חשיבותו של הסכם ממון?

נורית-בנדורי-שם-טוב200-200

נורית בנדורי שם טוב, עו"ד 054-4773772

אם אתה נכנס למערכת זוגית כשיש לך כבר ילדים ונכסים משלך, או אם את נכנסת למערכת זוגית כשיש לך נכסים משלך, שצברת, או קיבלת במתנה או בירושה, חשוב מאד שתקראו את המאמר הבא על הסכם ממון.

מהו הסכם ממון ולמה חשוב כל כך לערוך אותו לפני שנכנסים למערכת זוגית?

נכון להיום, חוק יחסי ממון קובע איזון משאבים בין בני זוג במועד פרידתם. דהיינו כל הנכסים שנצברו על ידי שני בני הזוג עד למועד הפרידה, יחולקו שווה בשווה בין בני הזוג בעת פרידה, למעט חריגים.

אם פעם חיינו עם בן זוג אחד כל חיינו, אזי היום, מערכות היחסים נמשכות כל עוד הם עונות לצורך ההתפתחות של שני הצדדים ובמקרים רבים מחליטים בני הזוג לפרק את המערכת הזוגית מיד כשהמערכת אינה מתאימה להם. במקרים אילו הם לא מוכנים למשל, שדירה שהם קיבלו בירושה מההורים, או קנו אותה לאחר שנים של חיסכון וייעדו את כולה לילדיהם, תימסר במחציתה לבני זוג מהם הם נפרדים.

כדי למנוע מצב כאמור לעיל, ניתן בחוק פתרון והוא לערוך הסכם ממון בהסכמת שני בני הזוג בו הם קובעים מראש הפרדה רכושית, כאשר בעת פרידה כל אחד יישאר הבעלים הבלעדיים בנכסים כפי שהוסכם וצוין בהסכם.

על מנת שיהיה תוקף להסכם יש לאשרו בבית המשפט.
לכן במקום להשקיע כסף רב ולבלות שנים בהתנצחויות על הבעלות ברכוש בבתי משפט, מומלץ פשוט לפנות לעורך דין, לחתום על הסכם ממון כך שכאשר תסתיים הזוגיות יוכלו הצדדים להפרד בדרכי שלום.

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן