חג האורים – האור שבתוכנו

Depositphotos_158552516

חכמת הקבלה מבחינה בין שני רצונות קוטביים המצויים באדם. באופן סימבולי
היוונים והמכבים.
היוונים מייצגים את הכוחות הפועלים עלינו להישגיות ומיצוי החיים עד תום בראייה מצומצמת של האני ושל ההווה – זהו הידע הנרכש, הידע המכוון אותנו לפעול באופן רציונאלי מבלי לתהות לטעם אחר ממטרת הקיום. גישה זו גורסת החיים קצרים ויש למהר ולנצל אותם עד תום. תפיסה זו מצמצמת את האדם להתבוננות ממוקדת בתוך עצמו מבלי יכולת מעשית לצאת מתוך ה"אני" אל עבר הזולת.
המכבים מסמלים ומייצגים את הרצונות הפנימיים הבוערים באדם ודוחפים אותו אל עבר בקשת חיפוש ומשמעות לחיים, להבין את סודם הנסתר . המציאות מוכיחה כי לא תמיד קל ולעיתים המצב לא פשוט כלל. שני כוחות אלה נמצאים אצל כל אחת ואחד מאיתנו עמוק בנפש וכאשר אנו מאירים אותם מתגלה לנו הדרך, בכול רגע שנחליט, ליציאה מהמבוך שבו אנו שרויים.. אם כן, זה השיעור של חג החנוכה, שבא לומר לו לאדם כל זמן שהנר דולק לא אבדה התקווה שלך לחיים טובים יותר.
הראיה הזו ריתקה אותי בהיותה כל כך מייצגת ותואמת את תפיסת תהליך האימון האישי, בו המאמן עובד עם המתאמן על ההכרה בעוצמותיו הפנימיים, כמו גם על הכוחות החוסמים . הכרה זו מסייעת למתאמן לגייס את עוצמותיו לבנות את החזון האישי שיוביל אותו להגשמה עצמית בעלת ערך לעצמו ולסביבתו.
כך כמו נרות החנוכה, המתאמן יוציא לפועל את האור שבתוכו שיאיר את חייו ויעניק ממנו לסביבתו .
דליה שגב פרץ
מאמנת אישית להצלחה והעצמה

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן