"חלום ליל קיץ" פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון

מקהלת כינורות בפסטיבל קול המוסיקה

פסטיבל קול המוסיקה ה-38 בגליל העליון יתקיים השנה תחת הכותרת 'חלום ליל קיץ' ויביא אתו את הקסם, הקלילות והרומנטיקה של לילות הקיץ בגליל.

הפסטיבל, שיתקיים על פני שבוע ימים באווירה כפרית ייחודית, יציע מוסיקה קיצית, הקשורה ומתאימה לחלומות, ללילה ולקיץ, עם יצירות מאת מנדלסון ומוצרט לצד מיטב הרפרטואר הישראלי והעולמי.

השנה יארח הפסטיבל לראשונה הרכב אורח מחו"ל, רביעית המיתרים "כאוס", הנחשבת לאחד השמות המובילים בעולם המוסיקה הקאמרית לצד מיטב המוסיקאים מהארץ ומהעולם בשילובים קאמריים חד-פעמיים ובהרכבים מגוונים:

הזמרת נור דרוויש עם שירים מתוך רפרטואר קלאסי, ערבי ועברי, השחקן דרור קרן בקונצרט מיוחד –"חלומות מולדת" המשלב מוסיקה ישראלית משנות ראשית המדינה לצד טקסטים מתוך מכתביהם ויומניהם של המלחינים ועוד, תזמורת המהפכה במופע המוקדש כולו ליוסי בנאי בהשתתפות רבקה מיכאלי, שלמה יידוב בערב מיוחד עם פסנתרנית הג'אז ענת פורט .

לצד הקונצרטים יתקיימו אירועים מיוחדים ביניהם: אירועי מחול וקולנוע עם רקדניות מרכז קלור במופע משותף עם שלישיית מיתרים של נגני הפסטיבל, קונצרט 'קבלת שבת' שיתקיים בבית הספר לכמורה 'דומוס גלילאה' שכולל סיור באתר הייחודי, קונצרט לילדים

"קרנבל חיות" של התזמורת הקאמרית הישראלית ותיאטרון מלנקי בניצוחו של ניתאי ראך ועוד.

בנוסף מציע הפסטיבל אירועים ללא תשלום – חזרות פתוחות, קונצרטי לילה על הדשא, הרצאות ומפגשים.

2-8 ביולי 2023 בכפר בלום

פסטיבל קול המוסיקה בכפר בלום יתקיים השנה בין ה-2-8 ביולי, תחת הכותרת 'חלום ליל קיץ' ויביא אתו את הקסם, הקלילות והרומנטיקה של לילות הקיץ בגליל.

הפסטיבל יציע מוסיקה קיצית וקלילה, עם יצירות מאת מנדלסון ומוצרט, "מבחינה מוסיקלית, הרגשתי שלילות קיץ קוראים למוסיקה שיש בה משהו קליל שמרומם את הנפש, ולמוסיקה שיש בה מן הכישוף והמסתורין", אומרת עופרה יצחקי המנהלת האמנותית של הפסטיבל. 

בין היצירות שיבוצעו, "חלום ליל קיץ" מאת מנדלסון, והטריו המפורסם שלו ברה מינור, וגם יצירות לצ'לו ופסנתר מאת אחותו, המלחינה הנפלאה פאני הנזל. עוד בתכנית מיצירות המופת הקאמריות של מוצרט,

שיש בהן קלילות ושמחת חיים ומתאימות ללילות קיץ חמים וקסומים, ביניהן הדיברטימנטו לשביעייה ,  החמישייה לפסנתר וכלי נשיפה מעץ, ושלישית הפסנתר האהובה בדו מז'ור ואת הסונטה לבסון וצ'לו.

"לעתים, ובייחוד במציאות חיינו בחודשים האחרונים, קשה למצוא מקום וזמן שבהם הנפש יכולה לשהות, להתמהמה, לפרוח, לחלום, ליהנות מהעולם שסביבנו, ומחלומות בהקיץ. נזכרתי בלילות הקסומים בכפר בלום– לילות קיץ יפים עם רוח נעימה, חברותא ומוסיקה טובה. רציתי לתת לחובבי וחובבות המוסיקה הזדמנות לשאוף אוויר במשך כמה ימים בעולם קסום של חלומות. החלטתי לקרוא לפסטיבל 'חלום ליל קיץ' ולערוך את תכניתו בהתאם: עם מוסיקה שקשורה ומתאימה לחלומות, ללילה ולקיץ" ,אומרת עפרה יצחקי המנהלת האמנותית של הפסטיבל.

השנה יארח לראשונה הפסטיבל הרכב אורח מחו"ל, –רביעיית "כאוס" מוינה. הרביעייה היא אחד ההרכבים הבולטים ביותר בשנים האחרונות בשמי המוסיקה הקאמרית באירופה. היא זכתה בפרסים בתחרויות מוסיקה קאמרית והופיעה בסדרות הקאמריות החשובות ביותר באירופה. הרביעייה תנגן רסיטל בפסטיבל ובנוסף תחבור לנגני ונגניות הפסטיבל בשילובים חד פעמיים ביצירות קאמריות גדולות – מחמישיות ועד שמיניות.

לצידם ישתתפו בפסטיבל מיטב המוסיקאים הישראלים מהארץ ומהעולם ביניהם: הכנרים רועי שילוח ונעמן סלוחין, הוויולנית שירה מיוני והצ'לן אמיר אלדן. הזמרת נור דרוויש תבצע בפסטיבל שירים מתוך רפרטואר קלאסי, ערבי ועברי ביניהם שירים בצרפתית מאת ברליוז בליווי הרכב קאמרי, "שיר סיום" של חווה אלברשטיין ו"אנחנו והירח שכנים" של הזמרת הלבנונית פיירוז.

אמנית הגיטרה הקלאסית ליאת כהן, ששבה ארצה לאחרונה לאחר שני עשורים בפאריס וקריירה בינלאומית תופיע עם נגני הפסטיבל בהרכבים שונים במוסיקה קלאסית ולטינית. הגיטריסט והזמר שלמה יידוב בערב מיוחד עם פסנתרנית הג'אז ענת פורט ועם  נגני הפסטיבל בעיבודים ושילובים חדשים .

השחקן דרור קרן ישתתף בקונצרט מיוחד בשם 'חלומות על מולדת' בו תנוגן מוסיקה ישראלית משנות ראשית המדינה לצד טקסטים מתוך מכתביהם ויומניהם של המלחינים.

עוד טרם הפתיחה הרשמית של קונצרטי הפסטיבל יארח הפסטיבל את  תזמורת המהפכה –במופע המוקדש כולו ליוסי בנאי, ובהשתתפות רבקה מיכאלי. המופע מחבר בין המוסיקה המוכרת לבין קטעים חדשים שנכתבו בהשראתה, בשילוב חלקים מהמערכונים הנפלאים וקטעי וידאו נדירים.

כחלק מהחוויה המיוחדת  של הפסטיבל יוכל הקהל גם להנות מקונצרטים וסיורים מיוחדים מחוץ לכפר בלום ביניהם: קונצרט 'קבלת שבת', קונצרט מקהלה שיתקיים בבית הספר לכמורה 'דומוס גלילאה', באולם מוקף חלונות ויטראג' הצופים אל הכינרת בו יוכל הקהל להאזין למקהלת הגליל העליון במבחר שירים עבריים ומסיור באתר הייחודי בהדרכת הכמרים המתגוררים ולומדים בו.

אירוע נוסף שיתקיים מחוץ למתחם הפסטיבל בכפר בלום הוא 'טעימות מפסטיבל קול המוסיקה' במועדון לחבר באיילת השחר, במסגרתו יבצעו נגני הפסטיבל שלישיות מופת מאת מוצרט וברטוק וגם שתי רביעיות "קיציות': נוקטורן מתוך סוויטת 'ליל קיץ' מאת עיתאי סובול והברקרולה המפורסמת 'יוני' מתוך עונות השנה של צ'ייקובסקי.

בנוסף למוסיקה, יוכל הקהל ליהנות בקונצרט הזה גם ממחול וקולנוע מהגליל העליון: רקדניות מרכז קלור תופענה עם שלישיית מיתרים של נגני הפסטיבל בכוריאוגרפיות חדשות ליצירות באך, שתיצור במיוחד בעבור הפסטיבל הכוראוגרפית רות סיגליס מראש פינה. בין היצירות ישובצו קטעי וידאו של היוצרת והצלמת נינה זיו, בת קיבוץ סאסא, בהם יספרו ילדי הגליל על חלומותיהם ומשאלותיהם.

גם לקהל הצעיר מציע הפסטיבל אירועים, "קרנבל החיות", (לגילאי 3-9) התזמורת הקאמרית הישראלית ותיאטרון מלנקי בניצוחו של ניתאי ראך, מציגים את יצירתו האלמותית של סןסנס. מעשה מוזיקלי מבדר, משעשע ומעשיר לכל המשפחה, בהשתתפות למעלה משלושים נגנים ושחקנים. בנוסף יארח הפסטיבל  את אמן כלי ההקשה אמיר לביא בתכניתו לכל המשפחה 'תופלי', המכירה לילדים (וגם להורים) את העולם המופלא של כלי ההקשה בתרבויות שונות בעולם.

אירועי חינם– ייחודו של פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון היא עשייה קאמרית המתרחשת במקום, ולעיני הקהל. החזרות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום, בהן הוא שותף לתהליך היצירה והדינמיקה שנוצרת בין הנגנים. החזרות תתקיימנה בכפר בלום מיום ראשון 2.7 ובמשך השבוע כולו, במהלך החזרות יוכל הקהל להכיר את הנגנים באופן בלתי פורמלי, לשאול שאלות, ולראות את המוסיקה בתהליך התהוותה. השנה יקיים הפסטיבל לראשונה גם שני קונצרטי לילה על מדשאות הקיבוץ,  נגנית הגיטרה ליאת כהן תבצע תכנית קלסית-לטינית קלילה עם סולנים שונים מנגני הפסטיבל, ובנוסף יארח הפסטיבל כוחות מקומיים מהגליל – ביג בנד ראש פינה ותזמורת הנשיפה הייצוגית של מרכז קלור וראש פינה שיופיעו במגוון קטעי מוסיקה קלאסית קלה וג'אז.

פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון , 2-8 ביולי , כפר בלום

מחיר 40 ל-140 , לינק למידע ורכישת כרטיסים www.kol-hamusica.org.il 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן