זכות שמיטת חובות למוגבל באמצעים תם לב

KIT_0639

נורית בנדורי שם טוב, עו"ד 054-4773772

והפעם אני פונה לחייבים בהוצאה לפועל אשר נקלעו בתום לב למצב בו אין הם יכולים לשלם את חובותיהם,שתיקי ההוצאה לפועל שלהם אוחדו לתיק איחוד אחד במסגרתו הם הוגדרו "מוגבלים באמצעים" ומשכך נאסר עליהם לצאת מן הארץ, לפתוח חשבון בנק, להחזיק כרטיס אשראי ולקחת חלק מתאגיד, ורשם ההוצאה לפועל פסק להן סכום קבוע לתשלום בתיק האיחוד שמחולק באופן יחסי לכל נושיהם. למעשה אותם חייבים משלמים סכום קבוע כל חודש שאינו מכסה אפילו את הריבית שצומחת על חובם כך שחוב בהוצאה לפועל רק הולך וטופח ומחייב אותם לסטטוס סוג ב' של "מוגבל באמצעים" לכל ימי חייהם .

בדיוק לאותם אנשים, תמי לב שלא מסתירים נכסים מנושיהם, שלפחות 5 שנים מוכרזים "מוגבלים באמצעים", שמשלמים את חובם מדי חודש בחודשו בהתאם להחלטת רשם ההוצל"פ, שבתשלום אין תועלת משמעותית לנושים, שחובותיהם לא עולים על 800,000 ₪, שאינם חייבים לנושה יחיד מעל 400,000 שלא הגישו בקשת פשיטת רגל שתלויה ועומדת או שנדחתה או שקיבלו הפטר בגינה, חוקק המחוקק את חוק "השמיטה".
חוק השמיטה מאפשר לאותם חייבים מוגבלים באמצעים, להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה להפטר ויהיו זכאים לקבל הפטר בתוך מספר חודשים מהגשת הבקשה ולהתחיל לחיות את חייהם מחדש כבני אדם חופשיים ושווים לכל דבר.

יצוין כי ההפטר אינו חל על חובות מזונות ועל קנסות למדינה ובכל מקרה, בטרם מגישים בקשה להפטר בהוצאה לפועל מומלץ וכדאי להתייעץ עם עורך דין ולבדוק שאכן מתמלאים כל התנאים לקבלת ההפטר כך שלא יהיה שכרו של המבקש בהפסדו.
האמור אינו מהווה יעוץ משפטי.

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן