חורף, מבשלים: התמודדות עם כוויות

ד'ר-שמואל-גור--מומחה-לרפואת-ילדים-ויועץ-למותג-בפנטן-ובפנטן-פלוס

בימים הקרים של החורף אחד הבילויים המשפחתיים הפופולאריים הוא בישול יחדיו.

אך כך בדיוק גדלה הסכנה שילדינו יינזקו מכוויות. יש מה לעשות כדי להימנע מהן ומה ניתן לעשות כדי לטפל בהן

מאת: ד"ר שמואל גור, מומחה ברפואת ילדים ויועץ למותג "בפנטן פלוס"

ד'ר-שמואל-גור--מומחה-לרפואת-ילדים-ויועץ-למותג-בפנטן-ובפנטן-פלוס

חודשי החורף הקרים מאופיינים בגשם, ברוחות ובאווירה קרה בחוץ, ובו זמנית בהמון חום ובפעילות משפחתית משותפת בתוך הבית. אחד הבילויים הנפוצים והמגבשים ביותר הוא בישול משותף של בני המשפחה. אין כמרק חם, כתבשיל או כטוסט, בשביל לחמם את הלב, את הגוף ואת האווירה בבית, כאשר בחוץ יש גשם ורוח.

בילוי משותף של בני המשפחה ושיתוף הילדים בפעילות זו הוא חוויה מספקת ומתגמלת. אך בצד הצדדים החיוביים המלווים את הכנת האוכל, עלינו להיות מודעים לבריאות הילד במטרה למנוע כוויות ופציעות, הן כתוצאה משימוש בחפצים חדים והן כתוצאה מחשיפה לחום גבוה שמקורו בתנור, בסיר או בכלי חם.

חשוב לטפל באופן מיידי

הדרך הטובה ביותר לטפל בכוויות היא להמנע מהן. לשם כך יש להיות ערים לסכנות האורבות במטבח. הדבר חשוב מאוד, שכן לצערנו, מרבית התאונות מתרחשות בבית ולא מחוצה לו. לשם כך עלינו להדריך את הילד בגישה לאש ולכלים חמים, כיצד להיזהר מקומקום ומסיר מים חמים. אם אינכם יודעים מה בדיוק עליכם ללמד, דעו כי ישנן הנחיות של ארגון "בטרם" – ארגון המוקדש לשמירה על בריאותם של הילדים מפני תאונות, המנחות ומסבירות כיצד לשמור על סביבת הבית בטוחה.

הימנעות מפציעות ומכוויות היא משמעותית. העור הוא האיבר עם שטח הפנים החיצוני הגדול בגוף. הוא מגן עלינו מפני זיהומים, משמש לוויסות טמפרטורת הגוף, ומגיב לשינויים חיצוניים בטמפרטורת הסביבה. תפקוד העור תלוי בשלמותו וחתכים, פצעים וכוויות מהווים פתח לחדירה של מזהמים כגון נגיפים, חיידקים או פטריות. אלו עלולים לחדור אל תוך חלל הגוף ולגרום להופעת מצבים כגון זיהום, זיהום עמוק וזיהום איברים פנימיים.

כאמור, הדרך הטובה ביותר לטפל בתאונות היא להמנע מהן. אך במידה ואלו קרו, יש לטפל בהם מיידית על מנת להפחית את הסיכון לפתח זיהום, ולעזור לעור להחלים בצורה המהירה והמיטבית ביותר.

ההחלטה בין טיפול בבית לבין פנייה לעזרה רפואית תלויה במספר משתנים, כגון גודל/שטח הכוויה, עומק הכוויה ועוצמת הכוויה – מהו גודל השטח האדום והמגורה, האם מדובר בפגיעה בשכבות העמוקות של העור, והאם הופיעו שלפוחיות.

לא ניתן להגדיר כלל אצבע בנושא, אך במצבים בהם שטח הכוויה ועומקה נראים משמעותיים, יש לפנות לעזרה רפואית מיידית. עד הגעה לעזרה יש לשטוף את המקום במים קרים, ולבצע קירור מקומי על ידי קרח עטוף במגבת. אין להשתמש במגע ישיר של הקרח על הכוויה, ואין להשתמש בחומרים כגון קפה "לחיטוי הפצע", כפי שרבים עושים בטעות.

אם וכאשר מדובר בפציעות קלות, ניתן להשתמש בקרמים המכילים חומרים המגנים מפני זיהום ומזרזים את החלמת הפצע, כדוגמת בפנטן פלוס, המכילה פרו ויטמין B5 וחומר מחטא התורם להגנה ומזרז את חזרת העור למצבו הקודם.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן