חוסן נפשי בעת גירושין

אדמת חצץ ופרח אדום

גירושין נחשבים לאחד המשברים הקשים בחייו של אדם, וחוסן נפשי מאפשר לצלוח אותו ביתר קלות.

חוסן נפשי מוגדר בויקיפדיה כיכולת להתמודד עם מצבי דחק ומשבר, והיכולת להתרגל לנסיבות חיים שנגרמו בעקבות מצבים אלו. החוסן מורכב משני ממדים – מידת החשיפה למצוקה ומידת ההסתגלות החיובית. אין ספק שגירושין הינו מצב דחק ומצב משברי, שכן כל יסודות החיים מתערערים, ויש צורך לפרק את החיים ולבנות  אותם מחדש.

אני ממליצה על שני כלים שיכולים לחזק את החוסן הנפשי בעת הגירושין:

  1. להקיף את עצמנו באנשים שרוצים את טובתנו –

הסביבה מאד משפיעה עלינו ועל האנרגיות שלנו, וחשוב להקיף את עצמנו, בתקופה הקשה הזו, באנשים שאנו חשובים להם וטובתנו חשובה להם. הדבר יחזק אותנו מאד וייתן לנו כוחות לעשות את הנכון עבורנו. חשוב להיות בסביבת אנשים שרואים את טובת כל המשפחה בעת הגירושין, רואים את טובת הילדים, ושאינם משפיעים עלינו לרעה ואינם נותנים לנו עצות לא טובות ומקדמות.

להיות בחברת אנשים שאינם טובים לנו פוגע מאד בחוסן הנפשי שלנו. צריך שתהיה לנו היכולת לזהות ולהכיר האם האנשים שמקיפים אותנו בעת משבר הגירושין תומכים בנו, ולאזור אומץ להתנתק ממי שלא תומך בנו.

  1. אף פעם לא להשוות את עצמנו לחברים שלנו שהתגרשו, כמה האישה קיבלה מזונות וכו', אלא להתייחס רק לנתונים האישיים שלנו שרלבנטיים אלינו –

השוואה לאדם אחר שהתגרש היא הרסנית ויכולה לגרום לתסכול ולשבש את היכולת להגיע להסכם גירושים טוב שרואה את טובת המשפחה כולה. השוואה למקרה אחר של זוג שהתגרש אינה מקדמת אלא גורמת לנו להתייאש ואף יכולה לגרום לנו לעשות טעויות שאחר יהיה קשה מאד לתקנן.

תמיד נזכור שאם קיבלנו החלטה להיפרד, אנחנו יכולים לשמור על החוסן האישי שלנו בתהליך הקשה הזה, ותמיד נזכור שבעת הגירושין המשפחה אינה מתפרקת אלא משנה את צורתה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן