חוק פנסיה לעצמאים.

KIT_0639

בחודש ינואר השנה נכנס לתוקף חוק פנסיה חובה לעצמאים שאושר בחוק ההסדרים לשנת 2017. החוק משלים את חוק הפנסיה שחוקק בעבר וקבע חובת הפרשת פנסיה לשכירים, כך שנכון להיום חלה חובת הפרשת פנסיה על כלל העובדים במשק לרבות העצמאים. החוק חל על כל עצמאי מגיל 21 ועד 60 ובלבד שבעת כניסת החוק לתוקף כבר הייתם בני 55 שאז לא חל החוק עליכם. הדרישה הנוספת לתחולת החוק היא שהנכם בעל עסק מעל שנתיים ימים.
החוק קובע שכל עצמאי יפריש לקופת פנסיה 4.45% ממחצית השכר הממוצע במשק (שעומד היום על כ 5,000 ש"ח) ועל סכום העולה על מחצית השכר הממוצע עד לשכר הממוצע במשק יופרש סך של 12.55% . במקביל חלה הפחתה מסוימת של תשלומי בטוח לאומי כך שבאזור רווח של 7,500 ₪ לחודש מתקזזת ההפחתה של בטוח לאומי עם דמי הפרשת הפנסיה. כשהרווח עולה על 7,500 ₪ לחודש, סכום הפרשת הבטוח הלאומי עולה.
רק על מנת לסבר את האוזן אציין כי מי שהכנסתו עומדת על ההכנסה הממוצעת יחויב בכ- 850 ₪ לחודש הפרשה לפנסיה.
אם אתם עצמאים ופתחתם לכם כבר קופת פנסיה לה אתם מפרישים פנסיה בגין שכר העולה על 10,000 ₪, הנכם פטורים מהפרשה נוספת לפנסיה. אם אתם גם עצמאים וגם שכירים, אזי אם אתם מרוויחים מעל 10,000 ₪ כשכירים ומפרישים מסכום זה הפרשה לפנסיה אינכם מחויבים להפריש כעצמאים אבל אם הכנסתכם כשכירים נמוכה מ 10,000 ₪ תחויבו להפריש פנסיה כעצמאים על ההפרש.
עצמאי שלא ישלם פנסיה לעצמו ייקנס ככל הנראה מדי שנה בקנס של 500 שח, אולם גם הקנס יחול רק משנת 2018 לאחר שנת התאקלמות.
האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי.

המאמר נכתב על ידי עו"ד מריון בנדורי טלפון משרד: 03-9507880

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן