסווינג של משפחת ארמלין הברלינאית, שנחשבת לתזמורת הסווינג הטובה בגרמניה. הפסנתרן היהודי, אנדריי ארמלין ואשתו ג'ויס, ילידת קניה, בתו רייצ'ל ובנו דייוויד – לבושים באופנת שנות ה-30 באמריקה במופע ריקוד ושיר בנוסח הסווינג. אנדריי ארמלין: "כמו בטיטניק, שהייתה להקת מוזיקאים על הספינה שהמשיכה לנגן עד שהספינה טבעה – גם אנחנו מרגישים שליחות לנגן ולשמח את הקהל גם בזמנים קשים."
• Hot Club de Norvège – ג'ילדאס לה פאפ, גיטריסט שעשה מעבר חד ממטאל לג'אז, לצד מעבר מארץ מולדתו בצרפת לנורבגיה, הצטרף ללהקה המיתולוגית ומספר: "בלהקה שלנו יש תופעה ייחודית של שילוב גילאים. אפשר למצוא אצלנו את נגן הגיטרה הצעיר והוא רק בן 21, והמבוגר בין הנגנים, בן 71, מנגן על כלי מיתר. המוזיקה מטשטשת את פער הדורות."
• מקהלת Fanga Gospel – עם הסולנית הילארי סרג'נט, ילידת טרינידד (האיים הקריביים), שעברה לפני שנים רבות לגור בישראל בעקבות דודה, מוזיקאי מפורסם שניגן בארץ. השם פאנגה, פירושו כוח בשפה הבמברה, השפה המדוברת במאלי, אפריקה. "אני מגיעה מהאיים הקאריביים וחברי ללהקה מגיעים מדרום אפריקה, קונגו, ישראל וארה"ב. השילוב בינינו מעניק צבע מיוחד. למוזיקה יש הרבה אש והכל צליל אחד של מהפיכה."
• The New Orleans All Stars & Christian Winther – תזמורת של מיטב נגני העילית של ניו אורלינס. אנסמבל הכוכבים מניו אורלינס, בראשותו של כריסטיאן וינטר, מארח להופעה מיוחדת את הזמרת הנפלאה יולנדה רובינסון. רובינסון נולדה בניו אורלינס לאימה המפורסמת טופסי צ'פמן, זמרת נשמה שנודעה כמי ששרה את פס הקול של הסרט '12 שנים של עבדות'.
• הביג בנד של אברהם פלדר – במחווה מרגשת לאמנים הישראלים קובי אשרת ונורית הירש – לרגל יום הולדתה ה-80 של היוצרת והמלחינה.

המשתתפים ב'פסטיבל ניו אורלינס':
o Alemay Fernandez & Jérôme Etcheberry
o Hot Club de Norvège
o Swing Dance Orchestra
o Di Gasn Trio- Israeli Balkan Klezmer Band
o מקהלת Fanga Gospel עם Nitzan Kolko Band
o Richard Johnson, פרוספור מניו וארליינס
o רביעיית אייל וילנר ורקדני Swing It
o גבריאל פלאצ’י& Eli& The Chocolate Factory
o Adrian Cox
o Hippolyte/ Etcheberry/ Preminger, Yolanda Robinson& The Eyal Vilner Big Band, Dean Tsur & The Songbirds.

לרכישת כרטיסים:
https://bit.ly/new-orleans-festival-TLV
הנחות לתושבי תל אביב- יפו בעלי הכרטיס העירוני דיגיתל

אודות זיו בן, מייסד 'פסטיבל ניו אורלינס' ומנהלו האמנותי

מנכ”ל 'שמים – ארגון ניהול והפקה', אותה ייסד ב-1995. החברה מפיקה כיום את סדרות המוזיקה הבינלאומיות 'ג’אז חם', 'ג’אז חם לילדים', והפיקה במשך 20 שנים את סדרת הדגל של האופרה הישראלית – 'צלילי הקסם עם ניצה שאול', טקסי שרת התרבות וראש הממשלה, ומספקת תוכן תרבותי לחברות ועיריות. זיו בן מכהן כמנכ”ל משותף ב-'שמים- הפקות בינלאומיות', חברה לייזום והפקת אירועי תוכן תרבותי בארץ ובחו”ל.
בן ניגן סקסופון בלהקת הפופ המיתולוגית 'גזוז', בתזמורת הביג בנד של מל קלר, ובתזמורת הטיילת של תל אביב. כיהן כנגן פאגוט ראשי בתזמורת המלכותית ההולנדית באמסטרדם ובתזמורת הקאמרית הישראלית. מעבד מוזיקה להרכבים שונים בישראל ובעולם כמו 'חמישיית תל אביב', מנצח בהרכב 'הברנשים של נגה', ואף עיבד למעלה מ-100 עיבודים עבורם.
יזם והקים הרכבים מוסיקליים כמו: קבוצת 'מוזיקה נובה', 'אנסמבל ליאונרדו למוסיקת בארוק', נשפני התזמורת הקאמרית הישראלית, וכן כיהן כמנהל כללי של העמותות קבוצת 'מוזיקה נובה', האנסמבל הקולי החדש, תנועות אנסמבל למחול ועוד.
בעל תואר Executive MBA במגמת ניהול מוסדות תרבות מאוניברסיטת ת”א ותואר ראשון מאוניברסיטת ת”א, האקדמיה למוזיקה, הפקולטה לאמנויות. כמו כן, למד מוסיקת בארוק באמסטרדם והשתלם בקורס לניתוח מערכות ותכנות באוניברסיטה הפתוחה. שירת כנגן בתזמורת צה”ל.

לפרטים נוספים אודות הפסטיבל, לתיאום ראיונות עם האמנים וסיפורי הלהקות:
עמנואל בן דנון, 050-6999549
אביטל חורב, 052-8313087

האומנית: Yolanda Robinson
קרדיט צילום: יח"צ שמים

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן