כולם מדברים על איך לעשות ממנה כסף אבל לא על איך היא תתרום לאנושות להיות טובה יותר

אילוסטרציה בינה מלאכותית

כנראה שניחשתם לבד על מי אני מדבר, קוראים לה הבינה המלאכותית ולאחרונה היא התחילה לשגע את העולם, מאז השקת chatGPT 3 של חברת OpenAI שכבר הספיקה להימכר ולעבור לשליטת מיקרוסופט, כולם מדברים על הבינה המלאכותית, כבר הכתירו אותה למלכת העתיד של האנושות, מידי יום יוצאים מאות סרטוני וידיאו, עשרות אלפי פוסטים וציוצים ברחבי הרשת שמדברים על איך הבינה המלאכותית יכולה לעזור לקדם עסקים, איך אפשר להחליף עובדים במחשבים ובעיקר, איך ניתן להרוויח עוד כסף באמצעותה.

גילוי נאות: אני מאוד מתחבר לשיח החדש, כל האנושות ברגע אחד פשוט נהפכה לילד צעיר שקיבל צעצוע חדש ומגניב במיוחד ורק מנסה לחקור ולהבין מה לעשות איתו וזה לא פחות מקסום בעיניי.

אבל…

משהו בשיח העולמי של כולם מרגיש לי חסר, אני עוקב מאוד אחרי הנעשה וכולם מדברים על איך ליצור תמונות מגניבות יותר, להרוויח יותר כסף, להטמיע בינה מלאכותית במסחר בשוק ההון, בניהול העסק, בהחלפת אינטרקציה אנושית באחת דיגיטלית – הכל טוב ויפה חוץ מזה שכל השיח הזה פשוט מגלה לנו מי אנחנו באמת.. והאמת כואבת, האנושות היא מיליארדי בני אדם שקודם כל ולפני הכל חושבים על הרווחה שלהם ואז על השאר, קודם כל "נבין איך לעשות מזה כסף" ואחר כך אם ישאר זמן ננסה להבין איך אפשר להשתמש בה בבריאות, בחינוך, בביטחון, בחיזור יסודות החברה והקהילה שלנו (כן זה אפשרי), איך ליצור איתה עולם טוב יותר.

חשוב לי להבהיר, בינה מלאכותית משולבת בסטארטאפים בתחומי הבריאות והחינוך כבר ממזמן וגם בעולמות בטחוניים, אבל זה בא ביוזמת יזמים פרטיים וממשלות. אוסף מאות מיליוני בני האדם שנמצאים שם מאחורי המקלדת רק מנסים להבין איך לקחת כמה שיותר ולהרוויח כמה שיותר.

אני רוצה לשתף איתכם שבכתיבת שורות אלה אני מבואס ומאוכזב, אבל החלטתי שאני אקח את הצעד הראשון ואדבר ברשתות הפרטיות שלי לא רק על התרומה של הבינה המלאכותית לעסקים אלא גם לחברה, לקהילה ולשיפור החיים של מיליוני בני אדם שבאמת צריכים כוח גדול שיעמוד מאחוריהם ולא עוד כמה תמונות מגניבות. אני מקווה שגם אתם תצטרפו אליי לחיזוק השיח הערכי והחברתי ולא רק הגרידי-כלכלי.

בהערכה רבה,
שי

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן