ט"ו בשבט, נטיעות ו- 4 כוסות יין

אישה יושבת - בקבוק יין מאחוריה

הגיע ט"ו בשבט – חג האילנות, זהו הזמן המושלם לחגוג ולהתענג על הטובות שארץ ישראל מציעה לנו. יום זה מסמל את תחילת עונת הפריחה והוא משמש גם כהזדמנות לחגוג ולטעום מאכלים טעימים שגורמים לנו לזכות בטעם של הארץ. אחד מן המזון הטובים והנאים שנהנים ממנו בט"ו בשבט הוא היין.   

היין, משקה מרשים שסביבו מתקיים  ממלכותיות ותרבות. בנוסף לטעמו הנעים ולצבעו המיוחד, היין גם מצוי באירועים רבים בתרבות היהודית, וכך גם בחג הט"ו בשבט.

העצים ושתייה  היין.  נטיעת העצים מסמלת את חיבורנו לארץ ישראל ואת הזמן המתאים להתחיל לטפח את הקשר שלנו עם האדמה. יין, מאידך, מסמל את העונג והשמחה שהטבע מציע והוא ובט"ו בשבט מסמל את עונות השנה.

ט"ו בשבט הוא הזמן המושלם לפתוח יין ולהנות ממנו. הוא משמש גם כתוסף מושלם לסעודות חג הט"ו בשבט, וניתן למצוא במגוון סוגים וטעמים.

גם בט"ו בשבט, כמו בפסח, מצווים ללגום 4 כוסות יין. אבל שלא כמו בפסח שם אין ציווי לשתות יין מסוג מסוים. בט"ו בשבט לכל כוס יש משמעות ויש סוג יין ספציפי שנהוג לשתות עם כל כוס.

כוס ראשונה: כוס האילנות

הכוס הראשונה שנמזגת בסדר ט"ו בשבט צריכה להיות של יין לבן, רענן ובהיר. כוס שעל פי ההגדה מסמלת את יופייה של הארץ. את העצים. הכוס הראשונה היא היסוד והבסיס. פתיחת גלגל השנה.

כוס שנייה: לנטיעות

הכוס השנייה על פי ההגדה יש לשתות כשרובה לבן ומיעוטה אדום, או יין לבן עמוק ועשיר שצבעו ענברי. הוא מייצג את עונת החורף. קור החורף, הטבע מתחיל את סימני ההתעוררות הראשונים שלו, לפי ההגדה של ט"ו בשבט התעוררות וצמיחה מתחילים בשקט בחורף. הטבע מתחיל להיערך לאביב, הניצנים מתחילים, ממש עכשיו ב ט"ו בשבט.

הכוס הזו מוקדשת להתחלה חדשה, לנטיעות. הכוס השנייה היא לסובלנות. לכאורה הכל מת בחורף, אך בעצם זו השעה שבה מתגבשים ומעמיקים השורשים. 

כוס שלישית: עולם הבריאה

הכוס השלישית מביאה את האביב. זו מיוצגת ברוזה. הכוס הזו מסמלת את חום השמש הנעים, את התעוררות הטבע משנתו, את תפארתה של הפריחה. הארץ מתמלאת בצבע. לבלוב, פריחה ופרי. הם המאפיינים את הכוס השלישית.

כוס רביעית: השער אל הקיץ

הכוס האחרונה, המייצגת את הקיץ, מביאה את שיא הבשלות. את ימות החמה הלוהטים והכבדים. הפירות בגמר הבשלתם ואת ימי האסיף. הכוס האחרונה מיוצגת ביין אדום, עשיר, מלא, מורכב. כזה שמסמל את סוף השנה, שקיבל את כל הזמן והגיע למלאות הקיץ.

חג הט"ו בשבט הוא הזמן לשתות כוס יין ולהתענג על טעמי הארץ ישראל, לחגוג את עונת הפריחה ולחבק את הטבע סביבנו. היין הוא אחד מסמלי השמחה הגדולים שקיימים בחג, והוא מועיל גם ליצירת אפשרויות להתחברות חברתית ולהנות מרגעים ייחודיים עם אנשים אהובים. לכן, כאשר חוגגים את ט"ו בשבט, חשוב לא לשכוח את גביע היין, המייצג את הטעם והריח של ארץ ישראל, ולהנות מהחג בכל החושים.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן